Jump to content
  • Announcements

    • Xmat

      Pravidlo pro postování v TTT

      Do sekce Tipy, triky, tutoriály nepatří žádné dotazy.   Postujte sem vaše návody, tipy a různé další věci jež uznáte za vhodné sdělit zdejšímu osazenstvu, ale veškeré dotazy směřujte do sekce Všeobecná diskuse.
    • Replik

      Seznam návodů a důležitých témat v této sekci

      Pro lepší přehlednost jsem vytvořil tento seznam, který vás, méně zkušené, lépe provede touto sekcí. Věřím, že zde najdete, co hledáte. Vypsané jsou návody, které jsou oficiálně uznané jako návody. Běžné diskuze, které neposkytují postupy a rady zvěřejněny nejsou.   Instalace vlastního MaNGOS Serveru Díky těmto návodům budete (měli by jste být) schopni vytvořit a následně spustit váš vlastní server. Nastavení je pro verze s i bez datadisku.   Instalace MaNGOS Serveru (bez datadisku TBC) - Autor Benny Instalace MaNGOS Serveru (s datadiskem TBC) - Autor Malfik Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor charlie Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor kupkoid   Chyby a jejich řešení při přihlašování k serveru - Autor Cybe   Zálohování uživatelských dat   Dávkový soubor (BAT soubor) pro vytvoření SQL záloh - Autor Replik   Kompilování - tvoření vlastních release (revizí)   Tvorba kompilací pro Win32 (MangoScript) - Autor bLuma   Ostatní - těžko zařaditelné, ale neznamená to, že nejsou dobré   VIP Systém - Autor charlie Tvorba Webových stránek pro MaNGOS - Autor zahuba Tvorba teleportačních NPC (MangoScript) - Autor Replik Registrační web (původně předělaná SPORA) Funkční pro Antrix i MaNGOS - Autor Replik Nastavení a spuštění Minimanager pro MaNGOS - Autor BlackMartin Nastavení MaNGOS Website - Autor Artorius   Samozřejmě jsou zde i jiné návody, ale tyto jsou nejvíce používané, proto věřím, že vám budou nápomocné. Tuto sekci budeme upravovat podle potřeby. Pokud by jste něco nenašli nebo si nevěděli rady, hledejte na fóru a teprve potom založte vlastní topik. Pokud nějaký autor vytvoří kvalitní návod a chtěl by ho zveřejnit i v tomto seznamu, doporučuji, aby mi napsal zprávu skrze PM.   Díky a přeji hezký den na WoWResource   Replik
    • Aristo

      Příspěvky tam, kde nemají co dělat

      Dodržujte zákaz přispívání do topiků s repaky pokud si to zakladatelé nepřejí!! Opakované psaní příspěvků bude trestáno warnem.
    • Aristo

      Používání spoilerů

      Poslední dobou má většina uživatelů fora zvláštní nutkání postovat extrémně dlouhé texty nebo kódy, které zabírají v nejedenom případu i 80% obsahu celé stránky a hodně tak zvedají nepřehlednost v topiku. Chtěl bych všechny uživatele požádat, aby při postování citací, jakýchkoliv kódů, errorů, atp... delších než 30 řádků používali funkci spoileru.   Funkci vyvoláte příkazem [spoiler] text [/spoiler]   Ukázka:  
Sign in to follow this  
Wolf Officious

[Univeral] HEX<->DEC Converter (win32)

Recommended Posts

[univeral] HEX<->DEC Converter (win32)

Z hexu 0x???? do decimal a naopak.. :)

 

Jedná se o jednoduchý program pro převod hodnot mezi soustavou HEX (16. soustava) a DEC (10 soustava).

Dělal jsem to protože mi to trochu usnadňuje práci a orientaci v opcodes (dělám si poznámky, a navíc chci hned vědět o jakou hodnotu jde, žejo). :P

 

Rozsah DEC: 0 - 65535

Rozsah HEX: 0x0000 - 0xFFFF

Hex je ve formátu 0x????

Menu se ovládá zadáním příslušných číslic a potvrzením klávesou Enter.

 

Vzhledem k tomu, že hodně lidí tady to nevyužije (protože k čemu taky, žejo?), tak ani nečekám nějaké velké ohlasy.

Jenom jsem se chtěl podělit o jednoduchej nástroj. ;)

 

>> DOWNLOAD <<

 

Bye. :):beach:

Edited by Wolf Officious
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vzhledem k tomu, že jediné co je pro tebe podstatné je název toho opcodu, tak se je učit jako seznam je blbost. Jinak kalkulačka ve windows taky umí převody mezi soustavami a google taky ("0x300 to decimal"). Což ovšem zvládá i Visual Studio po najetí myškou.

73991570.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proč používáš tvar hex čísla s prefixem 0x? Správně by se u kalkulaček měl používat matematický tvar, ne tvar v programovacím jazyku. Matematický tvar je totiž obecný. Navíc ta range ve které můžeš převádět je dost malá (existují i větší datové typy než integer) a vůbec nebereš v potaz záporné hodnoty. Navíc ergonomie ovládání taky nic moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vzhledem k tomu, že jediné co je pro tebe podstatné je název toho opcodu, tak se je učit jako seznam je blbost. Jinak kalkulačka ve windows taky umí převody mezi soustavami a google taky ("0x300 to decimal"). Což ovšem zvládá i Visual Studio po najetí myškou.

Image..

Já to všechno vím bLumíku, ale nudil jsem se jako prase. Původně jsem plánoval napsat něco úplně jiného, ale to už dělám ve Win API, takže na tuhle konzolovou blbost se můžu vykašlat.. :D

Mimojiný, kdo má pořát čekat než se vytvoří intelisense? Nic to "nenapoví" dokud se nedodělá.. ..co úprava opcodu, to reinit intelisense. Nádhera! :D

V prvním postu to píšu snad jasně, ne?

....(dělám si poznámky, a navíc chci hned vědět o jakou hodnotu jde, žejo). :P
..a na win calc ti [cenzurováno]..(víš co ;))

 

# # # # # # # # # # # # # # # # # # # #

Proč používáš tvar hex čísla s prefixem 0x? Správně by se u kalkulaček měl používat matematický tvar, ne tvar v programovacím jazyku. Matematický tvar je totiž obecný. Navíc ta range ve které můžeš převádět je dost malá (existují i větší datové typy než integer) a vůbec nebereš v potaz záporné hodnoty. Navíc ergonomie ovládání taky nic moc.

Mě to je to tak nádherně jedno.. :rofl:

Měl by sis ale znovu přečíst první post a možná ti dojde to, že tohle není nějaká pitomá kalkulačka. ;)

Range je taková, jaká stačí. Vážně se mi zdá, že jsi ten první post vůbec nečetl. :teehee:

Přečetl sis tu větu, kde píšu proč to vlastně vzniklo?

Dělal jsem to protože mi to trochu usnadňuje práci a orientaci v opcodes (dělám si poznámky, a navíc chci hned vědět o jakou hodnotu jde, žejo). :P

 

..zdá se mi to, nebo se už opakuju? :)

 

EDIT: Překlepy.. :oops:

Edited by Wolf Officious

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za tenhle komentář bych ti normálně nejraději vrazil. Nic proti obsahu, je to tvůj program a pokud si zdůvodníš jeho obsah, proč ne. Ale k formě se prostě vyjádřit musím - jak já tak bLuma jsme se ti snažili nadhodit nějakou kritiku k popřemýšlení (ani jeden z nás to nemyslel špatně) a jedinou věcí, kterou jsi schopen zareagovat, je takřka patetická snaha o ironicko/komediální odpověď, ve které se z nás snažíš udělat blbce. Tohle nezůstane zapomenuto ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za tenhle komentář bych ti normálně nejraději vrazil. Nic proti obsahu, je to tvůj program a pokud si zdůvodníš jeho obsah, proč ne. Ale k formě se prostě vyjádřit musím - jak já tak bLuma jsme se ti snažili nadhodit nějakou kritiku k popřemýšlení (ani jeden z nás to nemyslel špatně) a jedinou věcí, kterou jsi schopen zareagovat, je takřka patetická snaha o ironicko/komediální odpověď, ve které se z nás snažíš udělat blbce. Tohle nezůstane zapomenuto ;)

Já proti tomu nic nemám, klídek. Já už prostě takhle píšu, okay? Já nad tím přemýšlím jasný? Taky to nemyslím špatně, to bych si nedovolil.

Kdybych měl všechno brát totálně negativně a vážně, tak bych se musel zbláznit, to jistě chápeš.

"..patetická snaha o ironicko/komediální odpověď, ve které se z nás snažíš udělat blbce." :D To je dobrý.. Já bych tohle nenapsal. ;)

Ty mi to nezapomeneš? :crybaby:

 

Za chvilku sem asi hodim zdroják, ať mužete rýpat ještě hlouběji.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak házím ten source na WoWResource.. ..juchů! :teehee:

 

(snad nevadí že nepřikládám solution, když jsou to jenom 3 soubory.) :rofl:

 

main.cpp

/* ======================
  Hex2Dec / Dec2Hex
  ======================
  (c) 2010 Wolf Officious
  FILE: MAIN.CPP
*/

#include "main.h"
#include "timer.h"

using namespace std;

void vLoadScreen()
{
system("cls");
printf("\nHex2Dec / Dec2Hex  v0.2\n\n");
printf("(c) 2010   Wolf Officious\n\n");
printf("         _               \n");
printf("        / \\      _-'    \n");
printf("      _/|  \\-''- _ /    \n");
printf(" __-' { |          \\    \n");
printf("     /              \\   \n");
printf("     /       \"o.  |o }  \n");
printf("     |            \\ ;   \n");
printf("                   ',    \n");
printf("        \\_         __\\ \n");
printf("          ''-_    \\.//  \n");
printf("            / '-____'    \n");
printf("           /             \n");
printf("         _'              \n");
printf("       _-'               \n\n");

vTimeToTea(3, 1000, false);
}

void vMainMenu()
{
int iMenuChoice = 0;
char cMenuChoice[1];
bool konec = false;

do
{
	system("cls");
	printf("##############\n");
	printf("# MAIN MENU: #\n");
	printf("##############\n\n");
	printf("1 - DEC        >> 0x0000 HEX\n");
	printf("2 - 0x0000 HEX >>        DEC\n");
	printf("0 - EXIT\n\n");
	printf(" >>> ");

	cin >> cMenuChoice;
	iMenuChoice = cMenuChoice[0] - 48;

	switch(iMenuChoice)
	{
	case 0:
		konec = true;
		break;
	case 1:
		vDec2Hex();
		konec = false;
		break;
	case 2:
		vHex2Dec();
		konec = false;
		break;
	default:
		vErrorAction(1, true, false);
	}
} while(konec != true);

vTimeToTea(2, 750, false);
}

void vErrorAction(int iMsgID, bool bPause, bool bExit)
{
switch(iMsgID)
{
case 1:
	printf("\nERROR #01: Non-supported menu option selected.\n\n");
	break;
case 2:
	printf("\nERROR #02: Value is out of range.\n\n");
	break;
case 3:
	printf("\nERROR #03: Values mismatch.\n\n");
	break;
default:
	printf("\nUNKNOWN ERROR.\n\n");
	break;
}

if(bPause)
	system("PAUSE");

if(bExit)
{
	vTimeToTea(2, 750, false);
	exit(1);
}
}

void vTimeToTea(int iTimerTicks, int iTimerElapsed, bool bCoolDown)
{
Timer timer;

switch(bCoolDown)
{
case false:
	while(iTimerTicks != 0)
	{
		if(timer.elasped(iTimerElapsed))
			--iTimerTicks;
	}
	break;

case true:
	printf("\n");
	while(iTimerTicks != 0)
	{
		if(timer.elasped(iTimerElapsed))
		{
			printf("\b\b\b(%u)", iTimerTicks - 1);
			--iTimerTicks;
		}
	}
	printf("\b\b\b   ");
	break;
}
}

void vDec2Hex()
{
int iDec = 0;
char cDec[5] = "0";

system("cls");
printf("\nDEC to 0.4 HEX (range 0-65535): ");
cin >> cDec;

int j = 1;
for(int i = (strlen(cDec)) - 1; i >= 0; --i)
{
	if(cDec[i] >= 48 && cDec[i] <= 57)
	{
		iDec += (cDec[i] - 48) * j;
	}
	else
		vErrorAction(3, true, true);

	j *= 10;
}

if(iDec <= 65535 && iDec >= 0)
{
	printf("DEC: \"%u\"   HEX: \"0x%.4X\"\n\n", iDec, iDec);
	system("PAUSE");
}
else
{
	vErrorAction(2, true, false);
}

cin.clear();
}

void vHex2Dec()
{
char cHex[8];
unsigned long ulDec;

system("cls");
printf("\nHEX to DEC (range 0000-FFFF): 0x");
cin >> cHex;

for(int i = 0; i <= (strlen(cHex) - 1) ; ++i)
{
	bool bChkErr = true;

	if(cHex[i] >= 48 && cHex[i] <= 57 || cHex[i] >= 65 && cHex[i] <= 70 || cHex[i] >= 97 && cHex[i] <= 102)
	{
		bChkErr = false;
	}

	if(bChkErr == true)
	{
		vErrorAction(3, true, true);
	}
}

ulDec = strtoul(cHex, 0, 16);

if(ulDec <= 65535 && ulDec >= 0)
{
	printf("HEX: \"0x%s\"   DEC: \"%lu\" \n\n", cHex, ulDec);
	system("PAUSE");
}
else
	vErrorAction(2, true, false);

cin.clear();
}

int main(int argc, char * arg[])
{
vLoadScreen();
vMainMenu();

return 0;
}

 

 

main.h

/* ======================
  Hex2Dec / Dec2Hex
  ======================
  (c) 2010 Wolf Officious
  FILE: MAIN.H
*/

#define _CRT_SECURE_NO_DEPRECATE

#include <stdio.h>
#include <deque>
#include <set>
#include <cstdlib>
#include <fcntl.h>
#include <iostream>
#include <string>
#include <io.h>
#include "direct.h"

// fce
int main(int argc, char * arg[]);
void vLoadScreen();
void vMainMenu();
void vErrorAction(int iMsgID, bool bPause, bool bExit);
void vTimeToTea(int iTimerTicks, int iTimerElapsed, bool bCoolDown);
void vDec2Hex();
void vHex2Dec();

 

 

timer.h

/* ======================
  Hex2Dec / Dec2Hex
  ======================
  (c) 2010 Wolf Officious
  FILE: TIMER.H
*/

#ifndef _TIMER_
#define _TIMER_

#include <ctime>

class Timer {
   clock_t counter;
public:
   Timer(): counter(0) {};

   bool elasped(clock_t ms)
   {
       clock_t tick = std::clock();

       if(tick - counter >= ms)
       {
            counter = tick;
            return true;
       }

       return false;
   }
};

#endif

 

 

Nechte si chutnat..

 

..jó, kdyžtak tady se to dá rovnou stáhnout >> DOWNLOAD SRC << Ču$ :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bože, když používáš C++ proč nepoužiješ modifikátory u iostreamů ? Celý převod tam i zpět jde realizovat na 4 řádky:

    long cislo;
   cin >> hex >> cislo;
   cout << cislo << endl;

   cin >> dec >> cislo;
   cout << hex << cislo << endl;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bože, když používáš C++ proč nepoužiješ modifikátory u iostreamů ? Celý převod tam i zpět jde realizovat na 4 řádky:

    long cislo;
   cin >> hex >> cislo;
   cout << cislo << endl;

   cin >> dec >> cislo;
   cout << hex << cislo << endl;

 

Maria panno, já nejsem bůh :angel_not: a nevím co jsem si to zase nacvičoval. :D Ani nevím že to takhle jde.. Ale ten "cin" mě docela štve.. ..člověk by ho nejraději popad a zahodil. :shifty: Ale ono tohle všechno je v podstatě k ničemu.. :confused::boxed:

 

Ale to co píšeš určitě vyzkouším. (omg, já jsem taková lama až se teď uplně stydim tady před váma :blush:) :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×