Jump to content
  • Announcements

    • Xmat

      Pravidlo pro postování v TTT

      Do sekce Tipy, triky, tutoriály nepatří žádné dotazy.   Postujte sem vaše návody, tipy a různé další věci jež uznáte za vhodné sdělit zdejšímu osazenstvu, ale veškeré dotazy směřujte do sekce Všeobecná diskuse.
    • Replik

      Seznam návodů a důležitých témat v této sekci

      Pro lepší přehlednost jsem vytvořil tento seznam, který vás, méně zkušené, lépe provede touto sekcí. Věřím, že zde najdete, co hledáte. Vypsané jsou návody, které jsou oficiálně uznané jako návody. Běžné diskuze, které neposkytují postupy a rady zvěřejněny nejsou.   Instalace vlastního MaNGOS Serveru Díky těmto návodům budete (měli by jste být) schopni vytvořit a následně spustit váš vlastní server. Nastavení je pro verze s i bez datadisku.   Instalace MaNGOS Serveru (bez datadisku TBC) - Autor Benny Instalace MaNGOS Serveru (s datadiskem TBC) - Autor Malfik Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor charlie Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor kupkoid   Chyby a jejich řešení při přihlašování k serveru - Autor Cybe   Zálohování uživatelských dat   Dávkový soubor (BAT soubor) pro vytvoření SQL záloh - Autor Replik   Kompilování - tvoření vlastních release (revizí)   Tvorba kompilací pro Win32 (MangoScript) - Autor bLuma   Ostatní - těžko zařaditelné, ale neznamená to, že nejsou dobré   VIP Systém - Autor charlie Tvorba Webových stránek pro MaNGOS - Autor zahuba Tvorba teleportačních NPC (MangoScript) - Autor Replik Registrační web (původně předělaná SPORA) Funkční pro Antrix i MaNGOS - Autor Replik Nastavení a spuštění Minimanager pro MaNGOS - Autor BlackMartin Nastavení MaNGOS Website - Autor Artorius   Samozřejmě jsou zde i jiné návody, ale tyto jsou nejvíce používané, proto věřím, že vám budou nápomocné. Tuto sekci budeme upravovat podle potřeby. Pokud by jste něco nenašli nebo si nevěděli rady, hledejte na fóru a teprve potom založte vlastní topik. Pokud nějaký autor vytvoří kvalitní návod a chtěl by ho zveřejnit i v tomto seznamu, doporučuji, aby mi napsal zprávu skrze PM.   Díky a přeji hezký den na WoWResource   Replik
    • Aristo

      Příspěvky tam, kde nemají co dělat

      Dodržujte zákaz přispívání do topiků s repaky pokud si to zakladatelé nepřejí!! Opakované psaní příspěvků bude trestáno warnem.
    • Aristo

      Používání spoilerů

      Poslední dobou má většina uživatelů fora zvláštní nutkání postovat extrémně dlouhé texty nebo kódy, které zabírají v nejedenom případu i 80% obsahu celé stránky a hodně tak zvedají nepřehlednost v topiku. Chtěl bych všechny uživatele požádat, aby při postování citací, jakýchkoliv kódů, errorů, atp... delších než 30 řádků používali funkci spoileru.   Funkci vyvoláte příkazem [spoiler] text [/spoiler]   Ukázka:  
pyria

Nejvetsi projekt serveru

Recommended Posts

Zdravim mam dotaz, pripravujeme projekt a status je takovyto:

Mame dost lidi, techniky i financi na relizaci Wow serveru projektu podobneho Might&Magic ale ne rozdeleneho na vice realmu.

 

predstava vznikla protoze je k dispozici 3x konfigurace (z vytopene serverovny se vyrazuje za pakatel - stale funguje ale neco se kupuje nove traba disky skrine zdroje kabely atp.):

 

Z dokumentace je to AMD 4jadro 4x2.5ghz,

4GB ram 2xDual 1gb 1000MHz

2x150gb 10000ot v strippingu (raid 0) Sata

cca 800w seasonic

 

(databazovy server misto disku asi 4-8gb ATA ssd - disky se stejne musi dokoupit + 320gb sata na zalohy)

 

A rozdeleni serveru.

I prestoze meme v teamu par programatoru, ne vsichni delaji do C, i tak myslime ze je to dostatecny skill na to, rozdelit server na 3 casti:

 

1) Herni svet: Kalimdor a Eastern kingdoms a Outland

2) Herni svet: Instance a Battlegroundy ve velkem, nekdy i 10 plnych AV naraz. Pocitam do te doby s rozchozenim Eyeofthe storm :)

3) Databaze a databaze pro obe casti emu, v dobe kdy hraje nejmene lidi pravidelne zalohy.

 

Je to dost imaginarni ale podle kamose ktery se hrabal ve zdrojaku mangosu docela ralna predstava na nekterych serverech i provozovana teorie. Mangos taknak i funguje a pak je to spojeno pod jeden celek - emulator. Mame i zahranicni tym adminu, ktery to takto resily ale narazili na problem ve forme obtiznosti prejit na jinou revizi (znamena to predelani celeho systemu kvuli upgradum).

 

Jedine co bude potreba zajistit je plna komunikace mezi servery - zajistuje hardwarove 1Gb lan, k paterni siti servery pripojeny pomoci 100mb patere (casem, ted je k dispozici zadarmo 6mb na testovani atp). Postupne cely server zautomatizovat (v brzskych rannich hodinach kdy nikdo nehraje 4:00-5:00 pravidelne zalohy).

 

To cele pod mangosem. Cetl jsem ze po revizi uz mangos skoro nepada. u nas je to na dobre ceste jak zprovoznit system mezi 3 servery, testuje se to.

I kdyz uz propojeni funguje, narazilo se na radu problemu a to treba na predani postavy mezi serverem. Nebo kdyz jedna cast spadne, tak druha bezi a kdyz je clovek v te druhe (bg, instance) a portne se do prvni ktera je down hra spadne a char je na pozici kde se naposledy ukladal coz je samo o sobe funkce mangosu ale na druhou stranu kdyz system bude nestabilni, ztrati se spousta herniho casu.

 

Nakonec pada otazka. JE mangos i za cenu Vykonu a dispozice paterni site schopen utahnout ve 2. fazich cca 4000 potencionalnich hracu?

 

PS: system je samozrejme Linux a to Ubuntu server specialne orezane a stavene na zatez takze tam problem nevidim :)

 

Diky za reakce, doufam ze nebudou pesimistickeho charakteru muze to byt nejvetsi projekt v dejinach mangosu krome mangosu samotneho :D.

S pozdravem, pyria

---------------------

moje profese je alchymie na mangosu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedna asi mala vyhrada k tomu ubuntu, proc pouzivat ubuntu kdyz to je prestavenej debian na deskopovy reseni, radsi bych volil debiana kterej je primo servrovy provedeni...ale to uz je asi jen vec nazoru no...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubuntu se vydava ve 2 verzich a to je server a desktop... Ubuntu je hlavne easy vsechno si napises v Pythonu, je to cesky... Vim ze to vychazi z debianu ale zda se mi ze vetsina veci mi jede pod ubuntu 8.04 server lip. Je to verze bez primarniho grafickeho prostredi, po startu jen prikazova radka a to jde vyuzivat ale pro pohodu prace predci jen prepinam pri udrzbe do "klikatka" :D. PS: dodnes jsem se nenaucil ovladat pomoci terminalu firewall vzdycky jsem na nej potreboval graficky rozhrani (v ubuntu je to gnome). S pozdravem, pyria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, MaNGOS není schopný zvládnout 4000 hráčů online bez lagů. Ani na vašem čtyřjádru, ani na osmijádru s 16GB RAM, které jsme měli k dispozici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle mě jsou vaše plány příliš megalomanské a neodpovídají realitě. Stavět jeden wow server na třech propojených fyzických serverech je technologicky sice hodně zajímavé, ale řekl bych dost předčasné. Jeden počítač s čtyřjádrovým Phenomem na 2,5 GHz s hypertransport 3 a pamětmi DDR2 na 1 GHz věřím, že v pohodně utáhne na MaNGOSu 1000 hráčů online. Byly tady už dřív několikrát nápady, že se rozdělí mangos a mysql databáze na dva servery. Ano dřív to mělo smysl, ale protože procesory byly jednojádrové. Ale v dnešní době kdy jsou na trhu čtyřjádra, tak jeden procesor zastane práci jak mangosu, databáze i web serveru. Ale vraťme se k hlavnímu problému a tím je kvalitní zázemí serveru. Provozovat výkonný server pro 4000 lidí zadarmo už bude docela velká výzva. Nejen co se týká režije, ale co týká i samotného týmu, který bude potřebovat koordinaci a v průběhu času získávat novou motivaci.

Ale v čem vidím největší problém je samotný MaNGOS. Celý ten emu je jeden velký bug. Jistě, že stabilita se za poslední "roky" výrazně zlepšila, ale stále je to velmi křehký pojem a opravdu se může stát z revize na revizi, že se něco podělá a server bude padat několikrát za den a budou se ztrácet postavy a přestane fungovat to či ono. MaNGOS je vyvíjet jako open source v subversion repozitáři a jednou za čas vychází i release verze ALE tyto verze neprochází běžným vývojovým procesem od alpha vereze přes beta verze k release candide nebo prerelease 1,2,3. Prostě u většiny projektů platí, že mají jednak hlavní vývojovou větev trunk, ale také staré vývojové větve, do kterých se už nepřidává žádná nová funkcionalita, ale pouze se vychytávají chyby! Díky tomu se děje to co se děje a ani release verze nijak nezaručují vyšší spolehlivost a stabilitu než běžné trunk revize.

Mimo to je jenom základní koncepční problém. Celý emu je vyvíjen zadarmo nadšenci, který mnohdy nemají tolik volného času kolik by si zasloužili a jejich motivace zanedlouho vyprchává jelikož ze zábavy se stává práce. Přitom plno hráčů žadoní o opravy a nově vyvíjené patche jako arena skirmish mode nejsou zahrnuty do projektu a postupně upadají do zapomění. Když to člověk chvíli sleduje tak je vůbec s podivem, že se ten projekt dostal tak daleko a že motivace těch lidí hrát umožnila i vznik emulátoru.

Každopádně pokud to chcete rozjet takto ve velkém, tak potřebujete i lidi, kteří budou aktivně pomáhat při vývoji MaNGOSu což bude v konečném důsledku přínosem i pro početné malé servery a celou komunitu.

Mimo to v licenci a informacích mangosu je napsáno, že je možné s ním provozovat pouze tzv. private servery a nikoli public servery což váš projekt očividně bude masově veřejný.

Další dost významný problém jsou hráči. Kde chcete vzít 4000, ne 4000 online znamená pět krát víc aktivních hráčů, takže kde chcete vzít 20 tisíc hráčů? Neříkám, že by se jich tolik nenašlo. Celkem tu může být i víc jak 100 tisíc aktivních hráčů, ale ti už jsou rozprostření mezi "menší" servery. Čím je chcete zaujmout v době, kdy sehnat výkoný server není problém, kdy sehnat 4 a více Mbit za pakatel není problém a latence na většine větších serverů je průměrně pod 100 ms. Jaký chcete zvolit xp a drop rate, když díky malým serverům existuje celá škála serverů od blizzlike až po instant 70 fun servery a vy budete mít přitom jeden velký realm?

Podle mě byste mohli nabídnout dvě výhody a to kapacitu, což může být pro mnohé ale naopak nevýhoda, a potom profesionalitu. To co tu chybí je free nebo také zdarma velký server s profesionálním webem a přístupem. To ale znamená nikoliv, aby tvořili web 14letí nadšenci co se učí HTML a PHP, ale aby na to sedl nějaký 18+ profík co s tím má zkušenosti a dlouhodobě jej spravoval a vylepšoval a ten to nebude dělat zadarmo. Stejně tak GM tým na profi serveru by musel být složený z dobrých programátorů a lidí co mají disciplínu a umí si poradit a ty opět nenajdete pod 18 roky a nad 18 roky už řeší zase jiné věci a potřebují peníze.

 

Abych prozatím uzavřel svůj komentář. Jděte do toho, ale hodně dobře si rozmyslete dopředu čeho chcete dosáhnout, protože pokud ten server nebude pod něčí pevnou rukou nebude to stát za to a vyrojí se mnoho špatných referencí nebo problémů s provozem.

Jinak dávat Ubuntu na server je opravu postavené na hlavu. Je to sice Linux jako Linux, ale je to primárně desktopová distribuce a tím se taky proslavila. Všechny distribuce vydávají i serverové řešení nebo prostě umožní instalovat server což je jenom jiná sada balíčků, ale každý distribuce má svoje krédo a pokud je mi známo, tak pro Ubuntu je to desktop. Osobně jsem zvyklý na Fedoru vyvýjenou za podpory Redhatu nebo jak tu bylo psáno je to postavené na Debianu. Více profi řešení je pak např openbsd a jiné. Ale to je v tomto případě bezpředmětné a vede to na offtopic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kdo říká že nevznikne nějaké VIP za penize? To co pises o tom webu tak to nebude problem protoze shodou nahod je nas 8 a jsme vsichni programatori 18+ :D

 

Dnes jsme poprve vyzkouseli emu na jednom serveru a db na serveru druhem. Ta databaze je tam hlavne kvuli tomu, aby na serveru samotnem mohli probihat zalohy a nedotykalo se to serveru hernich.

 

Jinak co se tyce toho, ze mangos je pod GNU nikdo zde nepise, ze svoje odvetvi nebudeme nabizet.

Behem pristiho tydne se server uvede do chodu v testovacim rezimu, behem mesice se presune na linu 100Mbit a zacne se zatezovat. Problem antrixu je v tom, ze tam nejde spousta talentu a to je hlavni problem. SAmozrejme do zacatku se pocita s 200hracu. S pozdravem, Pyria

Share this post


Link to post
Share on other sites

tohle je pěknej nápad ale projekty stylu naberem lidi máme prachy a huráááá na špici málo kdy vyjdou

ale programátoři s 18+ k serveru nestačej co já sem kdy potkal hráče bylo jim celkem šumafuk na jakým emu jeli atd.... ( äž sem tam na nějaký ty lagy) ale spíš šlo o servis hráčům Support GMs a různé prostředky na webu (přesouvání postav atd..)

 

jinak DB na PC mimo mangos je celkem běžný ale dávat zvlášť instance a BG mimo ostatní svět nemyslím že by zrovna tyto 2 věci byly tak vytížené aby si zasloužily vlastní komp i když většinou mohou za pády právě ony

Share this post


Link to post
Share on other sites

MaNGOS umí clustering? To se dívím. Osobně pokud bych chtěl mít clustering solution asi bych volil Kobold je na to přimo designovaný.

 

Server takovýhle rozměrů pro českou komunitu nemá šanci uspět.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nápad je to pěknej, což o to, ale zájímá mě jestli byste byli ochotni tohle dělat i kdyby ste měli trvale na serveru jen 100-500 hráčů? Nebo co vy od toho odčekáváte, my lidi budem jen hrát, ale vy se tomu věnujete, takže mě zajímá očekáváte online lidí čítající stovky až tisíce nebo, že se vám to vrátí peněžně. Ono je sice hezké něco dělat, ale když se věnuje člověk nečemu opravdu velkému jako je tohle, tak by měl něco za svojí práci dostat.....

 

SneakerXZ:

Server takovýhle rozměrů pro českou komunitu nemá šanci uspět.

 

To mi připomíná , jak úspěch u českého Offiku :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Každopádně to bude zajímavé vás pozorovat, i když jestli do konce roku naberete 1000 online, tak to bude vskutku úspěch. Ono je to vůbec složitější než to vypadá na povrch a bude to vyžadovat hodně práce a pochybuju, že ta banda lidí ti ve stejné formaci přežije celý rok. Holt realita má prioritu. Např. databáze je sice blizzlike, ale je rozdíl server s 200 online a 4000 online, kde se už budou stát fronty na sbírání surovin a plnění questů. Celkově to vede k tomu, že by se musel od základu překopat nebo spíše vyrobit celý emu a k němu udělat special nahuštěnou databázi což si zase vezme více výkonu. Jestli se vám podaří to rozdělit na víc jak dva servery nebo spíše jestli se vám podaří udělat mangos multiprocesový a nikoliv pouze multivláknový, tak by to mohlo být technologicky dost zajímavé.

 

Kdyžtak nějaká diskuse představě mangos clusteru http://www.mangosproject.org/forum/index.p...&hl=cluster

 

Jděte do toho naplno a ukažte ostatním, že usnuli na vavřínech a že to jde dělat líp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo dělat si sami DB a revize to mi připomína majkee server tam si to dělaj sami maj max 200 lidi online a agresivní GM (nevím proč tam vůbec ete hraju) ale můžou si říct máme talenty u mage jako na offiku.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vskutku zajímavý projekt. Přeji Vám, aby to vyšlo :P

Nějak se mi nechce věřit, že by MaNGOS zvládal 4000 onl.plr.

Pokud by jsi se rozhodl pro ASCENT, tak se mi můžeš ozvat >>> Zde v topicu, PMkem nebo ICQ ( 211-221-875 ) ;)

Edited by Zachy

Share this post


Link to post
Share on other sites
MaNGOS umí clustering? To se dívím. Osobně pokud bych chtěl mít clustering solution asi bych volil Kobold je na to přimo designovaný.

 

Server takovýhle rozměrů pro českou komunitu nemá šanci uspět.

 

To mas pravdu, jednoznacne potom kobold, ale vysiel uz na 2.4.1? A to jeho vychadzanie je tiez tak sporadicke.. <_<

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Však LINUX jako LINUX jak už tu někdo napsal :P

Mě by spíše zajímalo, pod jakým EMU to tedy pojede :teehee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Je vcelku fuk jastli tam pojede Linux nebo Win , pada emulator kdyz neunese chybu, ovsem pro tohle zapojeni je urcite lepsi Linux (mene *).

2. MaNGOS neutahne 4 000 lidi ani ve snu :)) a Ascent vam na 4 jadru zase nepojede.

3. Moc megalomansky projekt, tezko se podari prevest do reality. A i kdyby tak je jen v CZ dobra tisicovka serveru (konkurence) , 4 000 lidi vam tam bude hrat tak za deset let.

Edited by bLuma
mluvíme slušně!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to pšknej projekt kouknul bych se na něj víc zblízka máte webovky ? nepostřehl sem tu link

Share this post


Link to post
Share on other sites
je to pšknej projekt kouknul bych se na něj víc zblízka máte webovky ? nepostřehl sem tu link

 

JJ, je to docela dobrej nápad, ale:

1. Tipuju že bude potřeba přepsat podstatnou část MaNGOSu

2. Nevim kolik lidí hraje na oficu (1 serveru, třeba DrakThul), ale třeba na Thunderhorn je tak 100 lidí online a i tak sem měl problémy shánět věci na Q atd... takže asi zvětšit herní svět tak 10x a ospawnovat ho. :whistling:

 

A taky si myslim že to 4000 lidí neutáhne ani náhodou, asi by bylo potřeba změnit architekturu celýho emu a to vám taky chvíli dá.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

když jde o přepisování mangosu xD na majkeem maj složenej emu z mangosu ascentu DB maj ze všeho možnýho a ono to funguje!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
když jde o přepisování mangosu xD na majkeem maj složenej emu z mangosu ascentu DB maj ze všeho možnýho a ono to funguje!!! :D

 

Jenže z povrchního hlediska to může vypadat zajímavě, ale z dlouhodobého pohledu dělat vlastní úpravy mangosu znamená si odříznout nebo velmi ztížit získávání jejich aktualizací, protože tam začne docházet ke konfliktům. Takže dělat vlastní změny emu znamená buď co týden aplikovat složitě jejich aktualizace na vlastní upravenou verzi, nebo spíše naopak na jejich čistou verzi zkoušet aplikovat svoje oddělené patche nebo se prostě zastavit na jedné revizi a tu předělávat hlava nehlava.

Takže nic není tak jednoduché jak to na první pohled vypadá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No právě. 4000 online by bylo celkem pěkné, ale každý, kdo vybočuje z řady si musí zajistit vlastní podporu a tedy dobrá emu a nebo prostě udělat vlastní na míru. Jenže kolem takového free serveru by muselo pobíhat 10-20 schopných lidí a řešit zlepšováky a vývoj a k tomu technickou podporu. No kdo ty lidi u toho udrží třeba rok nebo dva vkuse? To by musel někdo zadotovat a nabrat tam placené lidi na poloviční úvazek třeba při studiu a pak by to mohlo mít úspěch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nebo sehnat nadšence jako já jenže takovýhle lidi maximálně ingame + SQL ale C++ neovládají a to je třeba na vlastní emu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle me je cely projekt prilis slozity aby ho team z lidi jako jsme mi dokazal nakonfigurovat a udrzovat. Cely plan je nerealny.

Pokud mas team tak 20ti profesionalnich programatoru, kteří dokonale ovladaji C++ a AI, tak se omluvam.

Co se tyce os tak bych asi radil debiana. i kdyz ma dost zastarale jadro.

 

Dalsi vec jsou finnance, pochybuju ze by ti dal nekdo net. o to ani nejde, ale hardware tech pocitacu bude potreba neustale zlepsovat. Jako hlavni polozku ovsem vidim ty lidi. a ted nemluvim o nejakych gamemasterech kteri umi prikazy, ale mluvim o tech lidech, kterym vetsinou je uz par tech let a tohle je prace na plny uvazek. mam kamose co dela programovani profesionalne a bere 120k cistyho. takze otazka zni.

 

Mas na to kdyz to bude free?

 

PS: kdyz ne, vrhnou se na tebe blizzardi, ale co vic nikdo ti tam chodit nebude.

 

moje rada: VZDEJ TO!!!

Edited by Swey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×