Nu, my jsme se v tomhle smeru vydali svou cestou uz davno. Zaclo to portacnimi svitky, skutecnym vezenim a .xswapem, ktery se v nedavne dobe prepracoval na .agroo, ktere funguje trochu jinak, ale zaklad je moznost utocit na hrace vlastni frakce, aby mohly vznikat cechy vrahu a podporila se frakcni politika s trochou reality. Ve hre vydavame noviny z hracskeho deni, nic co se tyce serveru, ale primo zalezitosti z deni RP, drby, reportaze a podobne... mozna trosku bulvar, ale je to skvele, kdyz letite dlouhou cestu na grifovi, nebo na nekoho cekate a zustanete i v obraze ohledne deni na serveru. Pak potkate nekoho z "celebrit" a hned si reknete, jo, to je ten co ma pletky s tou elfkou z nepratelske frakce...
Guildhousy jsou zalezitost spousty serveru, zdaleka ne jen toho naseho. Ale je to uz vec krapet okoukana. Ted nove zkousime kapsarstvi, aby roguove mohli opravdu okradat sve spoluhrace. Audience si hraci chystaji sami, do toho uz se GMka neangazuji... maximalne nas poradatele zadaji o vyzdobu nebo nejake predmety. Rozjet nejake stabilni kralovstvi, ktere stoji primarne z podpory samotnych hracu trvalo u Aliance temer dva roky a u Hordy temer tri. Nejde to rychle
Pomahame hracum s ruznymi cedulemi a plakaty, ktere vyvesujeme, tyto cedule delaji reklamu na guildy, nebo informuji o chystanych akcich atd. Snazime se delat nekolikrat mesicne eventy, ale hlavni roli v tom hraje Role Playing. Bez neho by nesla ani polovina z veci, ktere funguji ted. Agro by slouzilo jen k reskillu a prudeni, okradani jen k obohaceni se a nikoliv k zabave. Diky dobre zazitemu RP, ktere si troufam rict hraje 90% hracu a tech zbylych 10% se vubec nevyjadruje v say a yell chatu, nam funguji systemy, ktere by jinde nemely sanci na preziti a udelaly by ze hry spis peklo.
Chystame jeste jeden vetsi projekt, ale o nem zatim asi nemam opravneni mluvit... jen snad nebude vadit kdyz reknu, ze kod uz ma pres 1000 radku a Malygos na nem pracuje uz nekolik mesicu, chysta se prvni betatest.
Vime, ze u nas hodne vazne pvp, snazime se pro to delat maximum, ale vzhledem k tomu, ze RP hracu je zkratka mene nez tech pvp, nebude to nikdy jako na velkych serverech. Registrace rozhodne uvolnit nezvazujeme, nechceme prijit o tu krehkou RP komunitu, ktere jsme se zavazali poskytnou maximalni RP vyziti a neRP hraci by jim to znacne zneprijemnovali. Proto registrace zustanou stejne prisne i nadale, davame prednost kvalite pred kvantitou (cimz nechci rict, ze by pvp hraci byli mene kvalitni, proste tam nechceme lolky a healplzaky, PvP je vic nez vitano, pokud je v kombinaci s RP). Na druhou stranu muzeme hracum nabidnout zcela jiny rozmer hry. ktery se v mnoha smerech vymyka z Blizz linie.
Ohledne spestreni ted chystame "nocni event" kdy do hlavnich mest naspawnujeme na auto event hated poulicni rvace a lapky na nizkych lvlech a neutral opilce a zebraky. Nocni mesta pak budou pusobit realisticteji, samozrejme nebudou chybet patricne hlasky a opilecke aury, otrhany vzhled pobudu...
Ale opet se vracim k RP, spousty rozptyleni chystaji guildy, ktere k nam prisly s tim, ze jsme RP server a sami zpestruji kazdodeni deni pribehem, ktery odehravaji. A v tom je velka sila RP - protoze RP je to uplne nejlepsi zpestreni Warcraftu, ktere muze byt a na nem se da skvele stavet dal. Bez nej ale tyhle veci konci neocenene nebo zneuzivane a ztraci veskere sve kouzlo.
Urcite si z toho muzou vzit inspiraci ostatni servery, ale jak rikam, na PvP serverech to nebude nikdy tak oceneno jako na RP serveru a nemuselo by to prinest uzitek (mam na mysli agro a okradacku).
Nocni zivot ve mestech ale doporucuju vsem, nicmene opet, low lvlici z neRP serveru to neoceni a budou si stezovat a nadavat. Urcite ne vsichni, ale spousta ano. A mezi lol omg healplz goldplz hlasky jako "dej sem prachy nebo te podrezu" a "shakra, zashe shem to dneshka v hoshpode phrepishk... hic!" ztraceji naprosto vyznam. To spis doporucuju jim dat rovnou hlasky podobneho charakteru, jaky je na pvp serverech k videni v say, nicmene je to jen przneni dobreho napadu a z pomysleni na to je mi blivno, omlouvam se. Nemam pro takovou hru pochopeni a Warcraft by pro me v takovem prostredi naprosto ztracel vyznam a velmi me tesi, ze mi spoluhraci to vnimaji take tak.
Omlouvam se, jestli to vyznelo jako propagace naseho serveru, ale podle me se poradne a dlouhodobe spestreni da stavet jen na RP a kdyby bylo poradnych RP serveru vic, napsala bych to jinak, nicmene neni. Czechdream je jedinny RP server, na kterem hraje vic jak 30 lidi online (ve spicce asi 150-160) a RP je tam opravdu na vysoke urovni. Vsechny ostatni RP servery s vetsi populaci nez 30 online nemaji dle meho pravo si rikat RP, protoze tam RP hraje jen hrstka lidi a spousta z nich jeste k tomu "svatecne". Situaci se snazim sledovat jak se da a je to bohuzel bida. Ale drzime ostatnim RP serverum palce, at se s tim taky poperou, clovek se nesmi bat vyhazet ty, co to kazi. Je to cesta trnita a plna stresu, ale na konci je sladke ovoce. Stejne si myslim, ze idelani zalezitost by byla jeden obrovsky skutecny RP server, ktery by sdruzil vsechny milovniky RP a nemusel by se zrovna jmenovat Czechdream (on je to stejne naprosto strasny nazev a RP neevokuje v zadnem pripade, ale za mesic mu budou 4 roky, tradice je treba si uchovat) Snazim se propagovat RP, ne nejaky server - je to co se virtualniho sveta tyce ma "prace" a Czechdream pro me predstavuje jedinnou skutecnou RP zakladnu. A take mi za ty roky obrovsky prirostl k srdci, myslim, ze mam z neho i nekolik bilych vlasu... je to radost i starost. RP hraci nemaji ve wow mnoha zastavni, ani 10ti % oproti PvP serveru. Setkavaji se s nepochopenim a posmesky, protoze spousta zabednencu si mysli, ze mluvit RP znamena mluvit knizne nebo jako teplous (nic proti homosexualum, jen cituji). Pritom je to zcela o necem jinem, je to obrovsky potencial a predstavuje nekonecne moznosti zpestreni, dalsi rovinu tehle zpropadene hry.
Btw. prosim at to nikdo nebere jako haneni PvP serveru - kazdy hledame ve wowu to svoje jinde.