Jump to content
  • Announcements

    • Xmat

      Pravidlo pro postování v TTT

      Do sekce Tipy, triky, tutoriály nepatří žádné dotazy.   Postujte sem vaše návody, tipy a různé další věci jež uznáte za vhodné sdělit zdejšímu osazenstvu, ale veškeré dotazy směřujte do sekce Všeobecná diskuse.
    • Replik

      Seznam návodů a důležitých témat v této sekci

      Pro lepší přehlednost jsem vytvořil tento seznam, který vás, méně zkušené, lépe provede touto sekcí. Věřím, že zde najdete, co hledáte. Vypsané jsou návody, které jsou oficiálně uznané jako návody. Běžné diskuze, které neposkytují postupy a rady zvěřejněny nejsou.   Instalace vlastního MaNGOS Serveru Díky těmto návodům budete (měli by jste být) schopni vytvořit a následně spustit váš vlastní server. Nastavení je pro verze s i bez datadisku.   Instalace MaNGOS Serveru (bez datadisku TBC) - Autor Benny Instalace MaNGOS Serveru (s datadiskem TBC) - Autor Malfik Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor charlie Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor kupkoid   Chyby a jejich řešení při přihlašování k serveru - Autor Cybe   Zálohování uživatelských dat   Dávkový soubor (BAT soubor) pro vytvoření SQL záloh - Autor Replik   Kompilování - tvoření vlastních release (revizí)   Tvorba kompilací pro Win32 (MangoScript) - Autor bLuma   Ostatní - těžko zařaditelné, ale neznamená to, že nejsou dobré   VIP Systém - Autor charlie Tvorba Webových stránek pro MaNGOS - Autor zahuba Tvorba teleportačních NPC (MangoScript) - Autor Replik Registrační web (původně předělaná SPORA) Funkční pro Antrix i MaNGOS - Autor Replik Nastavení a spuštění Minimanager pro MaNGOS - Autor BlackMartin Nastavení MaNGOS Website - Autor Artorius   Samozřejmě jsou zde i jiné návody, ale tyto jsou nejvíce používané, proto věřím, že vám budou nápomocné. Tuto sekci budeme upravovat podle potřeby. Pokud by jste něco nenašli nebo si nevěděli rady, hledejte na fóru a teprve potom založte vlastní topik. Pokud nějaký autor vytvoří kvalitní návod a chtěl by ho zveřejnit i v tomto seznamu, doporučuji, aby mi napsal zprávu skrze PM.   Díky a přeji hezký den na WoWResource   Replik
    • Aristo

      Příspěvky tam, kde nemají co dělat

      Dodržujte zákaz přispívání do topiků s repaky pokud si to zakladatelé nepřejí!! Opakované psaní příspěvků bude trestáno warnem.
    • Aristo

      Používání spoilerů

      Poslední dobou má většina uživatelů fora zvláštní nutkání postovat extrémně dlouhé texty nebo kódy, které zabírají v nejedenom případu i 80% obsahu celé stránky a hodně tak zvedají nepřehlednost v topiku. Chtěl bych všechny uživatele požádat, aby při postování citací, jakýchkoliv kódů, errorů, atp... delších než 30 řádků používali funkci spoileru.   Funkci vyvoláte příkazem [spoiler] text [/spoiler]   Ukázka:  
Wolf Officious

[C++] Dynamic Teleporter (v1.0) - TrinityCore

Recommended Posts

Dobrá práce, ale od doby co si můžeš vytvářet gossip menu přes databázi tyhle c++ teleportery podle mě postrádají smysl. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tady jde spíš o jednorázovku, ale dá se to rozšířit i o jiný funkce, který si prostě natypuješ v HandleMenuAction (je tam switch).. Nehledě na to, že by se to dalo obsluhovat z webu a nemusíš dávat třeba eventerům, modům, GMkům přístup k DB.

 

Hele, tady se fakt fantazii meze nekladou a kdo to bude chtít použít, tak to použije. Já to musim ještě trochu uplácat do nějaký rozumný podoby, tohle je fakt "BETA" (jestli to tak můžu vůbec nazvat), později to může vypadat uplně jinak. :)

 

EDIT: vyškrtnutí - pro verzi 0.9 to již neplatí..

Edited by Wolf Officious
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vypadá to perfektně, jenom škoda, že asi nebudu moct využít :ermm: Neplánuješ náhodou přepis pro Mangos(Zero)? :smile1:

Edited by cecilek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Použití mapy je v tvém případě zbytečné, její funkce vůbec nevyužíváš a výkonově to degraduješ na klasické iterování přes vektor. Tím, že jsi entry neuložil jako klíč v mTeleportLoctData nemáš možnost přistoupit k tomu přímo. Obdobně v gossip menu by použitím vhodné složitější struktury bylo možné indexovat podle ID menu a pod tím mít vektor, který jenom vypíšeš.

 

GetTeleportMenuData a GetTeleportLoctData by bylo lepší také označit inline.

 

Automatické načtení dat by bylo vhodnější detekovat a řešit přímo ve třídě DynamicTeleportMgr, podle těch bool příznaků, které tam už máš. Případné dlouhé načtení z db stejně ovlivní všechny hráče a notifikace by tak měla směřovat do broadcastu, aby měla smysl.

 

Pro action_type by bylo vhodnější použít vlastní enum a v načítání z DB kontrolovat správnost vstupů.

 

"#pragma once #ifndef _DYNTEL_H" - totožná funkce pomocí dvou různých způsobů. Vzhledem k lepší kompatibilitě se obvykle používá ifndef, define. Pragma once můžeš klidně smazat.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

bLumo, vážím si toho co jsi napsal a budu se maximálně snažit o zlepšení stavu, ve kterým to je. Tu pragmu hned mažu.. ..je to jen zapomenutá část "něčeho" co jsem sám už dávno zavrhnul.. Prostě starej & blbej zvyk.. :)

 

EDIT: a označil jsem ty 2 funkce v souboru DynamicTeleportMgr.h jako inline :) Inline chápu, ale nenapadlo mě to hnát až sem, myslel jsem že u scriptu to stačí.

 

Zbytek se budu snažit nějak doučit a korigovat, napsat to tak aby to bylo rychlejší a čistější. Spoustu věcí ještě neumím a jsem rád že sis našel čas a podíval ses na to. Ještě jednou říkám, moc si toho vážím. Díky.

Edited by Wolf Officious
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

BUMP!

 

Verze 0.9

(viz. první příspěvek) ZDE

V této verzi jsou následující změny:

  • Úklid kódu, přepsal jsem hodně, ale ještě né dost. :bleh::rolleyes:
  • Místo dvou tabulek je jen jedna, s tím se trošku změnil i způsob natažení dat do map :blink:
  • Rozlišování portů podle frakcí (Alliance/Horde/Všichni) :ermm:

 

Někdy.. ..nevim.. ..snad už během dneška, bych mohl přihodit nějaký testovací SQL pro ty, co se s tím moc nechtěj mazlit. ^_^

 

bLuma: je to lepší už takhle? :teehee: Alespoň trochu? :unsure:

 

EDIT: Slibované SQL: (příklad použití)

 

INSERT  INTO `dynamic_teleporter`(`entry`,`menu_parent`,`menu_sub`,`icon`,`faction`,`name`,`map`,`position_x`,`position_y`,`position_z`,`position_o`) VALUES 
(1,0,100,0,0,'Hl. Mesta',0,0,0,0,0),
(2,0,200,0,0,'Dungy',0,0,0,0,0),
(3,0,300,0,0,'Raidy',0,0,0,0,0),
(4,0,400,0,0,'Areny',0,0,0,0,0),
(5,0,500,0,0,'Outdoor PvP',0,0,0,0,0),
(101,100,-1,5,469,'Stormwind',0,-8832.95,623.306,93.7561,0.704069),
(102,100,-1,5,469,'Ironforge',0,-4920.96,-955.293,501.8,2.25831),
(103,100,-1,5,469,'Darnassus',1,9949.56,2284.21,1341.39,1.52518),
(104,100,-1,5,469,'Exodar',530,-3965.7,-11653.6,-138.844,6.19286),
(105,100,-1,5,67,'Orgrimmar',1,1629.6,-4373.44,31.2937,3.52875),
(106,100,-1,5,67,'Thunderbluff',1,-1277.37,124.804,131.287,5.22274),
(107,100,-1,5,67,'Undercity',0,1584.07,241.987,-52.1534,0.049647),
(108,100,-1,5,67,'Silvermoon',530,9487.69,-7279.2,14.2866,6.16478),
(109,100,-1,4,0,'Dalaran',571,5807.86,588.231,661.373,1.6675),
(110,100,-1,4,0,'Shattrath City',530,-1838.16,5301.79,-12.428,5.9517),
(199,100,0,7,0,'<- [Hlavni Menu]',0,0,0,0,0),
(201,200,-1,5,0,'Ahn\'kahet',571,3650.23,2053.36,1.78742,4.28709),
(202,200,-1,5,0,'Azjol\'Nerub',571,3707.86,2150.23,36.7575,2.62938),
(203,200,-1,5,0,'Culling of Stratholme',1,-8669.93,-4397.13,-205.574,3.43688),
(205,200,-1,5,0,'Drak\'Tharon Keep',571,4497.23,-2043.76,160.823,6.21261),
(206,200,-1,5,0,'Gundrak',571,6720.73,-4632.53,450.068,3.86039),
(207,200,-1,5,0,'Halls of Lightning',571,9122.86,-1328.54,1060.77,5.48256),
(208,200,-1,5,0,'Halls of Stone',571,8924.23,-1018.99,1039.65,1.61683),
(209,200,-1,5,0,'Icecrown Citadel',571,5820.33,2085.43,636.065,3.45),
(210,200,-1,5,0,'Nexus',571,3881.02,6984.15,73.761,0.012697),
(211,200,-1,5,0,'Oculus',571,3881.3,6984.64,106.321,3.16765),
(212,200,-1,5,0,'Trial of the Champion',571,8516.58,715.013,558.248,1.40202),
(213,200,-1,5,0,'Utgarde Keep',571,8924.23,-1018.99,1039.65,1.61683),
(214,200,-1,5,0,'Utgarde Pinnacle',571,1256.97,-4854.43,215.561,3.39584),
(215,200,-1,5,0,'Violet Hold',571,5696.2,508.278,653.128,4.0229),
(299,200,0,7,0,'<- [Hlavni Menu]',0,0,0,0,0),
(301,300,-1,5,0,'Eye of Eternity',571,3918.72,7015.36,161.33,0.53),
(302,300,-1,5,0,'Icecrown Citadel',571,5820.33,2085.43,636.065,3.45),
(303,300,-1,5,0,'Naxxramas',571,3670.36,-1279.8,243.534,1.54),
(304,300,-1,5,0,'Obsidian Sanctum',571,3452.63,269.257,-113.58,0.12),
(305,300,-1,5,0,'Onyxia\'s Lair',1,-4681.22,-3709.28,46.7183,3.51),
(306,300,-1,5,0,'Ruby Sanctum',571,3599.49,198.751,-113.832,5.33895),
(307,300,-1,5,0,'Trial of the Crusader',571,8515.06,682.272,558.248,1.64),
(308,300,-1,5,0,'Ulduar',571,9327.33,-1117.69,1245.15,0.08),
(309,300,-1,5,0,'Vault of Archavon',571,5475.01,2840.21,418.676,6.24),
(399,300,0,7,0,'<- [Hlavni Menu]',0,0,0,0,0),
(401,400,-1,9,0,'Gurubashi Arena',0,-13309.7,78.8867,22.2899,0.94),
(402,400,-1,9,0,'Dire Maul Arena',1,-3717.76,1124.72,132.316,4.34),
(403,400,-1,9,0,'Circle of Blood Arena',530,2837.37,5930.56,11.215,5.7),
(404,400,-1,9,0,'Nagrand Arena',530,-1998.14,6579.94,11.1665,2.36),
(405,400,-1,9,0,'Zul\'Drak Arena',571,5767.08,-2998.18,272.817,3.87524),
(499,400,0,7,0,'<- [Hlavni Menu]',0,0,0,0,0),
(501,500,-1,9,0,'Wintergrasp',571,4561.58,2835.33,389.79,0.34),
(599,500,0,7,0,'<- [Hlavni Menu]',0,0,0,0,0);

 

 

EDIT2: POZOR ZMĚNA!

Pokud máte problém při kompilaci a máte TrinityCore kolem revize 11800 a více, (duben/květen 2011) smažte ze souboru src/server/game/Entities/Player/DynamicTeleportMgr.h řádek

#include "SQLStorage.h"

Tento include se již nepoužívá. Přesto je funkčnost plně zachována.

Edited by Wolf Officious
  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrá práce, ale od doby co si můžeš vytvářet gossip menu přes databázi tyhle c++ teleportery podle mě postrádají smysl. :-)

Plně souhlasím, Gossip teleportér je podle mě i jednodušší na úpravy. Samozrejme ale s těmi funkcemi navíc má pravdu zase zakladatel tohoto téma.

Jinak nejsem si jist, ale na změnu portů musíš stejně reset serveru ze? byt jen i změny názvů atd. to je zase hlavní vyhodou SQL GOssip ale pro lidi co gossip neumí je pro ně jednodušší C++ zakompilovat a přidat tabulky a jen tam naplacat hodnoty ;). Podle mě je to velkej kus práce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....

Jinak nejsem si jist, ale na změnu portů musíš stejně reset serveru ze? byt jen i změny názvů atd. to je zase hlavní vyhodou SQL GOssip ....

Neumíš číst, jo? Tak to tam vezmi znova. Viz. první post:

Dynamic Teleporter je na první pohled normální GossipMenu-based-teleporter jak ho všichni známe. Něco je ale jinak. GossipMenu a lokace teleportů se zaznamenávají v DB a následně se čtou scriptem, který vytvoří menu, sub-menu a porty podle záznamů v databázi. Databáze se však neprohledává při každém otevření gossipu, ale načte se jen jednou a uchová se v paměti. GameMasteři navíc mají v gossipmenu možnost "~RELOAD~", která znovu načte položky z databáze.

 

Je třeba změnit nějakou lokaci? Chcete odstranit nebo úplně předělat teleportera? Není problém, zvládnete to ZA CHODU SERVERU! :o Pecka ne? ;):beach: Po dobu kdy budete v DB upravovat teleportera, bude stále k dispozici teleporter se starými daty až do chvíle, než provedete ~RELOAD~ přes gossip menu (s GM postavou a zapnutým GM)..

 

Takže si to shrneme:

  • úpravu menu a lokací děláte v databázi
  • žádná další kompilace kvůli změnám
  • žádný restart serveru
  • žádné nahazování nového jádra
  • možnosti rozšíření na více funkcí?? no, o tom si něco povíme později..

Myslím že je to jasný, ne?

 

PS: Jsem rád už jenom kvůli sobě, že jsem to vůbec dokázal napsat. Chápu fakt, že to někomu může smrdět, ale má to alespoň nějaký koule. Na podobným principu se dají psát nádherný scripty. Například tento systém: http://www.wowresource.eu/index.php?showtopic=22556 z tohoto teleportera vychází. Managery jsou si hodně podobný..

Edited by Wolf Officious
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

revize 12k + (nevim presne mame vlastni upravy)

 

 

Linking CXX executable worldserver
../scripts/libscripts.a(dynamic_teleporter.cpp.o): In function `npc_dynamic_teleporter::ShowMenu(Player*, Creature*, unsigned int)':
dynamic_teleporter.cpp:(.text._ZN22npc_dynamic_teleporter8ShowMenuEP6PlayerP8Creaturej[npc_dynamic_teleporter::ShowMenu(Player*, Creature*, unsigned int)]+0x30): undefined reference to `DynamicTeleportMgr::Init()'../scripts/libscripts.a(dynamic_teleporter.cpp.o): In function `npc_dynamic_teleporter::OnGossipSelect(Player*,Creature*, unsigned int, unsigned int)':
dynamic_teleporter.cpp:(.text._ZN22npc_dynamic_teleporter14OnGossipSelectEP6PlayerP8Creaturejj[npc_dynamic_teleporter::OnGossipSelect(Player*, Creature*, unsigned int, unsigned int)]+0x113): undefined reference to`DynamicTeleportMgr::Update()'
dynamic_teleporter.cpp:(.text._ZN22npc_dynamic_teleporter14OnGossipSelectEP6PlayerP8Creaturejj[npc_dynamic_teleporter::OnGossipSelect(Player*, Creature*, unsigned int, unsigned int)]+0x138): undefined reference to DynamicTeleportMgr::Init()'
dynamic_teleporter.cpp:(.text._ZN22npc_dynamic_teleporter14OnGossipSelectEP6PlayerP8Creaturejj[npc_dynamic_teleporter::OnGossipSelect(Player*, Creature*, unsigned int, unsigned int)]+0x1c9): undefined reference to `DynamicTeleportMgr::Init()'
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [src/server/worldserver/worldserver] Error 1
make[1]: *** [src/server/worldserver/CMakeFiles/worldserver.dir/all] Error 2
make: *** [all] Error 2

Edited by OneB1t

Share this post


Link to post
Share on other sites

no porad to stejne nefunguje jak s hlavickou tak bez :D je to jen nejaka blba chyba jenze ja sem na programovani tupej jak poleno...

jit spat v 1:50 jo? srabe :D :D

 

EDIT2:smazal sem slozku bin a pustil sem znova kompilaci a uz to dobehlo hurray :D

Edited by OneB1t

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to je snad logický, že si to na linuxu musíte připsat do cmake.. nebo znovu nakonfigurovat, soubory to vyhledá samo.

 


POZOR!! BUG FRAKCÍ - OPRAVENO!! :beach:

Byla odhalena chyba ve frakcích (s problémem při kompilaci to nijak nesouvisí), už jsem to opravil. Změna se týká pouze souboru DynamicTeleportMgr.cpp

 

tento řádek

td.faction      = fields[4].GetInt8();

byl změn na

td.faction      = fields[4].GetUInt32();

 

Nejspíš jsem to tenkrát přehlídnul. Omlouvám se.

OneB1t: díky za nahlášení bugu. :innocent:

Edited by Wolf Officious
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

BUMP!

 

Verze 1.0

(viz. první příspěvek) ZDE

Fix problému s kompilací na linuxu.

 

Stačilo přehodit #include "World.h" z CPP souboru do H souboru

a dopsat Init() do World.cpp (vč. #include "DynamicTeleportMgr.h").

 

Teď už se ta kompilace na linuxu chytne.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prepacte za OT ,ale mam problem s porterom na svojom servery a hladam nieco jednoduche aby som nemusel znova nahravat oregoncore.exe ,tak hladam napriklad toto ,na oregoncore to zatial asi nikto neprepisal nie ? :D

 

Zřejmě ne, ale Oregon vychází z Trinity, takže základ by s trochou štěsrí mohl být stejný, popřípadě podobný... Největší rozdíl bude scriptovací systém(samotné npc), ale to by neměl být takový problém ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

prepacte za Ot existuje aj verzia na oregon ?

Ano. http://www.wowresource.eu/index.php?showtopic=24030

 

Zřejmě ne, ale Oregon vychází z Trinity, takže základ by s trochou štěsrí mohl být stejný, popřípadě podobný... Největší rozdíl bude scriptovací systém(samotné npc), ale to by neměl být takový problém ;)

Mýlíš se - existuje. Příklad? Server StoneCore to má (ale asi nepoužívá, je to tam jako sichrovka do budoucna).

 

Edited by Wolf Officious

Share this post


Link to post
Share on other sites

mohl by někdo upravit script na aktuální revizi? děkuji

Proč, když to stále funguje na aktuální revizi!?! Na čistým to jde, takže bude problém u tebe (všichni asi tušíme kde přesně).

Edited by Wolf Officious

Share this post


Link to post
Share on other sites

pri kompilaci mi vzdicky hodi ScriptLoader chybu.

"game.lib(ScriptLoader.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol "void __cdecl AddSC_dynamic_teleporter(void)" ([email protected]@YAXXZ) referenced in function "void __cdecl AddCustomScripts(void)" ([email protected]@YAXXZ)"

 

 

ZDE přikládám soubor ScriptLoader.cpp

kdo by věděl co stim je, tak at se mi na to podívá, děkuji

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nenapadlo tě podívat se na script teleportera ?

 

void AddSC_npc_dynamic_teleporter()
{
   new npc_dynamic_teleporter();
}

To samé musí být ve ScriptLoaderu :)

 

Takže:

#ifdef SCRIPTS
/* This is where custom scripts' loading functions should be declared. */
void AddSC_npc_dynamic_teleporter();
#endif

void AddCustomScripts()
{
#ifdef SCRIPTS
   /* This is where custom scripts should be added. */
   AddSC_npc_dynamic_teleporter();
#endif
}

Edited by Henzig
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protože od lidí, kteří chtějí scriptovat, očekávám jisté (alespoň základní) znalosti principů scriptování v TC (OC, MaNGOS, SkyFire...), nechtěl jsem se zaobírat základy, jakými je právě například zápis do ScriptLoaderu. Na to zde máme jiná témata. Ale budiž. Po novém roce to do textu prvního postu doplním, aby jsme se do budoucna vyhnuli těmto nepříjemným omylům.

 

EDIT: Jeho problém spočíval v tom, že on tam psal AddSC_dynamic_teleporter a má tam být AddSC_npc_dynamic_teleporter

V tomto se tento (TC2) script liší od téměř totožného scriptu, který jsem přepsal pro OC - je univerzální (pro gameobjecty i npc). Ovšem u tohoto to neplatí, paroto ta "předpona" npc_

Edited by Wolf Officious
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měli jste pravdu, už mi to nehodilo žádný error při kompilaci. Ted mam jinný problém, všechno mam dobře udělané, ale když ve hře otevřu to npc, které má portovat, tak tam není nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měli jste pravdu, už mi to nehodilo žádný error při kompilaci. Ted mam jinný problém, všechno mam dobře udělané, ale když ve hře otevřu to npc, které má portovat, tak tam není nic.

Protože tam nemáš data! Musíš mít nahraný to SQL a mít v tý tabulce DATA! Viz. příklad použití: http://www.wowresource.eu/index.php?showtopic=22383&view=findpost&p=199704

(vyžaduje strukturu SQL tabulky z prvního postu nahranou do WORLD databáze!)

 

Sakra přečti si první post a mysli hlavou!

Edited by Wolf Officious

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×