Jump to content
  • Announcements

    • Xmat

      Pravidlo pro postování v TTT

      Do sekce Tipy, triky, tutoriály nepatří žádné dotazy.   Postujte sem vaše návody, tipy a různé další věci jež uznáte za vhodné sdělit zdejšímu osazenstvu, ale veškeré dotazy směřujte do sekce Všeobecná diskuse.
    • Replik

      Seznam návodů a důležitých témat v této sekci

      Pro lepší přehlednost jsem vytvořil tento seznam, který vás, méně zkušené, lépe provede touto sekcí. Věřím, že zde najdete, co hledáte. Vypsané jsou návody, které jsou oficiálně uznané jako návody. Běžné diskuze, které neposkytují postupy a rady zvěřejněny nejsou.   Instalace vlastního MaNGOS Serveru Díky těmto návodům budete (měli by jste být) schopni vytvořit a následně spustit váš vlastní server. Nastavení je pro verze s i bez datadisku.   Instalace MaNGOS Serveru (bez datadisku TBC) - Autor Benny Instalace MaNGOS Serveru (s datadiskem TBC) - Autor Malfik Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor charlie Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor kupkoid   Chyby a jejich řešení při přihlašování k serveru - Autor Cybe   Zálohování uživatelských dat   Dávkový soubor (BAT soubor) pro vytvoření SQL záloh - Autor Replik   Kompilování - tvoření vlastních release (revizí)   Tvorba kompilací pro Win32 (MangoScript) - Autor bLuma   Ostatní - těžko zařaditelné, ale neznamená to, že nejsou dobré   VIP Systém - Autor charlie Tvorba Webových stránek pro MaNGOS - Autor zahuba Tvorba teleportačních NPC (MangoScript) - Autor Replik Registrační web (původně předělaná SPORA) Funkční pro Antrix i MaNGOS - Autor Replik Nastavení a spuštění Minimanager pro MaNGOS - Autor BlackMartin Nastavení MaNGOS Website - Autor Artorius   Samozřejmě jsou zde i jiné návody, ale tyto jsou nejvíce používané, proto věřím, že vám budou nápomocné. Tuto sekci budeme upravovat podle potřeby. Pokud by jste něco nenašli nebo si nevěděli rady, hledejte na fóru a teprve potom založte vlastní topik. Pokud nějaký autor vytvoří kvalitní návod a chtěl by ho zveřejnit i v tomto seznamu, doporučuji, aby mi napsal zprávu skrze PM.   Díky a přeji hezký den na WoWResource   Replik
    • Aristo

      Příspěvky tam, kde nemají co dělat

      Dodržujte zákaz přispívání do topiků s repaky pokud si to zakladatelé nepřejí!! Opakované psaní příspěvků bude trestáno warnem.
    • Aristo

      Používání spoilerů

      Poslední dobou má většina uživatelů fora zvláštní nutkání postovat extrémně dlouhé texty nebo kódy, které zabírají v nejedenom případu i 80% obsahu celé stránky a hodně tak zvedají nepřehlednost v topiku. Chtěl bych všechny uživatele požádat, aby při postování citací, jakýchkoliv kódů, errorů, atp... delších než 30 řádků používali funkci spoileru.   Funkci vyvoláte příkazem [spoiler] text [/spoiler]   Ukázka:  

chronos

WoWResource Developer
  • Content count

    849
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Everything posted by chronos

  1. Minecraft

    Další český Minecraft server pokud někdo chce zkusit... http://mc.zdechov.net/
  2. Ono právě ten velký sloučený server z desítek menších je utopie. Někteří hráči se občas podivují nad tím, proč všichni provozují malé servery a neudělají nějaký velký pořádný, ale to je právě vlastně začarovaný kruh. Malé servery stojí právě na tom, že je vždy někdo aktivní zapálený vede a končí tím, že ten někdo ztratí postupně motivaci. Ano, osobně bych byl také radši kdyby komunita tvořila společnými silami nějakou vlastní otevřenou MMORPG, ale jednoduše by se ti lidi nedomluvili. A hlavně je snadné nainstalovat emulátor a stáhnout hotovou profi zpracovanou hru, ale udělat vlastní to dá sakra práce a vyžaduje to nemálo dlouhodobé motivace, kterou tedy nikdo vlastně nemá, protože příčina proč tu wow servery jsou přece vychází z potřeby, hrát někde zdarma tu krásnou namakanou a nablízkanou hru. To není slučitelné ani s provozem velkých projektů ani s tvorbou vlastní hry. Cílem je hrát a ne tvořit hru. A kde vůbec skončil české MMORPG Immortal World? On za velkými projekty musí být celé týmy a taky nějaký kapitál a finanční motivace pro členy týmu, aby to bylo dlouhodobě udržitelné. S tím slučováním serverů je hrozně moc problémů technických i koncepčních. Někdy není špatné prostě přehodnotit dosavadní vývoj a začít odznova s čistým štítem a dělat věci lépe. Ono většinou platí, že z neúspěchu se poučíme mnohem více než z úspěchu.
  3. Hosting /New Project

    Dobré počty... 80% z VIP * 0 = 0 Je to celé naprostá utopie a podle mých zkušeností všichni, kdo chtěli hosting zadarmo nakonec prokázali, že sliby chyby a že to ani s projektem nemyslí vážně. Navíc co když VIP bude 10 tisíc a hosting by reálně stál třeba 1000 Kč? Pak by admin dobrovolně odevzdával víc než by musel? Dobrá utopie. Ceny hostingů jdou stále dolů a jednou bude vps hosting s omezením zadarmo stejně jako je někde internet zadarmo, webhosting, youtube video hosting či email zadarmo. Je to jen otázka reálných nákladů na malou kapacitu, kde dnes by někdo dal VPS s 100 MB paměti zadarmo a za tři roky třeba někdo bude poskytovat 500 MB VPS zadarmo. Každopádně je dobré si udělat průzkum trhu a nalézt nejlevnější varianty. Tak např. http://pipni.cz nabízí VPS s 1 GB paměti vybraným projektům zdarma za reklamu. Dále tu máme http://xel.cz/index.php?page=cenik&shout=Virtu%C3%A1ln%C3%AD%20servery kde lze provozovat wow server již na 512 MB paměti za 150 Kč/měsíčně No pak tu máte můj skromný hosting http://www.zdechov.net/hosting, který bude teprve muset srovnat ceny s konkurencí A pak je tu plno dalších nadšenců jako http://vpsfree.cz/, kde za členství požadují nějakých 300 Kč/měsíc A jednou nás stejně všechny převálcují globální poskytovatelé výpočetní kapacity jako http://aws.amazon.com/ec2/pricing/ Takže kdo dnes chce provozovat free server, tak může začít ihned a stačí mu platit pár set za výkonný hosting a může se tak naplno věnovat tomu co umí nejlépe, tedy hraní a starání se o běh emu.
  4. Tak Hosinga to celkem dobře vystihnul. Vyjádřil jen svobodně svůj názor v diskusním fóru, které jak již název napovídá je pro diskutování. To nebyl žádný flame a nikomu nenadával, jen vyjádřil svůj realistický názor, který krásně vystihuje situaci kolem free serverů. Tento názor vám samozřejmě ve vaší snaze nijak nepomůže, protože by spíše mohl odradit někoho kdo té utopii věřil. Takových snah o spojení malých serverů do velkých tu už bylo přece hodně a kam to vedlo? Nikam. Proč to nemá šanci na úspěch? Protože většina free serverů funguje dobře na principu jeden hlavní majitel a správce a kolem něj kupa více nebo spíše méně schopných a motivovaných GM. Díky tomuto uspořádání dnes funguje plno dobrých free serverů a vedoucí takových projektů skutečně nemají potřebu jít pracovat pod někoho a raději si hrajou na svém písečku. Pracují pro sebe a mají z toho radost, když se dílo daří a když jsou hráči spokojení. Pak také kdejaký server má na webu vlastní systém VIP, kterým umožňují spoluúčast hráčů na provozních nákladech. O projektu si rozhodují sami a mají za projekt také plnou zodpovědnost. A zodpovědnost a možnost rozhodování je právě ta věc, proč by sloučení třeba 10 projektů po 100 hráčích nemělo šanci na úspěch. Protože nikdo není za svou práci placen a naopak do toho dávají všichni vedoucí svůj čas a peníze, tak v případě jednoho velkého projektu by docházelo k celkem brutálním hádkám a konfliktům. Naopak mnoho i malých projektů jde opačnou cestou. Zřizují více malých rozdílných světů! Krásným příkladem toho je projekt Manius, kde v sekci WoW jde vidět dokonce 10 malých serverů, na kterých hrávají pouhé desítky hráčů. A teď by někdo mohl říct, proč se nespojí a neudělají jeden velký svět? Tato jednoduchá úvaha má mnoho háčků a neplatí zde matematika 100 + 100 = 200, ale spíše něco jako 100 + 100 = 150. Ti hráči si svobodně vybrali nějaký free server, s nějakou verzí, s nějakým zaměřením, s nějakým celkovým stylem a nyní by se to mělo vše zfůzovat do jednoho celku? Utopie Tudy cesta rozhodně nevede a jakože už server neprovozuju, tak s tím mám několikaleté zkušenosti. Svého času jsem dostával nabídky na naše pohlcení jinými, což jsem přirozeně v rámci osobitého stylu svého serveru odmítal, tak i dokonce nabídky k pohlcení jiného projektu naším. To jsem také odmítal a spíše jsem se zamýšlel nad tím proč jim to nefunguje, proč jsou nespokojeni a jak jim pomoci. Skutečně nabízet přetažení hráčů z jiných "menších" serverů má smysl pouze v tom případě, kdy hlavní admin daného projektu již ztratil motivaci a stejně by s projektem skončil. Pokud tedy se shodneme na tom, že ultimátní plán na vytvoření mega serveru z mnoha malých je utopie, tak se můžeme zamýšlet nad jinými možnostmi jak zvýšit populaci. Nakonec v Blizzaru mají celé týmy, které denně přemýšlí jak udržet a nalákat co nejvíce dalších hráčů. Proto taky celá hra vypadá tak úžasně a má tolik blízkých vlastností s drogami. Tedy konstruktivní návrhy? Celkem dost by se toho dalo napsat o tom, co vše by zvýšilo úroveň free serverů, ale nakonec hlavní otázkou stejně bude, kdo to vše udělá a kdo to vše bude dlouhodobě udržovat a to nejlépe zadarmo v rámci automotivace. Pokud máte odpověď na tuto otázku, tak pak můžeme vychrlit kvanta různých návrhů jak hráče přilákat a udržet. Např. udělat i z webu komunitní portál a přidat tam prvky sociální sítě. Tím není myšleno jen fórum a chat(který je přece ve hře), ale také galerie hráčských obrázků a fanartů, videí, různé soutěže, žebříčky, akce, možnost ukazovat svou postavu na webu (ve stylu armory), kalkulačka talentů, kompletní nápověda k herním mechanizmům a návody pro nováčky, články o novinkách kolem oficiálních serverů, ... Co bych tu vlastně měl psát, když to vše lze krásně vidět na profi webu blizzardu, kde každý může nalézt velmi mnoho inspirace. Propagace? Samozřejmě placená reklama, partnerská reklama (bannery, horní odkazovací proužky, ...), character signature bannery, pozadí a motivy na plochu, e-shop s propagačními předměty serveru (trička, hrnky, propisky, ...), srazy, přednášky, podpora facebooku a dalších komunitních služeb, .. Dále různé pomůcky a nástroje na webu jako mapa světa, armory, vlastní spouštěč hry, možnost stažení hry a patchů, ... Je toho tolik co by bylo potřeba udělat kolem dobrého serveru, ale toto jsou je samozřejmě jen technická stránka věci co se týká webu a propagace. Víme co je potřeba udělat, ale nikdo neví jak toho dosáhnout s nulovým úsilím. Pravděpodobně to ani nejde a přitom dnešní doba si žádá neustálé přinášení nového obsahu, takže i kdyby toto vše někdo zvládl, tak si nikdy nebude moci říci: tak, teď to mám hotové a můžu jít hrát. Stále vychází novinky kolem Blizzardu a wow emulace a jak se říká, konkurence nikdy nespí, takže kdo ztratí dech, tak se může velice rychle dostat zase dozadu. Co se týká hry, tak jeden s klasických nedostatků free serverů je to, že nedokáží správně stmelit hráče k sobě. Dříve v dobách classicu při 100 hráčích bylo ve světě živo. S outlandem už bylo potřeba tak 200, aby bylo všude stejně živo jako dříve. S WoTLK už by bylo potřeba 300 aby byla všude stejná koncentrace. Pak tedy jde o to, aby vedení serveru dokázalo hráče přitáhnout k sobě a to např. tím, že zbylý svět odříznou, nebo jen v omezené ploše si doplní své NPC a zbytek světa oficiálně označí za zapovězenou. Toto je jedna z východ, které se těší fun servery nebo také BG servery. I málo hráčů se dokáže dobře zabavit na malé ploše. Samozřejmě psát o každotýdenním pořádání akcí a soutěží nemá asi smysl psát. To by dokázalo jistě hráče udržet dlouho pokud bude program pestrý, ale kdo máš čas si to stále připravovat a každý týden to vše pořádat. Je spousta cesta jak se odlišit a nabídnout něco originálního nebo prostě jen trochu jiného nějak atraktivního. Např. doposud nikdo se neodhodlal provozovat plně počeštěný server což je celkem škoda. Plně český server by alespoň zpočátku byl celkem zásadní výhoda v rámci konkurenčního boje. Samozřejmě kolem překladu by bylo potřeba odvést hodně práce, ale výsledek by stál za to. A zde hned se hned dostáváme k zmíněnému problému s neschopností se domluvit mezi více malými projekty. Máte projekt překladu do češtiny a po letech to nevedlo k vůbec žádnému výsledku? Pak logicky bych vyvodil dle vaší úvahy o spojení malých server do jednoho velkého, že byste se měli připojit k většímu a dále posunutému projektu wowpreklad, ne? Ale samozřejmě, že tím byste přišli o svůj vliv, možnost řídit a rozhodovat, docházelo by k různým hádkám co jak udělat správně atd. Raději mít vlastní projekt, i když menší. Takto to bere přirozeně mnoho provozovatelů vlastních free serverů. A za sebe můžu říct, že konkurence snižuje ceny a tlačí pokrok kupředu, takže mi nevadí, že máte vlastní, i když také neperspektivní projekt pro překlad. Sám jsem s tím stejně už skončil a vedoucí wowprekladu se tomu už také nevěnuje. Kdybych však viděl, že se do toho někdo naplno pustí s cílem přeložit vše, možná bych mu ještě vypomohl, i když už nehraju. Na závěr bych ještě podotknul, že kdybych sám chtěl založit znova wow server a stanovil bych si vysoké cíle jako třeba 1000 online, tak bych se snažil převálcovat konkurenci pravděpodobně počtem. Zřídil bych několik nových malých wow serverů, každý se svým grafickým stylem, s horní lištou u okraje se vzájemnými odkazy na ostatní projekty ve skupině a podle principu, že jeden typ serveru nestačí, bych se snažil na každém udělat něco trochu jinak, aby to nalákalo určitou skupinu hráčů. Samozřejmě další postup by mohl být takový, že bych takové malé projekty nechal tak třeba čtvrt nebo půl roku existovat a pak bych oznámil sloučení s vlajkovou lodí skupiny. Tedy onu fůzi bych měl vlastně celou pod kontrolou, takže by tím odpadly problémy v konflikty mezi administrátory, když by byl pouze jeden hlavní. V rámci těch projektů bych mohl vystupovat vždy pod jiným nickem. Tato koncepce by z dlouhodobého hlediska znamenala, že by onen hlavní server, který by sbíral postupně hráče z ostatních, by jeho populace logicky neustále rostla. Samozřejmě slučovat fun server s blizzlike není dost dobře možné, ale pokud bych vytvořil 10 blizzlike serverů a pak je postupně slučoval a průběžně zakládal nové, tak bych měl zajištěn trvalý přísun hráčů i za cenu toho, že by vše bylo mnohem složitější, musel bych se starat o mnoho projektu souběžně a starat se o několik gm týmů a nakonec bych ani vlastně neměl čas vůbec na hraní, takže jakou bych vůbec k tomu měl motivaci? Osobní uspokojení? To by časem vyprchalo. Peníze z VIP? Poněkud rizikové se přiživovat na cizí komerční hře. Já tedy dnes nemám motivaci vůbec do toho jít, ale pokud někdo z vás má, tak zamakejte a výsledek se postupně dostaví...
  5. [Linux] Server rychle a jednoduše!

    Zajímavé info, ale nejlépe uděláš, když takové informace ve formě návodů doplníš do wiki oregon core. Už dlouho je tam klasický návod http://www.oregoncore.com/wiki/index.php?title=Build_source_on_Linux , takže tam můžeš přidat i tvé info pokud tam taková stránka ještě není.
  6. Pád Servru

    Pokud vám něco shazuje server, tak vždy zjistíte užitečné informace pomocí ladiče GDB. Pokyny k použití třeba na MaNGOS foru http://getmangos.com/community/viewtopic.php?id=4579 A to vše se pak i dá zautomatizovat a server pak dokáže záznamy pádů ukládat do databáze pokud se to správně zařídí. http://wiki.wowresource.eu/index.php/Z%C3%A1znam_chybov%C3%BDch_v%C3%BDstup%C5%AF
  7. Server-hosting

    Tak jistě, hosting u páteře je jiná liga a tomu se ani nesnažím konkurovat. Naše malá skromná síť má rychlosti víc než dobré na poměry bezdrátu a malých obcí ceny jsou výrazně nižší než u celorepublikových operátorů. Naopak se ptám sám sebe, zda má stále cenu zrychlovat do závratných rychlostí. Ocení vůbec domácí klienti 30 Mbit nebo 60 či 100 Mbit internet do domu? Jak jej vlastně dokáží využít? Při posledním zvýšení maximální rychlosti se průměrné zatížení skoro nezvýšilo. Jediné co by tyto kapacity dokázalo využít je dnes HD video, ale i to má svou omezenou kapacitu třeba 2-10 Mbit v MPEG4. No mít v server s gigabit přípojkou je jistě luxus, který by využily tak maximálně video servery jako youtube. Na plné 100 Mbit lince by wow server mohl mít tisíce hráčů, a přestože je to dnes technicky a cenově možné, tak to stejně už nikdo nenaplní. Tedy postupně se doba posouvá směrem k vyšším kapacitám, kde pokud budou mít uživatelé doma třeba 100/20 Mbit a výkonný server si můžou koupit za 10 tisíc, tak si jej můžou v klidu provozovat doma. Pak jediná výhoda hostingu je dostupnost a to, že se o to nemusí klient fyzicky starat. Nakonec první fáze virtualizace dnes umožnila vytvářet několik serverů na jednom fyzickém a měnit parametry serveru za běhu. V další fázi už půjde o cloud computing a servery se budou automaticky přesouvat a sdílet po síti, takže obsluha už nebude ani muset vybírat, na kterém fyzickém virtuální vytvořit. Jo kde jsou ty časy, kdy jsem rozjížděl wow server v omezeném prostředí na winxp pod vmware server na linuxu. Tehdá se hráči hrnuli sami ve velkém všude, kde to rozumně fungovalo. Dnes to mají nováčci i starousedlíci těžší.
  8. Server-hosting

    Ironie? Tak přestože na rozdíl od velkých telko operátorů nabízíme symetrické rychlosti internetu i na wifi, tak odchozí linka je zatížená jen málo. Většina běžných domácích klientů internet používá převážně na stahování, takže upload je většinou nevyužitý. A při dnešních rychlostech stáhnout co potřebují během chvilky. Navíc ta agregace je maximum. A i při stejné agregaci se koncové rychlosti v různých sítích mohou značně lišit. A pak samozřejmě nižší agregační poměr by znamenal zvýšení koncové ceny a nižší celkové sdílení a možné využití linky. Takže je to nastaveno tak akorát. Co se týká herních serverů a hostingu, tak při počtech hráčů do 100 online bohatě stačí třeba 4 Mbit, takže nějaká agregace pak je celkem nepodstatná. V nějaké serverovně u páteří nabídnou 100 Mbit či gigabit přípojku a mají tam agregaci třeba 1:1000 nebo více s tím, že tu kapacitu je stejně málokdo schopen nějak reálně využít a navíc často omezují průtok na měsíční traffic nebo to prostě dynamicky zaříznou pomocí FUP pokud si někdo moc vyskakuje. Takže v dnešní době není problém ani internet ani hardware a spíše jde více o knowhow a technickou podporu. Jinak pro zajímavost graf zatížení odchozího směru http://stat.zdechov.net/centrala/?Measure=2
  9. Tak mám o tom jen kusé informace co jsem to pár dní zkoušel, ale to bylo taky před rokem. Tehdy to bylo v rané fázi podobně jako kdysi wowemu. Začínal jsem na wowemu 1.4 a to bylo podobné, tehdy jsem byli rádi, že šlo vůbec sekat a kouzlit. Takže záleží, pokud chceš kvalitu, tak určitě ofík, kde je to zaručené. Pokud jsi typ co se dokáže zabavit i s málem a má rád rozvoj, tak free nebudou problém. Mě osobně tam nesedly moc ty postavy, jsou takové moc dokonalé, moc krásné a mladé. Po instalaci tam byla automaticky korejština a dohrávala se tam v souborech angličtina, takže jsem tehdy usoudil, že by to mohlo jít celkem snadno přeložit.
  10. Na tuto otázku přece dokáže celkem obsáhle odpovědět google. Třeba nějaký seznam AION serverů je zde http://top-server.cz/index.php?i_cat=23 Jeden takový projekt jsme hostoval a zkoušel se tam připojit a hra vypadala velmi pěkně po grafické stránce. Prej to běží na Cryenginu, který poháněl i známou hru Far Cry. Který emu tam používali si už nevzpomenu. Mohli to dotáhnout tehdy vysoko, ale jak už to u free serverů bývá, tak se tomu věnovali blbě a hráči byli nuceni pak přejít jinam. Funkčnost emu je dostatečná na hraní a nakonec začátky WoW byly přece také velmi zajímavé a dobře se na ně vzpomíná, jak spousta věcí fungovala blbě jednodušeji a přitom zábavně.
  11. Hlédam serverhosting

    Platit za Windows se dnes nevyplatí, když servery dokáží v klidu jet na Linuxu i včetně pěkné grafické vzdálené plochy přes FreeNX. Moje nabídka především pro herní servery je zde: http://www.zdechov.net/hosting/ Požadované 2 GB můžeš mít levněji a ušetřené peníze můžeš investovat do reklamy a do GM týmu.
  12. Jak si na Linuxu udělat crashlog?

    http://wiki.wowresource.eu/index.php/Záznam_chybových_výstupů
  13. Preklad Q

    Tak samozřejmě export pro trinity by se hodilo tam dodělat pokud má odlišnou strukturu.
  14. kompilace oregon linux

    Jinak pro pořádek anglický návod http://www.oregoncore.com/wiki/index.php?title=Build_source_on_Linux
  15. Toto téma slouží k diskusi o různých návodech a postupech jak vytvářet a organizovat různé in-game akce (events). Cílem je umísťovat návody do zdejší wiki a sdílet tak své zkušenosti a nápady s ostatními. Pořádané události lze rozdělit do základních kategorií dle zaměření jako sportovní, bojové, logické hádanky, sběratelské, aj. I přes existující konkurenci mezi free servery má smysl si vzájemně pomáhat a podělit se o své znalosti a posunout tak provoz free serverů o kus dále. Nakonec servery vznikají a zanikají. Co tedy zůstane po serveru, který pouze bral a nic po sobě nezanechal? Co dokáží free servery nabídnout hráčům proti oficiálním serverům? Např. právě pořádání různých akcí a nabízení jiného druhu zábavy. Podrobný seznam návodů s pokyny ve wiki: http://wiki.wowresource.eu/index.php/N%C3%A1vody_na_eventy Stručný seznam návodů v kategorii "Návody na eventy" přímo ve wiki: http://wiki.wowresource.eu/index.php/Kategorie:N%C3%A1vody_na_eventy
  16. [PHP] Zabezpečené DB připojení.

    Celkem dobrý vtípek. Uvedená třída nedělá vlastně vůbec nic nového a nikde tam nevidím žádné nadstandardní "zabezpečení". Je to klasické ověření jménem a heslem jako to dělají přece všichni. Jinak ta třída je výsměch z toho důvodu, že vlastně zaobaluje to co už dávno umí mysqli. Tedy ukázkový kód bez té tvé třídy by vypadal téměř totožně a dělalo by to to stejné. $db = new mysqli('localhost', 'user', 'password', 'schema'); $db->query('SET NAMES utf8'); $db->query('Nějaký kvalitní SQL dotaz...'); $db->close(); Takže co nabízí tvá třída navíc oproti mysqli krom vyšší komplexity? Tedy když už bys chtěl rozšířit možnosti třídy mysqli, tak bys měl využít dědičnosti. Vlastnictví bys měl použít ve složitějších případech, kdybys dělal třeba zobecněný přístup k více databázovým systémům. class db extends mysqli { var $Host; var $User; var $Password; var $Schema; function connect() { parent::__construct($this->Host, $this->User, $this->Password, $this->Schema); $this->query('SET NAMES utf8'); } }
  17. (help) Založení TC2 serveru na 3.3.3a

    Každý chápe pod pojmem kompletní něco jiného... http://wiki.wowresource.eu/index.php/TrinityCore_na_Linuxu
  18. Samozřejmě většina z vás češtinu ve hře zavrhuje, ale pro ty, které by zaujalo provozování počeštěného serveru třeba pro zábavu, třeba jako konkurenční výhodu, je zde návod ve wiki: http://wiki.zdechov.net/index.php/Vytvo%C5%99en%C3%AD_instal%C3%A1toru_s_%C4%8De%C5%A1tinou_pro_WoW Chybějící informace lze doplnit, nejasnosti přeformulovat.
  19. Hledám schopné developery na INSTANT

    To mi připomíná ty hlášky co se tu jednu dobu objevovaly jako "perspektivní server" nebo "server má velký potenciál". Holt to je jako s volbami, zpočátku velké plány a sliby a pak jak dojde na tvrdou práci, tak skutek utek. Nemáš co nabídnout, požaduješ víc, než kolik sám zvládneš a to ještě na neexistujícím serveru. To je fakt utopie...
  20. [bezpečnost] PHP

    Jo a jinak zápis "$server" je kvalitní ukázka neznalosti jazyka PHP a ukázka nekvalitního amatérského kódu. Aneb jak to dělat složitě a neefektivně, když to jde čistě a efektivně...
  21. Hledam server hosting

    http://minimal.zdechov.net/ Reálná čísla ukazují, že aktuální mangos si vezme včetně mysql ve výchozím nastavení dobrých 400 MB. Ty to tady popisuješ, jako by to bylo naprosto bez problémů a všem jsi to doporučoval. 512 MB je málo a na solidní provoz to nestačí. Tedy je to pak na úkor zátěže CPU a disku, protože se lecos v paměti nedá udržet a navíc, kdo by dnes provozoval server bez funkce Line of sight. Tedy celé je to o tom, provozovatel musí provést různá krizová opatření a hodně se omezovat, aby to mohlo fungovat. Např. už při kompilaci emu na serveru docházela paměť a použít parametr -j pro využití více jader jaksi ani nebylo možné, protože by to chtělo další stovky MB. Můžeš tedy tvrdit, že 512 MB je existenční minimum, 1 GB je minimum pro běžné použití a doporučeno je třeba 4 GB. Poděl se o nějaké reálné údaje k zatížení tvého systému a vzpomínky, kolikrát ti došla na serveru paměť.
  22. Hledám sponzory

    Alespoň co se změnilo, že už požaduje 768 MB namísto 512 MB. 512 už mu není dost dobrých zadarmo. No a zapomněl tam napsat, že chce windows hosting zdarma a ne linux, protože ten neovládá a i na poskytnutém hostingu zdarma nemá vůbec trpělivost se to naučit a rozběhat to trinity. Takže shání hosting a v případě linuxu i někoho, kdo mu to udělá. Jinak těch 512 MB skutečně na rozjezd stačí... http://minimal.zdechov.net/ Ale vysvětlujte to těm mladým nováčkům co by chtěli mít vše jednoduše, zadarmo a nejlépe hned na jedno kliknutí.
  23. [Návod] LINUX Restarter + INIT

    V reálném provozu ale narazíš na to, že potřebuješ nezávisle spouštět a zastavovat jednotlivé světy, kterých dnes bývá z pravidla na serveru více (např. hlavní a GM test svět). Tedy bylo by potřeba upravit nějak ten skript pro ovládání služby mangos a umožnit parametrický start/stop/restart/status jednotlivých světů a nebo je prostě oddělit na jednotlivé skripty pro každý svět zvláště. Mimo to, všechno je to příliš složité pro začátečníky nebo průměrně znalé správce. Dále není v návodu zmíněno, že pokud někdo nechce zápasit se službami a chce jednoduše spouštět něco při startu, tak může využít i skript /etc/rc.d/rc.local či /etc/init.d/rc.local, kde nakonec si vloží odkazy na své skripty spouštěné při startu zaobalené pomocí onoho screenu. Dále služby lze minimálně na Fedoře standardně ovládat i pomocí zástupného skriptu service, takže pak stačí service mangos start service mangos stop atd. Na Debianu nutno instalovat balíček apt-get install sysvconfig Mimo to na Fedoře lze vypsat a ovládat spouštění služeb pomocí programu chkconfig <služba> on/off Jinak informace bys mohl přepsat do wiki, kde je možné je lépe provázat odkazy.
  24. Hledam server hosting

    Zde je návod a test MaNGOSu s 512 MB RAM. Skutečně server vyžaduje po naběhnutí jen zhruba 400 MB paměti, takže by měl být schopen zvládnout odhademm i 50 hráčů online. http://wiki.zdechov.net/index.php/MaNGOS_na_VPS_hostingu_s_pam%C4%9Bt%C3%AD_512_MB
  25. [Trinity] - help

    Návodů je již přece mnoho: http://wiki.wowresource.eu/index.php/TrinityCore_na_Linuxu
×