Jump to content
  • Announcements

    • Xmat

      Pravidlo pro postování v TTT

      Do sekce Tipy, triky, tutoriály nepatří žádné dotazy.   Postujte sem vaše návody, tipy a různé další věci jež uznáte za vhodné sdělit zdejšímu osazenstvu, ale veškeré dotazy směřujte do sekce Všeobecná diskuse.
    • Replik

      Seznam návodů a důležitých témat v této sekci

      Pro lepší přehlednost jsem vytvořil tento seznam, který vás, méně zkušené, lépe provede touto sekcí. Věřím, že zde najdete, co hledáte. Vypsané jsou návody, které jsou oficiálně uznané jako návody. Běžné diskuze, které neposkytují postupy a rady zvěřejněny nejsou.   Instalace vlastního MaNGOS Serveru Díky těmto návodům budete (měli by jste být) schopni vytvořit a následně spustit váš vlastní server. Nastavení je pro verze s i bez datadisku.   Instalace MaNGOS Serveru (bez datadisku TBC) - Autor Benny Instalace MaNGOS Serveru (s datadiskem TBC) - Autor Malfik Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor charlie Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor kupkoid   Chyby a jejich řešení při přihlašování k serveru - Autor Cybe   Zálohování uživatelských dat   Dávkový soubor (BAT soubor) pro vytvoření SQL záloh - Autor Replik   Kompilování - tvoření vlastních release (revizí)   Tvorba kompilací pro Win32 (MangoScript) - Autor bLuma   Ostatní - těžko zařaditelné, ale neznamená to, že nejsou dobré   VIP Systém - Autor charlie Tvorba Webových stránek pro MaNGOS - Autor zahuba Tvorba teleportačních NPC (MangoScript) - Autor Replik Registrační web (původně předělaná SPORA) Funkční pro Antrix i MaNGOS - Autor Replik Nastavení a spuštění Minimanager pro MaNGOS - Autor BlackMartin Nastavení MaNGOS Website - Autor Artorius   Samozřejmě jsou zde i jiné návody, ale tyto jsou nejvíce používané, proto věřím, že vám budou nápomocné. Tuto sekci budeme upravovat podle potřeby. Pokud by jste něco nenašli nebo si nevěděli rady, hledejte na fóru a teprve potom založte vlastní topik. Pokud nějaký autor vytvoří kvalitní návod a chtěl by ho zveřejnit i v tomto seznamu, doporučuji, aby mi napsal zprávu skrze PM.   Díky a přeji hezký den na WoWResource   Replik
    • Aristo

      Příspěvky tam, kde nemají co dělat

      Dodržujte zákaz přispívání do topiků s repaky pokud si to zakladatelé nepřejí!! Opakované psaní příspěvků bude trestáno warnem.
    • Aristo

      Používání spoilerů

      Poslední dobou má většina uživatelů fora zvláštní nutkání postovat extrémně dlouhé texty nebo kódy, které zabírají v nejedenom případu i 80% obsahu celé stránky a hodně tak zvedají nepřehlednost v topiku. Chtěl bych všechny uživatele požádat, aby při postování citací, jakýchkoliv kódů, errorů, atp... delších než 30 řádků používali funkci spoileru.   Funkci vyvoláte příkazem [spoiler] text [/spoiler]   Ukázka:  
Sign in to follow this  
Ranis

C++ window s tlačítky

Recommended Posts

Zdravim c++ programátory... Chtěl bych poradit. Mám knížku naučte se cpp za 21 dní, ale nikde se tam nepíše o tom jak vytvářet windows okna... To jsem pochytil z návodů na internetu, vytvoření tlačítek a textových polí... Co jsem ale nikde nevyčet, je jak tato tlačítka rozhejbat. Aby k něčemu byli... Zatím jsem si vytvořil jednoduchou kalkulačku, jen s tlačítky a textovými poli... Nevím ale, jak je dát do pohybu. Prostě kliknu a nic se neděje, tak nevím co s nima.

 

Mám tenhle zdroják, okno je udělaný z dev c++ projektu na vytvoření win okna

 

 

#include <windows.h>

/*  Declare Windows procedure  */
LRESULT CALLBACK WindowProcedure (HWND, UINT, WPARAM, LPARAM);

/*  Make the class name into a global variable  */
char szClassName[ ] = "WindowsApp";

int WINAPI WinMain (HINSTANCE hThisInstance,
                   HINSTANCE hPrevInstance,
                   LPSTR lpszArgument,
                   int nFunsterStil)

{
   HWND hwnd;               /* This is the handle for our window */
   MSG messages;            /* Here messages to the application are saved */
   WNDCLASSEX wincl;        /* Data structure for the windowclass */

   /* The Window structure */
   wincl.hInstance = hThisInstance;
   wincl.lpszClassName = szClassName;
   wincl.lpfnWndProc = WindowProcedure;      /* This function is called by windows */
   wincl.style = CS_DBLCLKS;                 /* Catch double-clicks */
   wincl.cbSize = sizeof (WNDCLASSEX);

   /* Use default icon and mouse-pointer */
   wincl.hIcon = LoadIcon (NULL, IDI_APPLICATION);
   wincl.hIconSm = LoadIcon (NULL, IDI_APPLICATION);
   wincl.hCursor = LoadCursor (NULL, IDC_ARROW);
   wincl.lpszMenuName = NULL;                 /* No menu */
   wincl.cbClsExtra = 0;                      /* No extra bytes after the window class */
   wincl.cbWndExtra = 0;                      /* structure or the window instance */
   /* Use Windows's default color as the background of the window */
   wincl.hbrBackground = (HBRUSH) (COLOR_WINDOW +1);

   /* Register the window class, and if it fails quit the program */
   if (!RegisterClassEx (&wincl))
       return 0;

   /* The class is registered, let's create the program*/
   hwnd = CreateWindowEx (
          0,                   /* Extended possibilites for variation */
          szClassName,         /* Classname */
          "Neotvirat",       /* Title Text */
          WS_OVERLAPPEDWINDOW, /* default window */
          CW_USEDEFAULT,       /* Windows decides the position */
          CW_USEDEFAULT,       /* where the window ends up on the screen */
          500,                 /* The programs width */
          300,                 /* and height in pixels */
          HWND_DESKTOP,        /* The window is a child-window to desktop */
          NULL,                /* No menu */
          hThisInstance,       /* Program Instance handler */
          NULL                 /* No Window Creation data */
          );

   /* Make the window visible on the screen */
   ShowWindow (hwnd, nFunsterStil);

   /* Run the message loop. It will run until GetMessage() returns 0 */
   while (GetMessage (&messages, NULL, 0, 0))
   {
       /* Translate virtual-key messages into character messages */
       TranslateMessage(&messages);
       /* Send message to WindowProcedure */
       DispatchMessage(&messages);
   }

   /* The program return-value is 0 - The value that PostQuitMessage() gave */
   return messages.wParam;
}


/*  This function is called by the Windows function DispatchMessage()  */

LRESULT CALLBACK WindowProcedure (HWND hwnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
   switch (message)                  /* handle the messages */
   {

             case WM_CREATE:

            CreateWindow(TEXT("button"), TEXT ("Nevim"),             
            WS_VISIBLE | WS_CHILD,
            400, 200, 70, 30,
            hwnd, (HMENU) 1, NULL, NULL
            );

            CreateWindow(TEXT("button"), TEXT ("+"),
            WS_VISIBLE | WS_CHILD,
            10, 40, 30, 30,
            hwnd, (HMENU) 2, NULL, NULL
            );

            CreateWindow(TEXT("button"), TEXT ("-"),
            WS_VISIBLE | WS_CHILD,
            45, 40, 30, 30,
            hwnd, (HMENU) 4, NULL, NULL
            );

            CreateWindow(TEXT("button"), TEXT ("x"),
            WS_VISIBLE | WS_CHILD,
            80, 40, 30, 30,
            hwnd, (HMENU) 5, NULL, NULL
            );

            CreateWindow(TEXT("button"), TEXT (":"),
            WS_VISIBLE | WS_CHILD,
            115, 40, 30, 30,
            hwnd, (HMENU) 6, NULL, NULL
            );

            CreateWindow(TEXT("button"), TEXT ("="),
            WS_VISIBLE | WS_CHILD,
            150, 40, 50, 30,
            hwnd, (HMENU) 7, NULL, NULL
            );

            CreateWindow(TEXT("edit"), TEXT(""),
            WS_VISIBLE | WS_CHILD | WS_BORDER | ES_AUTOHSCROLL | ES_NUMBER,
            10, 10, 50, 25,
            hwnd, (HMENU) 3, NULL, NULL
            );

            CreateWindow(TEXT("edit"), TEXT (""),
            WS_VISIBLE | WS_CHILD | WS_BORDER | ES_AUTOHSCROLL | ES_NUMBER,
            100, 10, 50, 25,
            hwnd, (HMENU) 8, NULL, NULL
            );

            CreateWindow(TEXT("edit"), TEXT (""),
            WS_VISIBLE | WS_CHILD | ES_READONLY | WS_BORDER,
            65, 10, 30, 25,
            hwnd, (HMENU) 9, NULL, NULL
            );

       break;

       case WM_COMMAND:

            if (LOWORD(wParam) == 1){
                               MessageBox(hwnd, "Test test", "Test", MB_OK | MB_ICONINFORMATION | MB_DEFBUTTON1);           
             }
          break;

       case WM_DESTROY:
           PostQuitMessage (0);       /* send a WM_QUIT to the message queue */
           break;
       default:                      /* for messages that we don't deal with */
           return DefWindowProc (hwnd, message, wParam, lParam);
   }

   return 0;
}

 

 

Aby ste to nemuseli kompilovat tak tady je screen jak to do teď vypadá.

 

hmbcxcb9k3s8bscmaxxsnq8m92rzek9r.JPG

 

Za každou odpoved jsem rád, a klidně připište i kritiku, co se dá udělat ještě za vychytávky :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Úplně nejednoduší řešení je napsat to ve Visual C++, tzn postavit to na (dot) Netu. Máš tam na okna fajnej designer a celou třídu System.Windows.Forms k tvým službám. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlouho jsem v OOPčku nedělal, ale dalo by se to možná řešit pomocí switche.. a tam bys nadefinoval ke každýmu case to tlačítko a že to bude počítat př.

switch(kalkulacka){
case '+':
vysledek=a+b;
break;
}

Upozorňuju vzal jsem to z toho co jsem programoval ve škole a je to pro konzolovou verzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Úplně nejednoduší řešení je napsat to ve Visual C++, tzn postavit to na (dot) Netu. Máš tam na okna fajnej designer a celou třídu System.Windows.Forms k tvým službám. ;)

 

To je mi asi tak platný jako Quice pro SQL

Share this post


Link to post
Share on other sites

To trošku nechápu, píšeš že chceš okna na windows, tzn to stejně poběží jen na widlích, takže jestli to bude postavený na windows only frameworku, nezmění se stejně nic, krom toho že uživatel si bude muset nainstalovat .net, kterej už stejně nejspíš má. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×