Jump to content
  • Announcements

    • Xmat

      Pravidlo pro postování v TTT

      Do sekce Tipy, triky, tutoriály nepatří žádné dotazy.   Postujte sem vaše návody, tipy a různé další věci jež uznáte za vhodné sdělit zdejšímu osazenstvu, ale veškeré dotazy směřujte do sekce Všeobecná diskuse.
    • Replik

      Seznam návodů a důležitých témat v této sekci

      Pro lepší přehlednost jsem vytvořil tento seznam, který vás, méně zkušené, lépe provede touto sekcí. Věřím, že zde najdete, co hledáte. Vypsané jsou návody, které jsou oficiálně uznané jako návody. Běžné diskuze, které neposkytují postupy a rady zvěřejněny nejsou.   Instalace vlastního MaNGOS Serveru Díky těmto návodům budete (měli by jste být) schopni vytvořit a následně spustit váš vlastní server. Nastavení je pro verze s i bez datadisku.   Instalace MaNGOS Serveru (bez datadisku TBC) - Autor Benny Instalace MaNGOS Serveru (s datadiskem TBC) - Autor Malfik Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor charlie Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor kupkoid   Chyby a jejich řešení při přihlašování k serveru - Autor Cybe   Zálohování uživatelských dat   Dávkový soubor (BAT soubor) pro vytvoření SQL záloh - Autor Replik   Kompilování - tvoření vlastních release (revizí)   Tvorba kompilací pro Win32 (MangoScript) - Autor bLuma   Ostatní - těžko zařaditelné, ale neznamená to, že nejsou dobré   VIP Systém - Autor charlie Tvorba Webových stránek pro MaNGOS - Autor zahuba Tvorba teleportačních NPC (MangoScript) - Autor Replik Registrační web (původně předělaná SPORA) Funkční pro Antrix i MaNGOS - Autor Replik Nastavení a spuštění Minimanager pro MaNGOS - Autor BlackMartin Nastavení MaNGOS Website - Autor Artorius   Samozřejmě jsou zde i jiné návody, ale tyto jsou nejvíce používané, proto věřím, že vám budou nápomocné. Tuto sekci budeme upravovat podle potřeby. Pokud by jste něco nenašli nebo si nevěděli rady, hledejte na fóru a teprve potom založte vlastní topik. Pokud nějaký autor vytvoří kvalitní návod a chtěl by ho zveřejnit i v tomto seznamu, doporučuji, aby mi napsal zprávu skrze PM.   Díky a přeji hezký den na WoWResource   Replik
    • Aristo

      Příspěvky tam, kde nemají co dělat

      Dodržujte zákaz přispívání do topiků s repaky pokud si to zakladatelé nepřejí!! Opakované psaní příspěvků bude trestáno warnem.
    • Aristo

      Používání spoilerů

      Poslední dobou má většina uživatelů fora zvláštní nutkání postovat extrémně dlouhé texty nebo kódy, které zabírají v nejedenom případu i 80% obsahu celé stránky a hodně tak zvedají nepřehlednost v topiku. Chtěl bych všechny uživatele požádat, aby při postování citací, jakýchkoliv kódů, errorů, atp... delších než 30 řádků používali funkci spoileru.   Funkci vyvoláte příkazem [spoiler] text [/spoiler]   Ukázka:  
Sign in to follow this  
Method-man

"ajťákovo" desatero

Recommended Posts

Jste zaměstnancem firemního IT oddělení? Nebo jste uživatel, který se v práci musí potýkat se softwarovou podporou, techniky PC, síťaři a další podobnou verbeží? V obou případech byste měli znát deset zákonů, kterých se správný ajťák drží, jako klíště!

1. Zákon pořádku:

"Ajťák" má v kanceláři zásadně bordel. Pořádek je přeci pro blbce a inteligent ovládá chaos. "Ajťák," který má v kanceláři pořádek, je tedy dle dané logiky buď blbec, nebo "kravaťák" (viz zákon č. 2), nebo (a to je nejčastější) obojí dohromady.

 

2. Zákon o hovně na práci:

"Ajťáci" se dělí na "šroubováky" (technická/hardwarová podpora), "programátory" (opravdoví programátoři, nebo též "jen" softwarová podpora), "dráťáky" (síťaři) a "kravaťáky" (management IT oddělení). Každá z těchto skupin považuje sebe sama za nejdůležitější a prohlašuje o těch druhých, že je k ničemu, "má hovno co na práci" a že by se bez nich klidně obešla.

 

3. Zákon o nicnedělání:

Stejně tak ani zaměstnanci ostatních oddělení firmy nechápou práci "ajťáků" a šíří o nich informace, že nic nedělají, jen pořád sedí a čumí do monitoru. Fakt, že mají zálohována svá data, síť je bezvadně nakonfigurovaná, počítače záplatované a všechno chodí, jak má, považují za samozřejmost, nikoli za kvalitně odvedenou práci IT oddělení.

 

4. Zákon telefonické komunikace:

"Ajťák" nikdy nebere telefon po prvním zazvonění!! Vždy je totiž velice vytížen - buď musí nejprve dopít kávu, dočíst článek, dojet poslední okruh závodu v počítačové hře, nebo postřílet všechny nepřátele v daném levelu střílečky. Teprve poté, co jsou tyto důležité činnosti dokončeny, je možné přijmout hovor.

5. Zákon restartu:

Při telefonickém rozhovoru "ajťák" vždy jako první krok navrhne restart počítače. Pokud nechcete být "ajťákem" považováni za "ten je nějakej chytrej, woe!", nikdy nevyslovujte větu "to už jsem zkusil a přesto to nefunguje!"

 

6. Zákon o čase:

"Ajťák" nikdy, ale opravdu n-i-k-d-y nesmí přijít okamžitě po ohlášení závady! Uživatelé by si na tento přístup zvykli a vyžadovali by ho úplně vždy (a po každém), což je samozřejmě špatně!

 

7. Zákon pohybu:

"Ajťák" pokud možno neopouští svou kancelář. Jestliže je k tomu donucen okolnostmi (např. došla voda na kafe), pohybuje se po chodbách rychlou chůzí a snaží se vyhnout všem živým bytostem, včetně psů, koček a akvarijních rybiček. Ví totiž, že si uživatelé po jeho spatření vybaví závady, které do té doby nepovažovali za důležité a tak je ani nehlásili. Klasická věta uživatele směrem k příliš pomalu se pohybujícímu "ajťákovi" začíná: "Když Tě vidím, nefunguje mi...."

 

8. Zákon zbylých šroubů:

Pokud je nutná demontáž počítače, je jisté, že "ajťákovi" po opětovném smontování zbude několik bezprizorních šroubků. Právě tímto poznáte "ajťáka" od běžného uživatele - jen málokterý "ajťák" zašroubuje bočnici skříně na více, než jeden šroubek.

 

9. Zákon vzájemné blbosti:

Setkají-li se dva "ajťáci" nikdy si nezapomenou postěžovat na to, jak jsou jejich uživatelé úplně blbí (případně se vzájemně trumfují nejhoršími případy ze své sbírky). Jestliže se setkají dva uživatelé, jejich hovor se určitě stočí na to, jak je blbý jejich "ajťák." Výsledek: blbí jsou asi všichni. Nejvíc samozřejmě "kravaťáci" (viz zákon č. 2).

 

10.Zákon sklerózy:

Zavolat "ajťákovi" s tím, že se chcete připomenout se svým problémem a zeptat se "zda na vás nezapomněl", je zhruba stejně účelné, jako zeptat se pacientů na patologii, zda ještě nezemřeli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mi připomíná jak v tom seriálu (teď už si na název nepamatuju)... Zkoušela jste to vypnout a zapnout ......... :D IT Technici

Share this post


Link to post
Share on other sites
vite jak ajtak resi problemy s autem? ... nejprve zkusi vystoupit a nastoupit :D

xD method kde ty na to chodíš si ve stavu kdi ti vyhořel server a skvěle se bavíš ? xD btx.držím palce se serverem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
xD method kde ty na to chodíš si ve stavu kdi ti vyhořel server a skvěle se bavíš ? xD btx.držím palce se serverem.

 

Protože zjistil co tomu je a taky zjistil že na to má many :D

Edited by Sareth

Share this post


Link to post
Share on other sites

server uz mam doma, daleko od tech neknubu techniku co neumeli pomoct ... dam tam novy dily, harddisk vypada neposkozen (stejne planujem SDD disk ... )

 

aspon to uz nebude padat ... premeyslim ze tam dam misto ubuntu debiana nebo neco jako gentoo, fedora ... :/ jeste nevim v utery to vracim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×