Jump to content
  • Announcements

    • Xmat

      Pravidlo pro postování v TTT

      Do sekce Tipy, triky, tutoriály nepatří žádné dotazy.   Postujte sem vaše návody, tipy a různé další věci jež uznáte za vhodné sdělit zdejšímu osazenstvu, ale veškeré dotazy směřujte do sekce Všeobecná diskuse.
    • Replik

      Seznam návodů a důležitých témat v této sekci

      Pro lepší přehlednost jsem vytvořil tento seznam, který vás, méně zkušené, lépe provede touto sekcí. Věřím, že zde najdete, co hledáte. Vypsané jsou návody, které jsou oficiálně uznané jako návody. Běžné diskuze, které neposkytují postupy a rady zvěřejněny nejsou.   Instalace vlastního MaNGOS Serveru Díky těmto návodům budete (měli by jste být) schopni vytvořit a následně spustit váš vlastní server. Nastavení je pro verze s i bez datadisku.   Instalace MaNGOS Serveru (bez datadisku TBC) - Autor Benny Instalace MaNGOS Serveru (s datadiskem TBC) - Autor Malfik Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor charlie Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor kupkoid   Chyby a jejich řešení při přihlašování k serveru - Autor Cybe   Zálohování uživatelských dat   Dávkový soubor (BAT soubor) pro vytvoření SQL záloh - Autor Replik   Kompilování - tvoření vlastních release (revizí)   Tvorba kompilací pro Win32 (MangoScript) - Autor bLuma   Ostatní - těžko zařaditelné, ale neznamená to, že nejsou dobré   VIP Systém - Autor charlie Tvorba Webových stránek pro MaNGOS - Autor zahuba Tvorba teleportačních NPC (MangoScript) - Autor Replik Registrační web (původně předělaná SPORA) Funkční pro Antrix i MaNGOS - Autor Replik Nastavení a spuštění Minimanager pro MaNGOS - Autor BlackMartin Nastavení MaNGOS Website - Autor Artorius   Samozřejmě jsou zde i jiné návody, ale tyto jsou nejvíce používané, proto věřím, že vám budou nápomocné. Tuto sekci budeme upravovat podle potřeby. Pokud by jste něco nenašli nebo si nevěděli rady, hledejte na fóru a teprve potom založte vlastní topik. Pokud nějaký autor vytvoří kvalitní návod a chtěl by ho zveřejnit i v tomto seznamu, doporučuji, aby mi napsal zprávu skrze PM.   Díky a přeji hezký den na WoWResource   Replik
    • Aristo

      Příspěvky tam, kde nemají co dělat

      Dodržujte zákaz přispívání do topiků s repaky pokud si to zakladatelé nepřejí!! Opakované psaní příspěvků bude trestáno warnem.
    • Aristo

      Používání spoilerů

      Poslední dobou má většina uživatelů fora zvláštní nutkání postovat extrémně dlouhé texty nebo kódy, které zabírají v nejedenom případu i 80% obsahu celé stránky a hodně tak zvedají nepřehlednost v topiku. Chtěl bych všechny uživatele požádat, aby při postování citací, jakýchkoliv kódů, errorů, atp... delších než 30 řádků používali funkci spoileru.   Funkci vyvoláte příkazem [spoiler] text [/spoiler]   Ukázka:  
Fiki

[Game Development] UDK - Úvod

Recommended Posts

Zdravím,

 

dlouho jsem vám sem nic nesepisoval tak jsem se rozhodl že vás zkusím navést jinou cestou než je WoW. Poreferuji vám tu UnrealEngine 3, který nese název UDK (Unreal Development Kit) a není zpoplatněn pro nekomerční účely, pro komerční užití je to zpoplatněné, více zde.

 

O UnrealEngine 3 (dále jen UE3)

UE3 je multiplatformní renderovací a fyzikální engine vyvíjený společností Epic Games. Na tomto enginu jsou postavené AAA tituly součastnosti jako např. Borderlands, Bulletstorm, Gears of Wars, Mass Effect, Medal of Honor a další. UE3 využívá moderní technologie jako je například DirectX 11, PhysX. Engine používá pro psané scriptování (či programování) speciálně vyvinutý jazyk, který se nazývá UnrealScript. Pro levelové scriptování se používá UnrealKismet, což je vizuální scriptovací editor. Dále je součástí level editor, ve kterém můžete vytvářet rozlehlé mapy či malé budovy. Engine jako takový má mnoho funkcí a všechny zde ani nejde vypsat, vypíšu zde hlavně ty zásadní a zbytek si najděte např. na officiálních stránkách.

 

Zásadní funkce a vlastnosti UDK: Přehledný a svižný editor krajiny a levelů, vizuální scriptovací systém, SpeedTree (který je zdarma v instalaci s UDK), vysoká renderovací kvalita, skvělý editor animací, realistická fyzika obecně (Níčení objektů, oblečení, pohyb objektu apod.), světlo s detailními stíny, Cinematic Editor, implementovaný síťový engine, editor materiálů, dobrý editor na particle systémy, předscriptované AI, možnost využití FaceFX, možnost vyvíjet na iOS.

 

kismet.th.jpg featurescinematicshero2.th.jpgfeaturesdestructibleher.th.jpgfeaturesdestructibleher.th.jpgfeatureseditinghero.th.jpg]featuresshadershero.th.jpgfeaturesspeedtreehero.th.jpgfeaturesterrainhero.th.jpg

Zdroj obrázku: První já, zbytek officiální stránky.

 

A v čem editovat zdrojový kód?

Možností je mnoho, od běžného notepadu, přes obyčejné IDE až po Visual Studio.

IDE: Stačí nastavit syntaxi na C++

Visual Studio: Opět nastavit syntaxi na C++, nebo nainstalovat plugin, který je zdarma (pro nekomerční účely)

Alternativa: UnCodeX - Podle toho co jsem se dočetl je to IDE, který umí analyzovat i kód, nezkoušel jsem víc řekne Wolf Officious, který to používá.

Já používám plugin do Visual Studia, který je zdarma pro nekomerční účely a jmenuje se nFridge.

 

Moje tutoriály: (nutnost předchozího shlédnutí českých tutoriálů níže)

Game-Portal.eu - UDK Tutorial - Vložení postavy z World of Warcraft do UDK

 

Užitečné odkazy od Wolfa:

Trochu starší video tutoriál (CZ):

UDK Tutorial CZ 01 part1 - http://www.youtube.com/watch?v=Sd0vCD4hc84

UDK Tutorial CZ 01 part2 - http://www.youtube.com/watch?v=OxZDRUApp34

UDK Tutorial CZ 02 - http://www.youtube.com/watch?v=Bf6B9-YT6dE

UDK Tutorial CZ 03 - http://www.youtube.com/watch?v=IcgWJt-cRSY

UDK Tutorial CZ 04 - http://www.youtube.com/watch?v=2N02V4TfX2Y

UDK Tutorial CZ 05 - http://www.youtube.com/watch?v=uMOKgakyr0s

UDK Tutorial CZ 06 - http://www.youtube.com/watch?v=jbtxMIzDjzE

UDK Tutorial CZ 07 - http://www.youtube.com/watch?v=PnPNCNq4Ob0

UDK Tutorial CZ 08 - http://www.youtube.com/watch?v=p5SBFGBkbuY

UDK Tutorial CZ 09 - http://www.youtube.com/watch?v=nbvX3kEqDBQ

UDK Tutorial CZ 10 - http://www.youtube.com/watch?v=ucKcSystlF8

UDK Tutorial CZ 11 - http://www.youtube.com/watch?v=0OMriUPHlnE

UDK Tutorial CZ 12 - http://www.youtube.com/watch?v=_ap8Ro5sxaY

UDK Tutorial CZ 13 - http://www.youtube.com/watch?v=h8PXXrH2q-o

 

Hrátky s Unreal Engine (seriál) na PCTuning.tyden.cz:

Část 01: První krok do nereálna - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/17565-hratky-s-unreal-engine-cast-i-prvni-krok-do-nerealna

Část 02: Příběh dvou místností - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/17643-hratky-s-unreal-engine-cast-ii-pribeh-dvou-mistnosti

Část 03: Konec modrobílých kachlíků - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/17812-hratky-s-unreal-engine-cast-3-konec-modrobilych-kachliku

Část 04: Skriptujeme s Kismet - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/17972-hratky-s-unreal-engine-cast-iv-skriptujeme-s-kismet

Část 05: Trocha pohybu neškodí - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/18143-hratky-s-unreal-engine-cast-v-trocha-pohybu-neskodi

Část 06: Kamera, akce, jedem... - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/18353-hratky-s-unreal-engine-vi-kamera-akce-jedem

Část 07: Klid před bouří - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/18713-hratky-s-unreal-engine-vii-klid-pred-bouri

Část 08: Můj dům, můj hrad - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/18946-hratky-s-unreal-engine-viii-muj-dum-muj-hrad

Část 09: Svět tam někde za zdí - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/19247-hratky-s-unreal-engine-ix-svet-tam-nekde-za-zdi

Část 10: Dost bylo ticha - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/19533-hratky-s-unreal-engine-x-dost-bylo-ticha

Nezapomeňte, že každej článek na PCtuningu má ještě kapitoly (nahoře je "Seznam kapitol")

a je třeba si je přepínat abyste to přečetli celý (dole bývá tlačítko "Další >").

 

Pokud by byl vidět zájem tak vám můžu sepsat nějaký tutoriál.

Názory a dotazy pište níže :)

Edited by Fiki
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já už o tom slyšel. Myslím že mi o tom říkal Wolf ale zase o nějakém jiném programu. Každopádně tohle se určitě hodí, ale vypadá to, že vytváření je asi hodně pracné. Určtitě si nějaký výtvor zkusím a co jsem se díval na youtube tak jsou tam taky pěkné tutoriály. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já už o tom slyšel. Myslím že mi o tom říkal Wolf ale zase o nějakém jiném programu. Každopádně tohle se určitě hodí, ale vypadá to, že vytváření je asi hodně pracné. Určtitě si nějaký výtvor zkusím a co jsem se díval na youtube tak jsou tam taky pěkné tutoriály. :)

 

Tak co se týče pracnosti, je to plnohodnotný editor ve kterém se dělají AAA tituly, tudíž žádný Gamemaker apod. chvilku to zabere, ale už vycházejí hry od indie vývojářů, které nejsou ani psané v kódu (nebo minimálně). Určitě si vyzkoušej tuhle hru, která je na tomto enginu postavená (je to spíš oddechovka). Colour Runners

 

A co se týče ostatních editorů, určitě existují a mohou být i pro tebe jakožto uživatele jednodušší, ale nenabídnou ti určitě to co tenhle editor. Existuje například tohle: Unity3D

Edited by Fiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám tento editor v počítači od té doby,co mi o něm řekl Wolf na skypu (konverzace já jack a wolf) furt tam něco šmolim,ale jediné co vim,jak přidávat světla,žárovky a texturovat věci :teehee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám tento editor v počítači od té doby,co mi o něm řekl Wolf na skypu (konverzace já jack a wolf) furt tam něco šmolim,ale jediné co vim,jak přidávat světla,žárovky a texturovat věci :teehee:

 

Já už to o něm mluvil celkem dávno, už když jsem tady zkoušel sehnat lidi na vytvoření hry a to už je pěkně dlouho :)

//Edit

Chcete teda sepsat nebo natočit nějakej tutoriál a hodit ho sem?

Edited by Fiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já už to o něm mluvil celkem dávno, už když jsem tady zkoušel sehnat lidi na vytvoření hry a to už je pěkně dlouho :)

//Edit

Chcete teda sepsat nebo natočit nějakej tutoriál a hodit ho sem?

 

No vidíš,kdybych to v tu dobu co si sháněl lidi ten prográmek měl,možná že bych se i hlásil

 

Ten tutoriál sem samozřejmě hoď ! :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jop, natoč tutoriál, pokud možno vývoj celé funkční hry typu Mass Effect ať je vše podrobně vidět ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsem zvědavej jak se budete prát se scriptováním. :nw2_guitar:

Ani Kismet není pro lamy a úpravy tříd kódů taky nejsou peříčko. :whistling:

Ten "speciálně vyvinutý jazyk" jak ty píšeš, není nic jinýho než C++. :rolleyes:

Tutoriálů je všude mrtě.

 

illi1udk.png illi2udk.png

 

Trochu starší video tutoriál (CZ):

UDK Tutorial CZ 01 part1 - http://www.youtube.com/watch?v=Sd0vCD4hc84

UDK Tutorial CZ 01 part2 - http://www.youtube.com/watch?v=OxZDRUApp34

UDK Tutorial CZ 02 - http://www.youtube.com/watch?v=Bf6B9-YT6dE

UDK Tutorial CZ 03 - http://www.youtube.com/watch?v=IcgWJt-cRSY

UDK Tutorial CZ 04 - http://www.youtube.com/watch?v=2N02V4TfX2Y

UDK Tutorial CZ 05 - http://www.youtube.com/watch?v=uMOKgakyr0s

UDK Tutorial CZ 06 - http://www.youtube.com/watch?v=jbtxMIzDjzE

UDK Tutorial CZ 07 - http://www.youtube.com/watch?v=PnPNCNq4Ob0

UDK Tutorial CZ 08 - http://www.youtube.com/watch?v=p5SBFGBkbuY

UDK Tutorial CZ 09 - http://www.youtube.com/watch?v=nbvX3kEqDBQ

UDK Tutorial CZ 10 - http://www.youtube.com/watch?v=ucKcSystlF8

UDK Tutorial CZ 11 - http://www.youtube.com/watch?v=0OMriUPHlnE

UDK Tutorial CZ 12 - http://www.youtube.com/watch?v=_ap8Ro5sxaY

UDK Tutorial CZ 13 - http://www.youtube.com/watch?v=h8PXXrH2q-o

 

Hrátky s Unreal Engine (seriál) na PCTuning.tyden.cz:

Část 01: První krok do nereálna - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/17565-hratky-s-unreal-engine-cast-i-prvni-krok-do-nerealna

Část 02: Příběh dvou místností - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/17643-hratky-s-unreal-engine-cast-ii-pribeh-dvou-mistnosti

Část 03: Konec modrobílých kachlíků - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/17812-hratky-s-unreal-engine-cast-3-konec-modrobilych-kachliku

Část 04: Skriptujeme s Kismet - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/17972-hratky-s-unreal-engine-cast-iv-skriptujeme-s-kismet

Část 05: Trocha pohybu neškodí - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/18143-hratky-s-unreal-engine-cast-v-trocha-pohybu-neskodi

Část 06: Kamera, akce, jedem... - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/18353-hratky-s-unreal-engine-vi-kamera-akce-jedem

Část 07: Klid před bouří - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/18713-hratky-s-unreal-engine-vii-klid-pred-bouri

Část 08: Můj dům, můj hrad - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/18946-hratky-s-unreal-engine-viii-muj-dum-muj-hrad

Část 09: Svět tam někde za zdí - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/19247-hratky-s-unreal-engine-ix-svet-tam-nekde-za-zdi

Část 10: Dost bylo ticha - http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/19533-hratky-s-unreal-engine-x-dost-bylo-ticha

Nezapomeňte, že každej článek na PCtuningu má ještě kapitoly (nahoře je "Seznam kapitol")

a je třeba si je přepínat abyste to přečetli celý (dole bývá tlačítko "Další >").

 

Na katalogizaci (pěkně blbý slovo :D ) tříd (pro přehlednost) používám UnCodeX.

Hodně užitečná wiki pro scriptování a programování - http://wiki.beyondunreal.com/

Oficiální okumentace - to je snad jasný.. http://udk.com/documentation

Edited by Wolf Officious

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wolf: Taková šikana nic nedělající textury, laserem do břišáků, že se nestydíš!! :D

 

Pro psaní skriptů můžete normálně použít třeba Visual studio, akorát musíte v nastavení říct že chcete u souborů .uc zvýrazňovat syntaxi jako u C++.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro psaní skriptů můžete normálně použít třeba Visual studio, akorát musíte v nastavení říct že chcete u souborů .uc zvýrazňovat syntaxi jako u C++.

V UnCodexu nejde jen o highlighting. Já ho používám jako katalog - dobře se v tom hledá. :whistling:

 

A za zveřejnění odkazů na poměrně hodnotný informace se opravdu nestydím. :bleh:;)

Edited by Wolf Officious

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsem zvědavej jak se budete prát se scriptováním. :nw2_guitar:

Ani Kismet není pro lamy a úpravy tříd kódů taky nejsou peříčko. :whistling:

Ten "speciálně vyvinutý jazyk" jak t.......

 

Souhlasím s tebou s tím UnrealScriptem, ale nějak se to musí napsat aby to vypadalo. Tím že si sem hodil velký množství českých tutoriálů, udělám český tutoriál třeba na toho ilidiana z WoWka.. :) nebo něco co v těch českejch není.

 

A co se týče programování, používám plugin do Visual Studia, který je zdarma.

Jmenuje se to nFridge a je to zdarma pro nekomerční účely: Officiální stránky

Edited by Fiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten illidan neni těžkej (moje dílo), je to v podstatě jenom static mesh vytaženej z FBX souboru vytvořeným exportem z LightWave (lwo). Každej má svoje postupy, těch způsobů je hodně. Já si třeba objekty v LightWave udělám, ale není to jedinej program kterej umí FBX export. To je jasný. :D

 

K tomu kódu. Na editaci používám Notepad++, je to celkem fuk. Ten plugin do visuálu možná vyzkouším, ale mate mě tam ten ceník. Doufám že to platí jenom pro komerční licence. Ještě si to jednou pročtu. :blink:

 

PS: Jsem zvědavej jestli se dostaneš i ke kompresi textur, optimalizacím, atd.. :D A co s UDK, když si lidi nebudou umět udělat static meshe? Nauč je rovnou 3DS Max, ne? :D Myslim si že bez znalostí nějakejch prostředí 3d editorů to bude laik těžko chápat. :ermm:

Edited by Wolf Officious

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten illidan neni těžkej (moje dílo), je to v podstatě jenom static mesh vytaženej z FBX souboru vytvořeným exportem z LightWave (lwo). Každej má svoje postupy, těch způsobů je hodně. Já si třeba objekty v LightWave udělám, ale není to jedinej program kterej umí FBX export. To je jasný. :D

 

K tomu kódu. Na editaci používám Notepad++, je to celkem fuk. Ten plugin do visuálu možná vyzkouším, ale mate mě tam ten ceník. Doufám že to platí jenom pro komerční licence. Ještě si to jednou pročtu. :blink:

 

PS: Jsem zvědavej jestli se dostaneš i ke kompresi textur, optimalizacím, atd.. :D A co s UDK, když si lidi nebudou umět udělat static meshe? Nauč je rovnou 3DS Max, ne? :D Myslim si že bez znalostí nějakejch prostředí 3d editorů to bude laik těžko chápat. :ermm:

 

K tomu Maxu, klidně můžu pak zkusit něco udělat až se mi dostahujou originály Mayi a 3DSka 2012ky. Mám tu nějaký starší verze a teď ta nová legální bude příjemná :)

 

A ten nFridge je pro nekomerční účely free viz. Wikina

Odkaz na download i s upozorněním pro komerční vývojáře

Edited by Fiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×