Zdravím,
Už nějaké ty měsíce možná rok přemýšlím o tom jak trochu oživit RPG a dodat "epický nádech". Chtěl bych se do tvorby pustit ale teď pravděpodobně ne asi až po maturitě na výšce proto se se svými návrhy podělím a chtěl bych slyšet váš názor.
HP Systém
V první řadě bych chtěl odstranit standarní HP. Byly by dva ukazatele jeden pro boj a druhý něco ve stylu standartních HP (říkejme tomu zdraví). Při boji by se zapl ukazatel max hodnota by se nastavila na hodnotu zdraví. Souboje bych chtěl udělat realnější (něco ve stylu red orchestry 2) i jedna rána vás může zabít. Tohle "zdraví" v boji by se rychle obnovalo ovšem pokud by utrpěl nějakou vážnější ránu snížila by se hodnota jeho celkového HP a tím i tohodle zdraví kde by nedošlo už k jeho plné regeneraci ale jenom částečně.
Dejme tomu že hráč přežil nikdy se mu nedostal ukazatel "okamžitého zdraví" pod nulu.
Po boji se provedou výpočty kolik vážných ran utrpěl atd.. a úměrně se sníži hodnota jeho HP. Pokud např. utrpěl tolik ran které přežil jenom díky regenaraci ale bylo jich opravdu moc tak že se po výpočtu snížilo HP k nule nebo na nulu tak by po boji upadne vyčerpáním pomalu do bezvědomí.
HP by mělo vliv také na hráčovi artributy a neregenerovalo by se časem. Pouze jídlem a spánkem.
Myslím si že by tenhle systém mohl přidat na prožitku ze hry.
Bojový systém
Kvůli systému zdraví bude boj uvládán přímo hráčem a založen na krytí.
Levý tlačítko úder pravý krytí. Jednoduché nic složitého.
úder,kryt štítem,úder,kryt..
Abych ponechal atmosféru a realitičnost tak boj např. s nějakým obřím orkem vybaveným dvouručním kladivem stejně velkým jak hráč by byla téměř jistá sebevražda proto bude taky kladen velký důraz na boj zdálky. Obchodníci by byly ve hře minimálně proto by si hráč musel věci jako vrhací kopí a ostatní zbraně opatrovat jako oko v hlavě, šetřit a cenit si každého šípu. Musel by si občas shánět dřevo na opravu vrhacích kopí neboť by to byla jedna z mála zbraní která dokáže složit mohutnější stvůry.
Zpestření atmosféry
Rád bych také spestřil hru tím že grafické prvky budou doplňovány textem více než je u většiny her zvykem. Např. Hráč uslyší něco zachrastit zbystří objeví orka a než ho stihne postřehnout hra se pauzne, orazovka se stmaví a vypíše text ve stylu "Mohutná bestie oděná v rezavé plechové zbroji se k tobě řítí za doprovodu řevu plného agrese a hněvu. V pravé ruce dřímá starý železný štít a levá ruka se sekerou poskrvěnou krví goblinů hrozivě imponuje nad hlavou.Její odporné tělo plné šrámů a otevřených ran se blíží,země duní a tvá mysl zaplavená strachem upadá v chaos" Takových textů bude jenom desítka a budou se zobrzovat výjmečně aby je hráč za hru nečetl dvacetkrát.
To je asi vše.