Jump to content
  • Announcements

    • Xmat

      Pravidlo pro postování v TTT

      Do sekce Tipy, triky, tutoriály nepatří žádné dotazy.   Postujte sem vaše návody, tipy a různé další věci jež uznáte za vhodné sdělit zdejšímu osazenstvu, ale veškeré dotazy směřujte do sekce Všeobecná diskuse.
    • Replik

      Seznam návodů a důležitých témat v této sekci

      Pro lepší přehlednost jsem vytvořil tento seznam, který vás, méně zkušené, lépe provede touto sekcí. Věřím, že zde najdete, co hledáte. Vypsané jsou návody, které jsou oficiálně uznané jako návody. Běžné diskuze, které neposkytují postupy a rady zvěřejněny nejsou.   Instalace vlastního MaNGOS Serveru Díky těmto návodům budete (měli by jste být) schopni vytvořit a následně spustit váš vlastní server. Nastavení je pro verze s i bez datadisku.   Instalace MaNGOS Serveru (bez datadisku TBC) - Autor Benny Instalace MaNGOS Serveru (s datadiskem TBC) - Autor Malfik Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor charlie Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor kupkoid   Chyby a jejich řešení při přihlašování k serveru - Autor Cybe   Zálohování uživatelských dat   Dávkový soubor (BAT soubor) pro vytvoření SQL záloh - Autor Replik   Kompilování - tvoření vlastních release (revizí)   Tvorba kompilací pro Win32 (MangoScript) - Autor bLuma   Ostatní - těžko zařaditelné, ale neznamená to, že nejsou dobré   VIP Systém - Autor charlie Tvorba Webových stránek pro MaNGOS - Autor zahuba Tvorba teleportačních NPC (MangoScript) - Autor Replik Registrační web (původně předělaná SPORA) Funkční pro Antrix i MaNGOS - Autor Replik Nastavení a spuštění Minimanager pro MaNGOS - Autor BlackMartin Nastavení MaNGOS Website - Autor Artorius   Samozřejmě jsou zde i jiné návody, ale tyto jsou nejvíce používané, proto věřím, že vám budou nápomocné. Tuto sekci budeme upravovat podle potřeby. Pokud by jste něco nenašli nebo si nevěděli rady, hledejte na fóru a teprve potom založte vlastní topik. Pokud nějaký autor vytvoří kvalitní návod a chtěl by ho zveřejnit i v tomto seznamu, doporučuji, aby mi napsal zprávu skrze PM.   Díky a přeji hezký den na WoWResource   Replik
    • Aristo

      Příspěvky tam, kde nemají co dělat

      Dodržujte zákaz přispívání do topiků s repaky pokud si to zakladatelé nepřejí!! Opakované psaní příspěvků bude trestáno warnem.
    • Aristo

      Používání spoilerů

      Poslední dobou má většina uživatelů fora zvláštní nutkání postovat extrémně dlouhé texty nebo kódy, které zabírají v nejedenom případu i 80% obsahu celé stránky a hodně tak zvedají nepřehlednost v topiku. Chtěl bych všechny uživatele požádat, aby při postování citací, jakýchkoliv kódů, errorů, atp... delších než 30 řádků používali funkci spoileru.   Funkci vyvoláte příkazem [spoiler] text [/spoiler]   Ukázka:  
Sign in to follow this  
Presstoplay

[Návod] Jak na Noggit.

Recommended Posts

Zdravím, všiml jsem si že tu ještě není pořádný velký článek o úpravě světa pomocí klienta, a tak zvaném noggitování. Pár návodů tu bylo ale já se zkusím popsat vše do posledního detailu a tak zvaně „lajksky“ . Ono to vše vypadá jako velice těžké ale není. Tento návod rozdělím na několik částí ve kterých se budu snažit popsat všechno od začátku až po bůhví kam. Jako poslední bych chtěl upozornit že tento návod tvořím pouze z mích zkušeností a toho co jsem se naučil.

 

1. Začínáme s Noggitem

 

Nejprve si budete muset stáhnout pár užitečných programů bez kterých by to nešlo.

 

Programy :

Noggit - https://bitbucket.org/berndloerwald/noggit3 (Nejnovější a nejlépe fungující verze)

Tallis – http://www.file-uplo...Taliis.zip.html

Mywarcraftstudio – http://www.mediafire.com/?dmtzczxbdyj

Popřípadě nějaký jiný MPQ editor.

Velice dobrý je také Ladik’s mpq editor.

 

Teď už máme všechny prozatimní potřebné programy stažené a můžeme se pustit do práce.

Rozbalíte si stažený noggit. Je jedno kam. Potí noggit spustíme a zobrazí se nám uvítací obrazovka, kde máme na výběr ze všech map z WoW . Každá mapa a kontinent se skládá ze čtverců které se nazývají ADT . Každý tento čtverec je vlastní kousek mapy a každé to ADT. Musí být upraveno zvlášť a také zvlášť uloženo. Funguje to tím způsobem že pracuji na jednom čtverečku.. uložím a vrhnu se na další čtvereček. V uvítací obrazovce noggitu najdeme pět tlačítek. Files, Continent , BG, Raid, Bookmarks. Nás zajímají pouze první čtyři tlačítka. Jak již vám určitě došlo. S tlačítkem Files pracujeme s souborem ADT. V Continent si vybíráme z kontinentů a následně map na kterých budeme tvořit. Stejné je to i s BG a Raid. Mapa je je tedy rozdělená na několik desítek ADT,ale je také velice barevná. Zelená barva značí roviny, zelená nížiny a hnědá hory... takže je možné se orientovat i podle tohohle.

 

 

noggit2012012110155543.png

 

 

 

 

 

 

Teď již ale k tvorbě.

 

Dejme tomu že jsme se rozhodli například pohrát si s Mulgore ( Beru ho ze začátku protože je to v celku rovinatá a prázdná krajinka, dá se s ní dobře pohrát ) .

Jak to tedy uděláme? Rozklikneme si tlačítko Continent --> Kalimdor --> a zde si na mapě najdeme místo kde se nachází Mulgore.

 

 

noggit2012012110410414.png

 

Po chvilce načítání se objevíme na mapě Mulgore. Myslím si že teď je na čase si popsat trochu hlavní panel. Ten je rozdělen na 10 ikon, z nehož fungují a pracuje se pouze z těmi čtyřmi prvními. Ikonka ,,kamene slouží k upravování terénu (angličtináři si jistě ihned rychle orientují) . Ikonka ,,víru slouží k zarovnávní a uhlazování terénu. Ikonka ,,péra” je moje oblíbená a slouží k barvení a texturování terénu. A ikona říkej me tomu ,,Oka” maže a přidává mini- atd. Na horní liště vidíme několik záložek. Files , Edit, Assist, View, Help. Noggit pracuje s funkcí kopírování. Nikde nenajdete paletu objektů. Každý object je buď tak zvané M2 (MDX) a nebo Wmo. Každý object se musí kopírovat. Stačí kliknout třeba na strom a dát jednoduchý velice známý příkaz Ctrl + C přejít na místo kde by jste chtěli strom dát a dát Ctrl + V .

 

noggit2012012110521150.png

Jak jednoduché viď te? Vše funguje prostým kopírováním. Pro lepší práci s mapou vždy pracuji se zapnutými Lines které se zapínají zmáčknutím F8 . Vidíme tak rozhraní ADT a mini-adt . Velké ADT je označeno zeleně, a mini – atd je označeno modře. Střední ADT nás nezajímají. Osobně mi to hodně pomáhá. V této kapitole jsme se naučili základy s Noggitem, a jeho funkcemi. Zítra se pokusím přidat druhou kapitolu kde se vrhnu na texturování a pracování s terénem. Děkuji za to že jste si to alespoň, přečetli :)

Edited by Presstoplay
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nepoužívej dětské písmo a vzhledem k barevnosti obrázků by bylo vhodnější je uložit ve formátu JPEG. Párkrát tam máš ATD místo ADT.

Každý object je buď tak zvané Wdt a nebo Wmo

WDT jsou pouze mapy kontinentů. Objekty na mapách jsou buď obyčejné M2 modely (MDX) nebo WMO, které jsou složitější a mohou měnit minimapu klienta (obvykle to jsou budovy, jeskyně, ...).

 

Jinak netuším co přesně zobrazuje noggit při volbě Lines, ale mapa (wdt) je dělena na 64 x 64 bloků/tiles (adt, čtverec o straně 533,33y). Ty jsou pak dále děleny na 16 x 16 dílů/chunk (čtverec o straně 33,33y).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nepoužívej dětské písmo a vzhledem k barevnosti obrázků by bylo vhodnější je uložit ve formátu JPEG. Párkrát tam máš ATD místo ADT.

 

WDT jsou pouze mapy kontinentů. Objekty na mapách jsou buď obyčejné M2 modely (MDX) nebo WMO, které jsou složitější a mohou měnit minimapu klienta (obvykle to jsou budovy, jeskyně, ...).

 

Jinak netuším co přesně zobrazuje noggit při volbě Lines, ale mapa (wdt) je dělena na 64 x 64 bloků/tiles (adt, čtverec o straně 533,33y). Ty jsou pak dále děleny na 16 x 16 dílů/chunk (čtverec o straně 33,33y).

Díky za upozornění spletl jsem si ty názvy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EDIT: Pardon. NoggIt se stal opensourcem. Byl jsem na horách a zatím se to změnilo. Omlouvám se za post.

 

EDIT2: Odkaz pro stažení nejnovějšího funkčního noggitu!!!Nikoliv nejnovějšího v Qt betě.

 

Více zde:

 

 

Edited by bLuma

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam problem, vzdy kdyz spustim Noggit, tak mi problikne okno a nic se nestane

 

cestu v souboru "noggit_template.conf" mam nastavenou do adresare s wow.exe

 

kdyz se podivam do souboru "log.exe" tak mi to napise tohle:

 

15 - (Noggit.cpp:129): Noggit Studio - 3.279+

140 - (Video.cpp:204): [Debug] GL: Version: 3.3.0

140 - (Video.cpp:205): [Debug] GL: Vendor: NVIDIA Corporation

140 - (Video.cpp:206): [Debug] GL: Renderer: GeForce 8600 GT/PCI/SSE2

140 - (Noggit.cpp:232): Game path: C:\Documents and Settings\<UserName>\Plocha\World of Warcraft TBC\

140 - (Noggit.cpp:236): Project path: C:\Documents and Settings\<UserName>\Plocha\World of Warcraft TBC\

140 - (Noggit.cpp:283): [Error] Could not find locale directory. Be sure, that there is one containing the file "realmlist.wtf".

 

nevim proc mi to pise ze mam nastavene Game Path na TBC kdyz tam mam nastavene WotLK

tohle mi dela u vsech verzi Noggitu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukaž mi tvůj config..

 

EDIT: A přejmenuj si ještě předtím noggit_template.conf na noggit.conf

Edited by Nex

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jsem si precetl par navodu z oficialniho webu a uz mi to jede

 

EDIT: jen jedna otazka, daji se v noggitu pridavat game objecty tak, aby se mi zaroven zapisovaly do db? nebo je na to nejaky jiny program?

Edited by shadowraider

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můžete mi prosím poradit ? Mám stejný problém log mi vypisuje že nemůže najít realmlist.wtf , už jsem pročetla všechny možné weby a fora ale nikde nic. Byla bych vděčná kdyby mi někdo s tímhle problémem poradil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejde my spustit noggit.. vždy tam jen problikne okenko už sem zkoušel i reinstal.

LOG:(..\src\noggit.cpp:300): Noggit3 Studio Rev: 120

(..\src\video.cpp:158): [Debug] GL: Version: 4.1.10834 Compatibility Profile Context

(..\src\video.cpp:159): [Debug] GL: Vendor: ATI Technologies Inc.

(..\src\video.cpp:160): [Debug] GL: Renderer: ATI Radeon HD 5670

(..\src\noggit.cpp:407): Game path:

(..\src\noggit.cpp:412): Project path:

(..\src\noggit.cpp:457): [Error] Could not find locale directory. Be sure, that there is one containing the file "realmlist.wtf".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hádám, že nemáš instalovaný wowko takže nějakej externáček...dobrý použít i jinej noggit protože tohle je 180 revizí out...a hlavně použít config

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam problem stahl jsem jsi Noggit rev 120

 

:(..\src\noggit.cpp:300): Noggit3 Studio Rev: 120

(..\src\video.cpp:158): [Debug] GL: Version: 4.2.11472 Compatibility Profile Context

(..\src\video.cpp:159): [Debug] GL: Vendor: ATI Technologies Inc.

(..\src\video.cpp:160): [Debug] GL: Renderer: AMD Radeon HD 6800 Series

(..\src\noggit.cpp:407): Game path: D:\World of Warcraft – kopie\

(..\src\noggit.cpp:412): Project path: D:\World of Warcraft – kopie\

(..\src\noggit.cpp:457): [Error] Could not find locale directory. Be sure, that there is one containing the file "realmlist.wtf".

 

vím že jse to tady už řešili ale nikde jsem nenašel jak to vyřešit hledat sem to všude pravě sem nic nenašel nebo sem slepí

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

Ten návod je super, ale opravdu trpěl těmi nedostatky jak ostatní již zmiňovali. Ale jinak to je docela suprovej návod :)

 

 

S pozdravem Nethiel

Edited by NecroVisioN
Reklama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×