Jump to content
  • Announcements

    • Xmat

      Pravidlo pro postování v TTT

      Do sekce Tipy, triky, tutoriály nepatří žádné dotazy.   Postujte sem vaše návody, tipy a různé další věci jež uznáte za vhodné sdělit zdejšímu osazenstvu, ale veškeré dotazy směřujte do sekce Všeobecná diskuse.
    • Replik

      Seznam návodů a důležitých témat v této sekci

      Pro lepší přehlednost jsem vytvořil tento seznam, který vás, méně zkušené, lépe provede touto sekcí. Věřím, že zde najdete, co hledáte. Vypsané jsou návody, které jsou oficiálně uznané jako návody. Běžné diskuze, které neposkytují postupy a rady zvěřejněny nejsou.   Instalace vlastního MaNGOS Serveru Díky těmto návodům budete (měli by jste být) schopni vytvořit a následně spustit váš vlastní server. Nastavení je pro verze s i bez datadisku.   Instalace MaNGOS Serveru (bez datadisku TBC) - Autor Benny Instalace MaNGOS Serveru (s datadiskem TBC) - Autor Malfik Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor charlie Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor kupkoid   Chyby a jejich řešení při přihlašování k serveru - Autor Cybe   Zálohování uživatelských dat   Dávkový soubor (BAT soubor) pro vytvoření SQL záloh - Autor Replik   Kompilování - tvoření vlastních release (revizí)   Tvorba kompilací pro Win32 (MangoScript) - Autor bLuma   Ostatní - těžko zařaditelné, ale neznamená to, že nejsou dobré   VIP Systém - Autor charlie Tvorba Webových stránek pro MaNGOS - Autor zahuba Tvorba teleportačních NPC (MangoScript) - Autor Replik Registrační web (původně předělaná SPORA) Funkční pro Antrix i MaNGOS - Autor Replik Nastavení a spuštění Minimanager pro MaNGOS - Autor BlackMartin Nastavení MaNGOS Website - Autor Artorius   Samozřejmě jsou zde i jiné návody, ale tyto jsou nejvíce používané, proto věřím, že vám budou nápomocné. Tuto sekci budeme upravovat podle potřeby. Pokud by jste něco nenašli nebo si nevěděli rady, hledejte na fóru a teprve potom založte vlastní topik. Pokud nějaký autor vytvoří kvalitní návod a chtěl by ho zveřejnit i v tomto seznamu, doporučuji, aby mi napsal zprávu skrze PM.   Díky a přeji hezký den na WoWResource   Replik
    • Aristo

      Příspěvky tam, kde nemají co dělat

      Dodržujte zákaz přispívání do topiků s repaky pokud si to zakladatelé nepřejí!! Opakované psaní příspěvků bude trestáno warnem.
    • Aristo

      Používání spoilerů

      Poslední dobou má většina uživatelů fora zvláštní nutkání postovat extrémně dlouhé texty nebo kódy, které zabírají v nejedenom případu i 80% obsahu celé stránky a hodně tak zvedají nepřehlednost v topiku. Chtěl bych všechny uživatele požádat, aby při postování citací, jakýchkoliv kódů, errorů, atp... delších než 30 řádků používali funkci spoileru.   Funkci vyvoláte příkazem [spoiler] text [/spoiler]   Ukázka:  
Sign in to follow this  
Broskev

Tranquillien znovu ožívá, ovšem tentokrát na plně Open Source platformě

  

23 members have voted

  1. 1. Proč se nechcete stát členy týmu našeho serveru?

    • Nechci se pouštět do něčeho nového
    • Neumím nic, co by se vám mohlo hodit
    • Nemám dostatek času
    • Nemám rád broskve
    • Již někde pracuji a nechci dělat na dvou serverech
    • Váš projekt mi přijde jako nezajímavý


Recommended Posts

...::Tranquillien HCRP Projekt s NeL enginem::...

Zdravím, jistě mě tu většina z Vás zná, možná ne všichni v dobrém světle, ale tak jako tak doufám, že si následující článek přečtete.

Před +- rokem jsme rozjížděli „HCRP“ Server Tranquillien, který měl uspokojit všechny hráče, kteří chtějí silnější RP, ovšem dojeli jsme na DBC klienta, které se nedají měnit jinak než patchem, který by byl nelegální.

Pozn.: Já vím-Změna realmlistu a extrahování DBC je taktéž nelegální, ovšem je pro Blizzard ohrožením na nižším stupni, tudíž se jím Blizzard nezajímá.

Tak jsme se rozhodli, že se pokusíme vytvořit vlastní hru (How naive..). Našli jsme pár opensource enginů - abychom si na nich mohli postavit hru, ovšem všechny byly krom jednoho na FPS střílečky atd. Ten poslední se jmenoval NeL a byl napsán pro hru Ryzom - MMORPG.

Developeři tohoto enginu jsou s to pomoci, když si neví člověk rady-Ať už přichází na instalaci nebo jiné věci. K tomuto nemalému záchytnému bodu přispívá ještě k tomu fakt, že má desítky utilit, jak na 3D modely, tak na tvorbu map, což mě velice ohromilo, tak jsme se rozhodli, že přejdeme na tento engine - má spoustu stejného jako MaNGOS, nebo ještě lepšího.Toť vše, jak jsem se k NeLu dostal..

Teď přichází žádost k Vám-Toto, pokud poskládáme dostatečný tým, bude běh na dlouhou trať. Zatím máme potvrzené 4 vývojáře (K datu 16.1.2011) což je chabé číslo. O pár dalších se rozhoduje. Hledáme lidi, kteří jsou ochotni si máknout za cenu dobrého výsledku a případného ohodnocení připravovaným „systémem odměn“, o tom si budete moci počíst níže. Pokud vás vyhlídka na takto jedinečný projekt zaujala, čtěte dále.

I náš prozatím –nový Tranquillien- bude RP hrou, ve které by však RP nemělo být na úplné hranici s tím, že už i RP hráči se budou rozhodovat, zda hrát (Konečné smrti po 1. zabití atd.). Hlavně proto, že by měla být i místem pro začínající RP hráče, nebo hráče, kteří se teprve chystají vůbec RP objevit. Obecně-RP je takové, jaké si ho uděláš, ne jaké musí být, a když bude kvalita u hráčů, svět bude realisticky žít tak, jako tak.

Příběh jako takový, je prozatím v přípravě. Neberte to jako nezodpovědnost, rozjíždět toto bez příběhu, ale vzhledem k tomu, že bude třeba nejdříve zařídit jisté „zázemí“, ve kterém se bude více pracovat, bude ještě času dost.

 

Teď proč byste k nám měli přejít:

1) Vlastníme serverové zařízení dostatečné k vývoji jakékoliv aplikace ( AMD Sempron 2,7GHz 4GB DDR2, linku 8/8mbit, Linux Ubuntu Server 10.10 ).

2) U nás naleznete nového nového, neotřelého a originálního, na čem ještě žádný český server neběží.

3) Budeme mít naprosto vlastní hru, u které nebude žádná část nelegální.

4) Milovníkům RP ve vašich řadách se může líbit, že cokoliv, co jste si přáli zrealizovat jinde (např. WoW) což nešlo, zde půjde, pokud si na tom máknete. --Příklad člověk si musí vzít teplé oblečení, když je zima, popřípadě mu hrozí nachlazení.

5) Dobrý a stabilní tým. (přinejmenším základ)

6) Odměnový systém po možném spuštění. (Znovu, vysvětlím dole)

7) Děláme na implementované fyzice ve hře pomocí OpenCL, který podporuje jak GPU nVidie, tak GPU a APU AMD.

8) Hra bude kompletně v češtině/slovenštině.

9) Nemáme předsudky ohledně „přílišného mládí“-Bereme lidi jakéhokoliv věku, pokud splňují požadavky na člena týmu.

 

Specifikace NeLu:

1) Napsán v C++

2) Skripty v LUA

3) Využívá DB MySQL

4) Grafika v DirectX nebo OpenGL

5) Zvuk v DirectSound, FMOD, OpenAL a XAudio2.

6) Vlastní patching systém

 

Výhody NeLu:

1) Implementování jakýchkoliv knihoven.

2) 100%ně free, všechno můžeme předělat.

3) Jede pod licencí AGPLv3.

4) C++ a LUA jsou jako u MaNGoSu základními skriptovacími jazyky.

5) OpenGL i DirectX - hra se může hrát i na Linuxech a MACu

6) Vcelku dobrý grafický engine - grafika +- jako WoW.

7) Webová aplikace, která obsahuje spoustu věcí - od kontroly procesrů NeLu po mazání účtů.

8) Nižší nároky na počítač a připojení než má WoW.

 

Nevýhody NeLu:

1) Pro tým neznámý kód-Nejdříve je třeba jej zanalyzovat.

2) Průměrně složitá instalace a update.

3) Musíme vytvořit z 80% vlastní modely postav a dalších objektů ve hře, což bude asi největší problém. Proto hledáme přednostně grafiky ochotné pracovat pro tento projekt, a byli bychom rádi za kontakty na takovéto volné grafiky, či nadšence.

4) Toto není krátkodobá výzva k práci-Rozjíždíme něco absolutně nového, a pokud na to bude tým, jsme ochotni tomu objetovat delší časový interval. Jste ochotni to udělat také? Za výsledek by to stálo..

 

Koho hledáme:

1) 2D/3D grafiky

2) C++ developery

3) LUA Developera

4) OpenCL Dev

5) Webmastera a grafika pro naší homepage - http://tranquillien.cz

(Může být propojeno s 1) )

6) Nějakého mého zástupce - Člověk, který má čas skoro celý den, bude loajální a co nejvíc dostupný na ICQ/Skype/IRC. (Neznamená to přímé velení nad projektem, spíše tlumočníka s jistými pravomocemi)

7) Někoho, kdo by se staral a upravoval fórum + management system + wiki

8) Člověka, co umí malovat pěkné skicy na papír (Dle příběhu-Až časem)

9) Nějakého zdatného člověka, co by dokázal vytvořit hudbu pro hru

10) Člověka, který by dělal videa ze hry - natáčel a upravil (Dle příběhu-Až časem)

11) Sponzory . Vylepšovat nějakým tím cashem se dá vždy. Ať už jde o vybavení serveru, nebo motivaci developerů k práci.

12) Propagátory. To jsou lidi, kteří sic neumí nic, z požadovaných dovedností, ale dokáží nám pomoci sháněním nových členů týmu-Což bychom velice ocenili. Ať už znáte místo, které nám můžete doporučit k vyvěšení tohoto tématu, či přímo někoho schopného pracovat. Děkujeme za to.

(Tato funkce by měla být provázána s ostatními.. )

 

Jaké máme požadavky na členy týmu:

1) Cca 2hodiny denně stráví na práci na serveru. (Evidence zprovozněného, dlouhodobější omluvenky předem, přeci jen, máme cíl, tak jej nějak dosáhnout musíme)

2) Neodejde po týdnu - "že ho to nebaví". (Rozbíháme běh na dlouhou trať. Potřebujeme tým, jenž u této práce vydrží)

3) Není to žádný madafaka. (Nobrainy neberem)

4) Může pomoci s jednou z těch devíti věcí uvedených nad tímto odstavcem. (Nejlépe v kombinaci)

5) Nebude chtít peníze za práci (Zatím jedeme bez investic, ale určitě něco z toho bude časem - tu hru děláme pro zábavu, ne pro zisk.)

 

Systém odměn:

Teď by přicházel na řadu už zmiňovaný systém odměn. Jde o jakési ocenění práce jednotlivých devů. Ještě není přímo specifikováno, jakým způsobem by byl tento „žebříček“ bodován. Jde v podstatě o motivaci týmu k práci. Každý se svým kusem díla může posunout nahoru. Makáš? Tady máš odměnu. Makáš středně? Tady máš nějakou tu menší odměnu. Nemakáš vůbec? Pak můžeš jít.

Ze startu by tento žebříček v podstatě měl zaznamenávat to, jak se vůbec kdo snaží a odměnami by byly nějaké ty týmové pravomoce, možnost více zasahovat do vývoje i například v jiné sféře, než funguje zrovna tento člen týmu. Případně po spuštění by to mělo být alespoň částečné peněžní ohodnocení. (Malé částky, za ne přímo donate, ale spíše bonusové-Převážně RP itemy pro hráče, nebo při podpoře serveru někým, kdo se nebojí pustit nějakou tu kačku)

 

Možnosti kontaktování:

ICQ: 255341076

E-Mail: [email protected]

Skype: Darkhunter...wtf

Facebook: Matouš Mojžíš

nebo zde na fórku

 

Nakonec nějaké ukázky z hry Ryzom, která využívá NeLu:

chtěl bych se zeptat, jak se tu dělá spoiler ?

ryzom.jpg

Ryzommize.jpg

ryzom-newpatch-epl-1216.jpg

 

Je to výzva-A výzvy neodmítáme. Co vy, přidáte se? Osud tohoto projektu může ležet právě ve vašich rukách.

Edited by Broskev
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

trochu předěláno, bude se číst lépe :) a byl bych rád, kdybyste hlasovali v té anketě, chtěl bych přijít na kloub problému, proč k nám nikdo nechce

Edited by Broskev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já osobně prostě nevěřím, že to dotáhnete do konce, jestli vám to nadšení vydrží dost dlouho a jestli ve finále budete mít dostatek zkušeností udělat vše podle svých představ. Tak či tak... GL, je to běh na dlouhou trať.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graficky engine je hrozny. Binarky a update klienta je neprijatelny... format grafiky s ktorou to pracuje a hlavne animacie su prvotriedna hovadina. Niet divu, ze RYZOM neobstal! Fyzika a vsetko spojene s enginom v hre mi pride maximalne "open sourcove" = fail. Open Source funguje pri modeloch, ktore tu rozoberat nebudem, ale tento projekt medzi ne nepatri. Vo vseobecnosti OS za vela nestoji. Ak chces uspiet, musis uvazovat progresivne, nie "revolucne".

 

Dalej by som cele tvoje usilie nasmeroval spravnym smerom - Nevymyslaj nezrealizovatelne a zbytocne projekty, ktore ak aj dokoncis, tak to bude tak zastarale, ze o ne nezavadi ani najznudenejsi uzivatel internetu. Toto je len dobra rada a nemyslim to v zlom. Za inych okolnosti by som sa k vam pridal, ale robil som 3D grafika a animatora pre silne firmy a nieco malo som sa naucil z oblasti freelancer vyvoja - funguje len so silnym kapitalom.

 

Nie si dostatocne zrely na to aby si to dokoncil, o tom svedci aj nedokonceny server Tranquilien. A pamatam si na nas rozhovor na ICQ, dufam, ze aj ty... Si urputne neprisposobivy a za kazdu cenu dominantny a nepripustas moznost zlyhania. Vravel som ti uz vtedy: "Nerob to, nedokoncite to!" Aj sa tak stalo. Uz vtedy si mohol spolupracovat s Poslednou Krvou alebo inym RP projektom, napriklad Sheradore alebo Neoteric, teraz je tych RP serverov plno, len skoda, ze nikto na nich :-D A tu mierim aj k pointe. Ak uz chces mrhat svojim, ale aj casom inych vyvojarov, ktori sa ti odovzdaju, tak nech to aspon ma perspektivu... RP ju rozhodne nema, hlavne ak sa chcel zamerat len na domace prostredie. Tvoj pristup mi pride obmedzeny len na dlhodobe ciele. A si tiez strasny narcis a egoista ;-)

 

A este drobnost, zase HCRP? Ziadne HCRP neexistuje! HCRP existuje akurat u teba a par ludi, co ani nevedia, kde a ako vznikla tato skratka a za akym ucelom.

 

Samozrejme, ak ta toto neodradi alebo neprinuti k prehodnoteniu celej vizie, tak vela stastia, budete ho totiz potrebovat.

Edited by xube

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo no, nemůžeš se smířit s tím, že jsi makal na projektu, kterej je teď už stejně někde ve sr**kách. Tak kritizuješ projekty ostatních.

  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikto nebreci...

 

Radsej si precitaj toto: http://blog.xube.info/roleplay/ako-vzniklo-hc-rp-a-kam-smeruje-role-play-komunita/

 

V kratkosti sa tam uvadza vznik pojmu HC RP.

 

Zaroven sa zamysli ci sa chces zapojit. Ziadna z mojich sprav nie je mierena proti tvojmu projektu za ucelom urazania, len otvorene kritizujem zavadzanie a neznalost alebo nezrelost myslienky. Ja ti prajem aby ti to vyslo, ale... nedokazem klamat a zavadzat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×