Jump to content
  • Announcements

    • Xmat

      Pravidlo pro postování v TTT

      Do sekce Tipy, triky, tutoriály nepatří žádné dotazy.   Postujte sem vaše návody, tipy a různé další věci jež uznáte za vhodné sdělit zdejšímu osazenstvu, ale veškeré dotazy směřujte do sekce Všeobecná diskuse.
    • Replik

      Seznam návodů a důležitých témat v této sekci

      Pro lepší přehlednost jsem vytvořil tento seznam, který vás, méně zkušené, lépe provede touto sekcí. Věřím, že zde najdete, co hledáte. Vypsané jsou návody, které jsou oficiálně uznané jako návody. Běžné diskuze, které neposkytují postupy a rady zvěřejněny nejsou.   Instalace vlastního MaNGOS Serveru Díky těmto návodům budete (měli by jste být) schopni vytvořit a následně spustit váš vlastní server. Nastavení je pro verze s i bez datadisku.   Instalace MaNGOS Serveru (bez datadisku TBC) - Autor Benny Instalace MaNGOS Serveru (s datadiskem TBC) - Autor Malfik Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor charlie Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor kupkoid   Chyby a jejich řešení při přihlašování k serveru - Autor Cybe   Zálohování uživatelských dat   Dávkový soubor (BAT soubor) pro vytvoření SQL záloh - Autor Replik   Kompilování - tvoření vlastních release (revizí)   Tvorba kompilací pro Win32 (MangoScript) - Autor bLuma   Ostatní - těžko zařaditelné, ale neznamená to, že nejsou dobré   VIP Systém - Autor charlie Tvorba Webových stránek pro MaNGOS - Autor zahuba Tvorba teleportačních NPC (MangoScript) - Autor Replik Registrační web (původně předělaná SPORA) Funkční pro Antrix i MaNGOS - Autor Replik Nastavení a spuštění Minimanager pro MaNGOS - Autor BlackMartin Nastavení MaNGOS Website - Autor Artorius   Samozřejmě jsou zde i jiné návody, ale tyto jsou nejvíce používané, proto věřím, že vám budou nápomocné. Tuto sekci budeme upravovat podle potřeby. Pokud by jste něco nenašli nebo si nevěděli rady, hledejte na fóru a teprve potom založte vlastní topik. Pokud nějaký autor vytvoří kvalitní návod a chtěl by ho zveřejnit i v tomto seznamu, doporučuji, aby mi napsal zprávu skrze PM.   Díky a přeji hezký den na WoWResource   Replik
    • Aristo

      Příspěvky tam, kde nemají co dělat

      Dodržujte zákaz přispívání do topiků s repaky pokud si to zakladatelé nepřejí!! Opakované psaní příspěvků bude trestáno warnem.
    • Aristo

      Používání spoilerů

      Poslední dobou má většina uživatelů fora zvláštní nutkání postovat extrémně dlouhé texty nebo kódy, které zabírají v nejedenom případu i 80% obsahu celé stránky a hodně tak zvedají nepřehlednost v topiku. Chtěl bych všechny uživatele požádat, aby při postování citací, jakýchkoliv kódů, errorů, atp... delších než 30 řádků používali funkci spoileru.   Funkci vyvoláte příkazem [spoiler] text [/spoiler]   Ukázka:  
Sign in to follow this  
ariczek

TC2 a cloudové zpracování ?

Recommended Posts

vzhledem k tomu ze se daj koupit serverovy procesory taktovany na 4,4ghz (Xeon X5698) ktery utahnou 4-5k online na jednom realmu tak zpracovani na vice vlaknech postrada smysl(samozrejme je zajimave pro studijni ucely) daleko vic by me potesilo kdyby se nekdo zameril na stabilitu :-) a pripadne propojeni realmu pro chat,bg,areny apod

 

 

Vzhľadom na to že je trendom používať menej taktované CPU a viacej HTT jadier je vhodné aby to podporovalo MT. A nemyslím si že dneska "si niekto kúpi" Xeon X5698 ktorí ani nie je pokiaľ viem do predaja a ponúka ho len HP.

Takže opodstatnenie hodné experta "kúpte si 4.4Ghz CPU", bohužiaľ keby tu bola anketa tak pochybujem že sa niekto ukáže že taký CPU má pre server. (okrem pár ľudí čo nemajú úctu :) )

 

Takže považujem MT ako podstatné + pre CPU ktoré majú napr. 8HTT jadier a pracujú na takte napr len 1.87Ghz (Ako napr. Xeon L5609 ktorí používam mimochodom aj ja) alebo i7 ktorí ide na 2.7Ghz.

Prečo by som si mal teda kupovať 4.4Ghz keď jednouchšie je zaviesť podporu MT ?

 

 

Ale to nie je riešenie "kúp si 4.4Ghz CPU" to je asi taká odpoveď ako čierne fólie

Edited by Jamira
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

trendem to teda moc neni protoze u placenej aplikaci se plati za pocet CPU jader takze spusta lidi uprednostnuje vykone menejadro pred vicejadrama (IBM DB2,Oracle,Sap etc..)

a server se snad stavi podle toho co na nem pobezi a ne podle toho jak ti vyjde frekvence * pocetjader....

Edited by OneB1t

Share this post


Link to post
Share on other sites

OneB1t: to už se ovšem bavíš o aplikacích na jiné úrovni...

 

za wow emul se neplatí, ani bych neřešil legálnost, a 98% lidí tady na wowresource má server na takovém HW, co jim zrovna přišel pod ruku / byl nejlevnější...

 

a i tak:

a pripadne propojeni realmu pro chat,bg,areny apod

 

kdyz si prectes muj prvni post v tomhle topicu - presne tohle je cilem :) jen jsem chtěl v první fázi rozdělit world program na 2 - world a BG :)

 

to je totiz mnohem vetsi vyzva nez stabilita... na stabilitě si dělá většina serverů sama...

 

a jeste k te stabilite - ono se neni cemu divit, projizdel jsem vcera jen tak ze zajimavosti TC2, jak je řešená vícevláknovost - CLI, world, SOAP etc... v prvních 3 souborech jsem našel pár chyb, hodně prasáren... že je vůbec div že to funguje, a to jsem došel jen ke spuštění těch threadů... pak jsem radši šel dělat něco jinýho :D

 

Čím dál víc si myslím, že nejlepší možnost bude napsat emul od nuly, a vyvarovat se těch kiksů co jsou v emulech teď už několik let :) protože aktuální emuly jsou vnitřně napsaný stylem člověka, co si přečet knížku programujeme v C, pak si přečet tutoriál jak psát v C++... a napsal emul :)

Protože nějaká teorie programování, ADT, algoritmy, návrhové vzory, dokumentace... to je všechno na úrovni tak roku 1990... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

trendem to teda moc neni protoze u placenej aplikaci se plati za pocet CPU jader takze spusta lidi uprednostnuje vykone menejadro pred vicejadrama (IBM DB2,Oracle,Sap etc..)

a server se snad stavi podle toho co na nem pobezi a ne podle toho jak ti vyjde frekvence * pocetjader....

 

Rozprávame sa tu o emulovaní ešte k tomu nelegálnom takže s5 k téme to riešenie nie je a nik si ho tu dovoliť nemôže. Bohužiaľ je to pravda a dokonca si ho ani ty dovoliť nemôžeš

Takže radšej by som ostal pri MT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Čím dál víc si myslím, že nejlepší možnost bude napsat emul od nuly, a vyvarovat se těch kiksů co jsou v emulech teď už několik let protože aktuální emuly jsou vnitřně napsaný stylem člověka, co si přečet knížku programujeme v C, pak si přečet tutoriál jak psát v C++... a napsal emul

 

To si na omylu. Pokud si myslíš, že dokážeš udělat lepší. Směle do toho.

 

Protože nějaká teorie programování, ADT, algoritmy, návrhové vzory, dokumentace... to je všechno na úrovni tak roku 1990...

 

Jasně, protože tyhle věci se mění každý den. Věř tomu ne, ale tebou ve zmiňovaných věcech moc posunů nenastalo. Jasně, jsou nový algoritmy, vzory apod. ale ten základ zůstává pořád stejný a těch nových věcí je jen pár.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

SneakerXZ: čoveče, proč seš takovej negativista úplně na všechno ? :)

 

moc posunů nenastalo ? takže dneska pořád používáme 286ky, máme MS-Dos, používáme jedno-vláknové aplikace a podobně ? :D

 

Jeden příklad za všechny: pokud by použili jeden z algoritmů, co jsou známy 10 let ? možná i déle... tak by core nemohlo nikdy freeznout...

jmenuje se to deadlock avoidance, existuke i v distribuované verzi... o tom ovšem emuly ani neslyšely :D

 

různá prohledávání a řazení - používají zbytečně složité - algoritmy se složitostí řádově vyšší !

 

a takhle bych mohl jmenovat dál a dál, a nestihnul bych to ani do Vánoc :)

 

 

Ty zas věř tomu, že informatika je jeden z nejvíce se vyvíjejících oborů vůbec :)

 

Ať už to jsou softwarový věci - UML, dokumentace, návrhy rozsáhlejch systémů...

síťařina - distribuovaný věci... paralelní věci

různý algoritmy pro využití dat... překladače, analyzátory, komprese a podobně ...

 

to jsou všechno obory kde se postupuje mílovými kroky dopředu...

 

Já nechci po žádným emulu novinky, co byly před 2ma měsícema někde na konferenci... chraň pánbůh... ale proč nepoužívaj ani naprostý základy z computer science... který před 7mi rokama byly v 2 semestru bakalářskýho studia, a dneska se berou na středních školách počítačovejch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Psát emulátor od nuly? KRAVINA! Proč? Stejně drtivou většinu okopíruješ ze stávajících. Výsledek? Pradlačka. A když ne? vrať se zpět na stromy!

 

Přepisovat a upravovat TC2 v dnešní době? Riziko jako svině. Stabilita? Nikde.

 

Vzal bych základ MaNGOS. Ta stabilita je fakt jinde. A když už dokážeme udělat takovou pecku na základu MaNGOSu, pak se můžou přihazovat do jednotlivých modulů úpravy z TC2.

 

Proto jsem psal. Chce to plán. Chce se to domluvit a nenechat to jen ve vzduchu jako oblak, který se za pár hodin, dní, nebo týdnů rozplyne.

 

 

PS: Proč myslíte, že jsem dělal "Multi-MaNGOS"?

Edited by Wolf Officious

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jeste k te stabilite - ono se neni cemu divit, projizdel jsem vcera jen tak ze zajimavosti TC2, jak je řešená vícevláknovost - CLI, world, SOAP etc... v prvních 3 souborech jsem našel pár chyb, hodně prasáren... že je vůbec div že to funguje, a to jsem došel jen ke spuštění těch threadů... pak jsem radši šel dělat něco jinýho :D

 

Docela by mě zajímalo, co konkrétně myslíš. Svého času jsem dost zkoumal zdroják MaNGOSe a i když se to bude lišit tak dost pochybuji, že to je až tak kritické jak zmiňuješ.

 

Jinak s názorem na ADT souhlasím se Sneakem, většina struktur je dobře známá již z 20. století, projdi si na google books a můžeš se o tom přesvědčit. Extrémně závratných novinek není zase tak moc.

A psát kvůli tomu v dnešní době emulátor od nuly je čiré bláznovství. Musel by jsi tomu věnovat řádku let, aby jsi se dostal alespoň na trochu použitelnou úroveň.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach jo, že já vůl se tu vůbec o něco snažím...

 

zase, vedete diskuzi, že vezmete malej detail, ten vytrhnete z kontextu, na tom argumentujete... a zbytek - ten důležitej - někde zapadne.

 

Ale holt budu vyvracet i ty detaily...

 

tím ADT jsem kupříkladu myslel následující situaci - core použije Vector či dokonce normální pole... i když předem ví, že podle něčeho budou hledat...

proč nepoužijí prioritní frontu ? nebo hashovací tabulky ? nebo vyhledávací stromy ? ... (podle situace)

 

Nebo třeba nikdy neslyšeli o návrhu dobrého API ? ...

(např. Multithreading) co je to za moresy startovat thread v kostruktoru ? nebo třeba pojmenovat funkci join() jako wait() ?

 

Nebo že i v aktuálním core se párkrát nachází situace:

 

int a = 0;
... //dlouhej kod...
{
int a = návratová_hodnota_důležitá_potom();
...
}
funkce(a);

 

A místo toho, aby to opravili tady, tak to řešej na 5ti dalších místech hotfixama...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ariczek musis si uvedomit ze vetsina lidi pracuje s polem a jakmile tam nekdo prida inorder binarni strom tak proste pulka lidi netusi co to vubec dela... > min lidi pro vyvoj > pomalejsi vyvoj > smrt projektu

a jak rika zasada programatoru nesahej na to kdyz to funguje bez problemu

 

jinak samozrejme chyby v kodu sou ale tak co bys cekal od projektu kterej ma asi 50 aktivnich devu + pres milion radku kodu

 

prioritou pri vyvoji by melo momentalne bejt osetrit vsechny stavajici kody proti padum a ne pridavani dalsich nestabilnich featur to muze klidne pockat

Edited by OneB1t

Share this post


Link to post
Share on other sites

SneakerXZ: čoveče, proč seš takovej negativista úplně na všechno ? :)

 

Jen realista. Ve WoW komunitě jsem od začátku Bety 2, což je už 7.5 let a nikdy nevznikl žádný emulátor nebo nějaký progress tím, že někdo napsal na fóru. Pojďme udělat toto. Většinou to bylo, že někdo nejdřív něco udělal a potom řekl, ať se ostatní připojí. Plus ty mi přijdeš, že prostě vytahuješ pojmy za pojmy aniž bys pořádně věděl co znamenají.

 

moc posunů nenastalo ? takže dneska pořád používáme 286ky, máme MS-Dos, používáme jedno-vláknové aplikace a podobně ? :D

 

Psal si od ADT, algoritmech, vzorech apod. Jak toto souvisí s verzi operačního systému a verzí procesoru?

 

Jeden příklad za všechny: pokud by použili jeden z algoritmů, co jsou známy 10 let ? možná i déle... tak by core nemohlo nikdy freeznout...

jmenuje se to deadlock avoidance, existuke i v distribuované verzi... o tom ovšem emuly ani neslyšely :D

 

Algoritmus deadlock avoidance existuje už desítky let. (konkrétně 1977)

 

různá prohledávání a řazení - používají zbytečně složité - algoritmy se složitostí řádově vyšší !

 

Mergesort (1945) a Quicksort (1960). Vznikly samozřejmě jiné sorty jako je např. Timsort, ale ten je pouze kombinací merge sortu a insertion sortu. Plus vylepšuje časy jen u téměř srovnaných prvků.

 

Ty zas věř tomu, že informatika je jeden z nejvíce se vyvíjejících oborů vůbec :)

 

Nepovídej? To, že vychází každý půl rok nová verze knihoven neznamená, že vychází i nové algoritmy.

 

Ať už to jsou softwarový věci - UML, dokumentace, návrhy rozsáhlejch systémů...

 

Co je to za technický pojem dokumentace? UML už je tu s námi od 1997. Plus předtím existovala celá řada jiných modelovacích jazyků. Rovněž nic nového. Architektury systémů je rovněž něco dost starého.

 

různý algoritmy pro využití dat... překladače, analyzátory, komprese a podobně ...

 

Můžeš mi uvést, co se změnilo v překladačích, analyzátorech? Co je ta průlomové, že to před 10 lety neexistovalo? Stále používáme zip z roku 1989. 7z z 1999. atd...

 

to jsou všechno obory kde se postupuje mílovými kroky dopředu...

 

Mílovými určitě ne. Chceš se fakt hádat, co kdy vzniklo? Většina těch základních věcí, o kterých mluvíš byla vymyšlena v 70-90 letech. Jde o to, že některé věci už líp nejdou. Prostě nelze řadit rychleji než Θ(nlogn).

 

Promiň, ariczsek, ale působíš na mě jak někdo, kdo někde slyšel hromadu pojmů, ale už nevíš o nich něco víc.

 

Radši než tu plivat jak je momentální situace emulátoru špatná. Sedni si k počítači a začni programovat. Až tu budeš mít výsledky. Potom se o něčem lze bavit. Do té doby, to nemá vůbec význam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak co jsem si dneska četl. Očividně Trinity Core měl stejný cíl a vytvořili Encore, kde se ho snažili udělat, co nejvíc modulární to jde.

 

viz. https://github.com/Trinity-Encore/Encore ale nevím, co se stalo s tím projektem. Jen na Trinity Core fórum jsem našel příspěvek ze 14.listopadu, že vývojáři chystají nějaké oznámení viz. http://www.trinitycore.org/f/topic/4973-question-about-trinity-encore/

 

Jinak stále existuje přehlížený emulátor WCell, který se aktivně vyvíjí a rozhodně bude také víc modulární než MaNGOS, Trinity Core apod. C++ forky. https://github.com/WCell/WCell

 

Zkuste tedy radši přispět do nich. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×