Zdravim mam dotaz, pripravujeme projekt a status je takovyto:
Mame dost lidi, techniky i financi na relizaci Wow serveru projektu podobneho Might&Magic ale ne rozdeleneho na vice realmu.
predstava vznikla protoze je k dispozici 3x konfigurace (z vytopene serverovny se vyrazuje za pakatel - stale funguje ale neco se kupuje nove traba disky skrine zdroje kabely atp.):
Z dokumentace je to AMD 4jadro 4x2.5ghz,
4GB ram 2xDual 1gb 1000MHz
2x150gb 10000ot v strippingu (raid 0) Sata
cca 800w seasonic
(databazovy server misto disku asi 4-8gb ATA ssd - disky se stejne musi dokoupit + 320gb sata na zalohy)
A rozdeleni serveru.
I prestoze meme v teamu par programatoru, ne vsichni delaji do C, i tak myslime ze je to dostatecny skill na to, rozdelit server na 3 casti:
1) Herni svet: Kalimdor a Eastern kingdoms a Outland
2) Herni svet: Instance a Battlegroundy ve velkem, nekdy i 10 plnych AV naraz. Pocitam do te doby s rozchozenim Eyeofthe storm
3) Databaze a databaze pro obe casti emu, v dobe kdy hraje nejmene lidi pravidelne zalohy.
Je to dost imaginarni ale podle kamose ktery se hrabal ve zdrojaku mangosu docela ralna predstava na nekterych serverech i provozovana teorie. Mangos taknak i funguje a pak je to spojeno pod jeden celek - emulator. Mame i zahranicni tym adminu, ktery to takto resily ale narazili na problem ve forme obtiznosti prejit na jinou revizi (znamena to predelani celeho systemu kvuli upgradum).
Jedine co bude potreba zajistit je plna komunikace mezi servery - zajistuje hardwarove 1Gb lan, k paterni siti servery pripojeny pomoci 100mb patere (casem, ted je k dispozici zadarmo 6mb na testovani atp). Postupne cely server zautomatizovat (v brzskych rannich hodinach kdy nikdo nehraje 4:00-5:00 pravidelne zalohy).
To cele pod mangosem. Cetl jsem ze po revizi uz mangos skoro nepada. u nas je to na dobre ceste jak zprovoznit system mezi 3 servery, testuje se to.
I kdyz uz propojeni funguje, narazilo se na radu problemu a to treba na predani postavy mezi serverem. Nebo kdyz jedna cast spadne, tak druha bezi a kdyz je clovek v te druhe (bg, instance) a portne se do prvni ktera je down hra spadne a char je na pozici kde se naposledy ukladal coz je samo o sobe funkce mangosu ale na druhou stranu kdyz system bude nestabilni, ztrati se spousta herniho casu.
Nakonec pada otazka. JE mangos i za cenu Vykonu a dispozice paterni site schopen utahnout ve 2. fazich cca 4000 potencionalnich hracu?
PS: system je samozrejme Linux a to Ubuntu server specialne orezane a stavene na zatez takze tam problem nevidim
Diky za reakce, doufam ze nebudou pesimistickeho charakteru muze to byt nejvetsi projekt v dejinach mangosu krome mangosu samotneho .
S pozdravem, pyria
---------------------
moje profese je alchymie na mangosu