Jump to content
  • Announcements

    • Xmat

      Pravidlo pro postování v TTT

      Do sekce Tipy, triky, tutoriály nepatří žádné dotazy.   Postujte sem vaše návody, tipy a různé další věci jež uznáte za vhodné sdělit zdejšímu osazenstvu, ale veškeré dotazy směřujte do sekce Všeobecná diskuse.
    • Replik

      Seznam návodů a důležitých témat v této sekci

      Pro lepší přehlednost jsem vytvořil tento seznam, který vás, méně zkušené, lépe provede touto sekcí. Věřím, že zde najdete, co hledáte. Vypsané jsou návody, které jsou oficiálně uznané jako návody. Běžné diskuze, které neposkytují postupy a rady zvěřejněny nejsou.   Instalace vlastního MaNGOS Serveru Díky těmto návodům budete (měli by jste být) schopni vytvořit a následně spustit váš vlastní server. Nastavení je pro verze s i bez datadisku.   Instalace MaNGOS Serveru (bez datadisku TBC) - Autor Benny Instalace MaNGOS Serveru (s datadiskem TBC) - Autor Malfik Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor charlie Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor kupkoid   Chyby a jejich řešení při přihlašování k serveru - Autor Cybe   Zálohování uživatelských dat   Dávkový soubor (BAT soubor) pro vytvoření SQL záloh - Autor Replik   Kompilování - tvoření vlastních release (revizí)   Tvorba kompilací pro Win32 (MangoScript) - Autor bLuma   Ostatní - těžko zařaditelné, ale neznamená to, že nejsou dobré   VIP Systém - Autor charlie Tvorba Webových stránek pro MaNGOS - Autor zahuba Tvorba teleportačních NPC (MangoScript) - Autor Replik Registrační web (původně předělaná SPORA) Funkční pro Antrix i MaNGOS - Autor Replik Nastavení a spuštění Minimanager pro MaNGOS - Autor BlackMartin Nastavení MaNGOS Website - Autor Artorius   Samozřejmě jsou zde i jiné návody, ale tyto jsou nejvíce používané, proto věřím, že vám budou nápomocné. Tuto sekci budeme upravovat podle potřeby. Pokud by jste něco nenašli nebo si nevěděli rady, hledejte na fóru a teprve potom založte vlastní topik. Pokud nějaký autor vytvoří kvalitní návod a chtěl by ho zveřejnit i v tomto seznamu, doporučuji, aby mi napsal zprávu skrze PM.   Díky a přeji hezký den na WoWResource   Replik
    • Aristo

      Příspěvky tam, kde nemají co dělat

      Dodržujte zákaz přispívání do topiků s repaky pokud si to zakladatelé nepřejí!! Opakované psaní příspěvků bude trestáno warnem.
    • Aristo

      Používání spoilerů

      Poslední dobou má většina uživatelů fora zvláštní nutkání postovat extrémně dlouhé texty nebo kódy, které zabírají v nejedenom případu i 80% obsahu celé stránky a hodně tak zvedají nepřehlednost v topiku. Chtěl bych všechny uživatele požádat, aby při postování citací, jakýchkoliv kódů, errorů, atp... delších než 30 řádků používali funkci spoileru.   Funkci vyvoláte příkazem [spoiler] text [/spoiler]   Ukázka:  
Sign in to follow this  
Nerosan

[NÁVOD]World Editing

Recommended Posts

No kde začít.

INTRODUCTION ... Úvod :

Tady končí veškerá sranda. Tohle totiž už není pro "méně zkušené". Já se Vás pokusím naučit nějaké začátky v tomhle. LET'S PLAY.

 

PROGRAMS ... Programy :

Asi budeme něco potřebovat že. Hodím tu sem seznam užitečných programů k úpravu wow světa :

 

1. My Warcraft Studio

MyWarcraftStudio umí procházet MPQ archívy zobrazovat BLP, M2, DBC soubory taky a navíc umí MPQ archívy i vytvářet.

DOWNLOAD LINK

 

2. DBCUtil

DBC Util Convertuje DBC do CSV a naopak. Co více dodat. Můžete jednoduše editovat DBC soubory.

DOWNLOAD LINK

 

3. Hex-Workshop

Hex umí manipulovat s WDB soubory (Kaše). Najdete je v WoW\Cache\EDB\EnGB. Bohužel to není plná verze

DOWNLOAD LINK

 

4. CSVed

Tento zas umí pracovat s CSV soubory.

DOWNLOAD LINK

 

5. BLP Convertor

Jak již název napovídá BLP Convertor kovertuje BLP do PNG a PNG do BLP. Takže si můžete editovat např obrázky itemů no není to vrušující.

DOWNLOAD LINK

 

6. NoggIt

A teď mi řekněte kdo nezná NoggIta. Noggit si v registrech vyhledá Wowko tam si rozbalí MPQ archív najde si ADT soubory zobrazí je a můžete běhat po wowku offline. Nebo si před SW postavit horu. NoggIt potřebuje ke spuštění NET Framework 2.0

DOWNLOAD LINK - Je to z curse pro 1.12.1

DOWNLOAD LINK - Nějaký fan team to upravil takže to jede na 2.3.3 na 2.4.2 mi to taky jede a svou úlohu to plní (myslím)

 

7. WoW Model Wiewer

Umí zobrazovat M2 soubory (Modely). Takže si ho pustíte a najdete si nějaký model třeba Akamu. Dokonce si tam můžete importnout svojí postavu z Blizzard Armory.

DOWLNLOAD LINK

 

8. Cryects Command Tools

Asi nejsložitější program na světě :P. Umí dělat opravdu podivuhodné věci, má totiž v sobě více programů. Více níže.

DOWNLOAD LINK

 

Last One. Glitchy's Model Editing Suite

MES má taky více programů. Taky umí hodně věcí. Taký níže.

DOWNLOAD LINK

 

GUIDES ... Návody :

Guide for Warcraft Studio :

MPQ soubory pojmenovávejte Patch-3, 4 atd. a pozor WoWko pozná rozdíl mezi patch-3.mpq a patch-3.MPQ používejte to velké jinak vám to nebude fungovat.

Nudí vás Blizzardovská muzika. Co takhle aby místo hudby ve Stormwindu hrálo AC/DC. To je pohoda. Akorát to ještě neumíte.

Takhle vypadá rozhraní MyWarcraftStudia

post-4183-1217004942_thumb.png

Common.mpq WorkingTree

post-4183-1217006241_thumb.png

a zobrazený model

post-4183-1217006234_thumb.png

 

File :

Open MPQ Archive (Ctrl + O) - Otevře MPQ archív kde můžete extrahovat soubory, ale nemůžete nic editovat.

Extract File To - Extrahuje zvolený soubor do složky.

Close Current Archive - Zavře Otevřený Archív

Extract Listfile - Extrahuje txt soubor do složky. V txt souboru jsou všechny soubory s Treepath

(CHARACTER\BloodElf\Female\BLOODELFFEMALEFACELOWER00_00.BLP

CHARACTER\BloodElf\Female\BLOODELFFEMALEFACELOWER00_01.BLP

CHARACTER\BloodElf\Female\BLOODELFFEMALEFACELOWER00_02.BLP ... Tak nějak to vypadá akorát je tam toho 5MB)

Exit (X) - Zkuste hádat :rolleyes:.

 

Pack :

Create MPQ Archive - Vytvoří MPQ archív

Edit MPQ Archiv - Stejné jako Open akorát má více funkcí :

post-4183-1217005805_thumb.png

Add file to archive - Přidá soubor do archívu

Remove file from archive - Odebere soubor z archívu

Rename File - Přejmenuje soubor

Save and Close Archive - Uloží a zavře archív

 

Nyní známe funkce MyWarcraftStudia. Tak se pustíme do editace.

 

Vytvoříme archív se jménem patch-3.MPQ

post-4183-1217006858_thumb.png

Přídáme tam soubor

post-4183-1217006851_thumb.png

post-4183-1217006843_thumb.png

Dejte Otevřít a pak nedávejte OK protože musíte zadat cestu

takže tam přidejte Sound\Music\CityMusic\Stormwind\ a za to jméno písničky

pak přejmenujete soubor na stormwind_intro-moment.mp3 a když vejdete do stormwindu bude hrát AC/DC :nw2_guitar:

 

Asi už víte jak funguje nuda patch najděte si ho na googlu a "rozpitvejte ho".

Mělo by vás to zabavit než sepíšu další návod.

Kdyžtak mě Yasi oprav přec jen si zkušenější než já.

Čerpal jsem z mmwned.com (neberte to jako reklamu).

Edited by Nerosan
  • Upvote 5
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Měl jsi tam klíč na plnou verzi.

Ježiši to se toho stalo ..... :whistling: jinak pěkný akorát mě to nejde nainstalovat ... to první .... nevíte proč ?

Chyba aplikace 302 :nw2_guitar:

 

Edit : Jo dobrý už to jde .... restart PC pomohl ;)

Edited by DarkSider

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guide for NoggIt :

Nechctěli se si udělat před stormwindem horu nebo dokonce vlastní město.

Naučíme se z Noggitem pracovat.

Když pustíte NoggIta vypadá to takto

42431840cbb9de83b4301b812d698cee.jpg

Lokace - Ty jsou předdefinované, když klepnete na Azeroth, Kalimdor nebo Expansion01 dostanete se do minimapky a když klepnete na místo portne vás to tam. To taky platí se seznamem lokací až na tu minimapku.

Zalozky - Taky předdefinované, ale můžete si je tam přidávat a odebírat (soubor bookmarks.txt ve složce s NoggItem).

Ovládaní :

1 - Zapne/Vypne světlo.

F1 - Zapne/Vypne zobrazovaní modelů.

F2 - Zapne/Vypne zobrazovaní něčeho.

F3 - Zapne/Vypne zobrazovaní terénu.

F4 - Zapne/Vypne zobrazovaní popisků.

Shift + F4 - Zapne/Vypne zobrazovaní (Vyzkoušejte mi se to hodí).

F5 - Uloží záložku.

F6 - Zapne/Vypne zobrazovaní WMO souborů.

F7 - Zapne/Vypne zobrazovaní Mřížky na zemi (Taky používám).

F8 - Zapne/Vypne zobrazovaní detailního popisování.

F9 - Zapne/Vypne zobrazovaní něčeho jako vrstevnice (Občas použiju).

F10 - Reload terénu.

F11 - Reload WMO souborů.

F12 - Reload modelů.

H - Zapne/Vypne zobrazovaní nejvyššího terénu.

I - Přehodí myš při rozhlížení se nahoru a dolů.

J - Reload ADT souboru.

K - Uloží ADT soubor (Do složky WoW\World\Maps\...\*.adt - To si zapamatujte).

T - Změní typ terénu (Raise/Lower - Zvýšit/Snížit a Flatten/Blur - Pěkné měnění kopěčků ... neumím to popsat vyzkoušejte)

Y - Změní typ štětce (Smooth, Flat, Linear ... Více screen).

M - Minimapa.

U - Tahle budete taky používat - Vytváří mapu (Více Screen - Sila - Na minimu hodně odstínu, na maximu "1barva" ... Tlouska - Malý/Velký ... Tlak - Na minimu to bude kreslit lehce na maximu hrubě).

Ctrl + Shift + P - Uloží RAW soubor (k ničemu :P).

Esc - Návrat do hlavního menu (rozhraní) pak Exit.

WSAD - Pohyb.

R - Otočení o 180°.

F - Zapnutí/Vypnutí mlhy.

G - Nevím,

+ - Zmenšení hustoty mlhy.

- - Zvětšení hustoty mlhy.

O - Rychlejší pohyb.

P - Pomalejší pohyb.

B - Rychlejší čas.

N - Pomalejší čas.

Shift + Levé myšítko - Hora

Ctrl + Levé myšítko - Díra

Prostřední myšítko - Pohyb modelem kdy Z je konstantní.

Ctrl + Prostřední myšítko - Pohyb modelem nahoru, dolů, doleva, doprava nikoliv však dopředu a dozadu.

Shift + Prostřední myšítko - Pohyb modelem nahorů a dolů.

Alt + Prostřední myšítko - Mění velikost.

Ctrl, Alt, Shift + Pravé myšítko - Rotace na všechny strany.

 

Uvnitř NoggIta

995846d9a159c06cef6b891aeb99e8a2.jpg

 

Zobrazení modelu

cafbdfaf3a52dd822f09b8eb9bdf6598.jpg

 

Zobrazení WMO

58b7e774c35a9e4f492cae08c654c553.jpg

 

Zobrazení BLP

29c5270d83b6ba46ef3f5acc4d24b653.jpg

 

Teď umíme nějaké to základní ovládaní.

 

Zbytek dopíšu buď zachvíli nebo zítra

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokračování po pauze (omlouvám se ale stěhování mě vyčerpalo) :

 

Ukážeme si na příkladě jak se editují mapy. Spustíme Noggita v záložkách vybereme např. Stormwind počkáme až se načte ADT (Mapa), WMO (Baráčky) a MDX (Modely). Vylezeme ven před Stormwind, přidržíme klávesu Shift a podržíme chvilku levé myšítko. Vyrosta vám hora?

10822e115c2c93c574da96d24df096bf.jpg

Mě ano tak a co s tím. Kdyby jste zavřeli noggita tak se nic nestane. Změny musíte uložit a jak se ukládá ADT soubor, kdo dával minulou hodinu pozor? XDizoxi ty víš? Ne? To jsem si mohl myselt ... Yasi? ... Ano správně je to tlačítko "K". "K" uloží ADT soubor do složky '\World of Warcraft\World\...'. Můžete zavřít Noggita a Otevřít MyWarcraft Studio. V My warcraft studiu dáte 'Pack' -> 'Create MPQ Archive' a pojmenujete jej 'Patch-3.MPQ' (Přesně jak sem to napsal jinak vám to nepůjde a uložit nejlépe do World of Warcraft\Data\). Dále dáte 'Pack' -> 'Add File to Archive' a vyberete soubor 'World of Warcraft\World\Maps\Azeroth\Azeroth_31_49.adt' (bude se to měnit podle toho co budete editovat). Klepnete na okej NEBO znáčknete Enter. Objeví se vám takový řádeček (popisovaný na první stránce) a před 'Azeroth_31_49.adt' dáte 'World of Warcraft\World\Maps\Azeroth\' (samozřejmě se to mění podle toho co editujete). A potvrdíte okej. A nakonec dáte 'Pack' -> 'Save and Close Archive'.

Ovšem to není vše teď je tady ten největší problém. Pokud by jste zapli wowko a přišli do Elwynn Forestu/Stormwindu hra vám řekne WoWError a Error in '\World\Maps\Azeroth\Azeroth_31_49.adt'. Proto někteří lidé vivinuli tzv. Model Edit Fix (MEF) a ten vám neshodí hru a uvidíte svůj výtvor. Pokud pustíte hru a Wowko vám řekne World of Warcraft has dettected that you using Model Edit Fix ... Tak si nezahrajete. Musíte vypnout Wowko, smazat soubor scan.dll popřípadě scan.dll.new a znova pustit Model Edit Fix.

A tak to vypadá ve hře

4fb3ab3f50e03fdce073310fa3030b6c.jpg

Hráči vás vidí viset ve vzduchu.

Uff snad jsem na nic nezapoměl

 

Model Edit Fix ke stažení zde :

Model Edit Fix for 2.4.3

 

// Kdyžtak Yasi kdybys měl i starší verze jestli bys mohl postnout linky. Dík

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pls help nejde mi spustit wow map editor hazi to tuhle chybu (cannot initialize opengl extenzions) a taky mi nejde nejak my warcraft studio protoze mi v tom de napr vytvorit mpq archiv a ten otvirat ale nejde mi otevrit jiz archiv co existoval jako napr commaon.mpq mi nejde otevrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdarec ked vytvorim ten patch-3.mpq da sa dat hracom aby videli to co ja?

a ak hej musia potom pouzivat aj ten Model Edit Fix?

a zmeni sa to v dalsom patchi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud bude mít hráč také soubor patch-3.MPQ tak uvidí co jsi vytvořil.

Zkus hru zapnout bez model edit fixu, řekne ti wow error. Prostě zapneš MEFix.exe místo wow.exe.

V jakém dalším patchi tenhle je na 2.4.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D to s tym patchom som myslel inak

BTW dikes ;) ;) ;) ;)

 

EDIT: do maps mangosu netreba nic pridavat? ako executovat z vlastneho klienta ci ako je to s tym vlastne?

Edited by jokko

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Nerosan : Výborná práce ^_^ Jak by napsal Chronos, bylo by dobré, když by se tohoto návodu někdo ujmul a umístil na WiKi.

Jinak NOGIT lze také pěkně zneužít a použít jako ,,hack'' .

Share this post


Link to post
Share on other sites

To upravovanie textur som videl na ofiku, jeden behal pod zemou kde ho nikto nevidel s vlajkou :-)

 

//Vyborna praca..

Edited by aNGElo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×