Jump to content
  • Announcements

    • Xmat

      Pravidlo pro postování v TTT

      Do sekce Tipy, triky, tutoriály nepatří žádné dotazy.   Postujte sem vaše návody, tipy a různé další věci jež uznáte za vhodné sdělit zdejšímu osazenstvu, ale veškeré dotazy směřujte do sekce Všeobecná diskuse.
    • Replik

      Seznam návodů a důležitých témat v této sekci

      Pro lepší přehlednost jsem vytvořil tento seznam, který vás, méně zkušené, lépe provede touto sekcí. Věřím, že zde najdete, co hledáte. Vypsané jsou návody, které jsou oficiálně uznané jako návody. Běžné diskuze, které neposkytují postupy a rady zvěřejněny nejsou.   Instalace vlastního MaNGOS Serveru Díky těmto návodům budete (měli by jste být) schopni vytvořit a následně spustit váš vlastní server. Nastavení je pro verze s i bez datadisku.   Instalace MaNGOS Serveru (bez datadisku TBC) - Autor Benny Instalace MaNGOS Serveru (s datadiskem TBC) - Autor Malfik Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor charlie Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor kupkoid   Chyby a jejich řešení při přihlašování k serveru - Autor Cybe   Zálohování uživatelských dat   Dávkový soubor (BAT soubor) pro vytvoření SQL záloh - Autor Replik   Kompilování - tvoření vlastních release (revizí)   Tvorba kompilací pro Win32 (MangoScript) - Autor bLuma   Ostatní - těžko zařaditelné, ale neznamená to, že nejsou dobré   VIP Systém - Autor charlie Tvorba Webových stránek pro MaNGOS - Autor zahuba Tvorba teleportačních NPC (MangoScript) - Autor Replik Registrační web (původně předělaná SPORA) Funkční pro Antrix i MaNGOS - Autor Replik Nastavení a spuštění Minimanager pro MaNGOS - Autor BlackMartin Nastavení MaNGOS Website - Autor Artorius   Samozřejmě jsou zde i jiné návody, ale tyto jsou nejvíce používané, proto věřím, že vám budou nápomocné. Tuto sekci budeme upravovat podle potřeby. Pokud by jste něco nenašli nebo si nevěděli rady, hledejte na fóru a teprve potom založte vlastní topik. Pokud nějaký autor vytvoří kvalitní návod a chtěl by ho zveřejnit i v tomto seznamu, doporučuji, aby mi napsal zprávu skrze PM.   Díky a přeji hezký den na WoWResource   Replik
    • Aristo

      Příspěvky tam, kde nemají co dělat

      Dodržujte zákaz přispívání do topiků s repaky pokud si to zakladatelé nepřejí!! Opakované psaní příspěvků bude trestáno warnem.
    • Aristo

      Používání spoilerů

      Poslední dobou má většina uživatelů fora zvláštní nutkání postovat extrémně dlouhé texty nebo kódy, které zabírají v nejedenom případu i 80% obsahu celé stránky a hodně tak zvedají nepřehlednost v topiku. Chtěl bych všechny uživatele požádat, aby při postování citací, jakýchkoliv kódů, errorů, atp... delších než 30 řádků používali funkci spoileru.   Funkci vyvoláte příkazem [spoiler] text [/spoiler]   Ukázka:  
minig

[C++] Návod na vytváření gossipů

Recommended Posts

Můžu malou kritiku? Máš tam totiž několik nesrovnalostí.

 

Metodě OnGossipHello předáváme hráče, který kliknul na gossipa a gossipa.
Metodám nic nepředáváme, systém scriptů si to handluje sám.

 

Na tomto řádku je fatální chyba:

switch(player->getFaction()) //ujistíme si frakci hráče

spočívající v použití metody getFaction() namísto GetTeam().

 

Nyní si podrobněji rozebereme metodu player->ADD_GOSSIP_ITEM(a, b, c, d);
To není metoda, ale makro.
#define ADD_GOSSIP_ITEM(a, b, c, d)   PlayerTalkClass->GetGossipMenu().AddMenuItem(-1, a, b, c, d, "", 0)

 

c... sender – většinou se používá/používám hodnota macra GOSSIP_SENDER_MAIN, ovšem tato proměnná by se dala využít třeba i pro rozeznávání úrovní menu ....
A toto není makro a už vůbec né proměnná, nýbrž statická definice (je součástí enum eTradeskill).

 

Na action bys neměl používat čísla v rozmezí 1 až 12, protože:

    // Gossip defines
   GOSSIP_ACTION_TRADE                 = 1,
   GOSSIP_ACTION_TRAIN                 = 2,
   GOSSIP_ACTION_TAXI                  = 3,
   GOSSIP_ACTION_GUILD                 = 4,
   GOSSIP_ACTION_BATTLE                = 5,
   GOSSIP_ACTION_BANK                  = 6,
   GOSSIP_ACTION_INN                   = 7,
   GOSSIP_ACTION_HEAL                  = 8,
   GOSSIP_ACTION_TABARD                = 9,
   GOSSIP_ACTION_AUCTION               = 10,
   GOSSIP_ACTION_INN_INFO              = 11,
   GOSSIP_ACTION_UNLEARN               = 12,
   GOSSIP_ACTION_INFO_DEF              = 1000,

...dává se tam například GOSSIP_ACTION_INFO_DEF + 1 atd...

 

V metodě OnGossipSelect bys měl prověřit hodnotu sendera a vyčistit gossipmenu pomocí player->PlayerTalkClass->ClearMenus(); ikdyž tady je to asi jedno, ale zmínit jsi to tam mohl.

 

Ve switch(action) máš všude player->CLOSE_GOSSIP_MENU(); - nestačilo by to napsat dolů nebo nahoru jenom jednou?

 

Popis zápisu scriptu do ScriptLoaderu nedává smysl. Dalo by to možná smysl takhle:

 

(přidejte řádky označené znakem + s tím, že to + na začátku odstraníte)

#include "ScriptLoader.h"

+//custom
+void AddScTeleporter();

//examples
void AddSC_example_creature();
void AddSC_example_escort();
void AddSC_example_gossip_codebox();
void AddSC_example_misc();
void AddSC_example_commandscript();

void AddCustomScripts()
{
#ifdef SCRIPTS
   /* This is where custom scripts should be added. */

+    AddScTeleporter();

#endif
}

 

V rámci dodržení stylu psaní scriptů, bych ti vytknul snad poslední věc a tou je psaní AddScTeleporter() namísto AddSC_Teleporter(). Chyba to není, ale když už to je u ostatních, mělo by se to dodržovat, aby v tom nebyl bordel.

 

EDIT: void AddSCTeleporter(); je prototyp. Funkce AddSCTeleporter(); registruje třídu scriptu. A sice "AddSCTeleporter" vypadá už líp, ale velikost písmen nebyla moje jediná výhrada vůči tomu názvu. Hele, nechci bejt pes, nechme to už tak. Vždyť se z toho nestřílí. Já mám taky za sebou hromadu haluzí, vždyť to víš.

Edited by Wolf Officious
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

a myslim, ze player->GetEntry() by nemel byt ale player->GetGUID() protoze je to GUIDlow a ne entry :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

a myslim, ze player->GetEntry() by nemel byt ale player->GetGUID() protoze je to GUIDlow a ne entry :)

Souhlasím, protože:

void MonsterWhisper(const char* text, uint64 receiver, bool IsBossWhisper = false);

kde receiver je uint64, což vybízí k použití velkýho GUID, či-li player->GetGUID().

 

V podstatě by to možná mohlo fungovat i s GetEntry(). - (Jen čistě teoreticky. Já jsem nikdy netahal Entry ze třídy Player - proč taky, žejo.)

Je to metoda třídy Object (to je mimochodem metoda GetGUID() taky) ale používá se spíš na NPC, gameobjekty, itemy, vehicly, atd...

Edited by Wolf Officious

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj ľudia, tak skúšal som vytvoriť môj prvý script a dopadlo to tak, že NPC keď s ním prehovorím mi žiadne gossip menu neponúkne.

 

NPC v DB má priradený script "panda_porter"

do ScriptLoaderu.cpp som zadeklaroval aj zadefinoval funkciu

v CMakeLists.txt mám pridané Custom/panda_porter.cpp -----> kompilujem na Linuxe

 

prikladám panda_porter.cpp

#include "ScriptPCH.h"
#include "ScriptMgr.h"
#include "ScriptedCreature.h"
#include "ScriptedGossip.h"
class panda_porter : public CreatureScript
{
public:
panda_porter() : CreatureScript("panda_porter"){}

bool OnGossipHello(Player * player, Creature * npc)
{
 player->ADD_GOSSIP_ITEM(2, "Alchemy", GOSSIP_SENDER_MAIN, GOSSIP_ACTION_INFO_DEF+1);
 player->ADD_GOSSIP_ITEM(2, "Blacksmithing", GOSSIP_SENDER_MAIN, GOSSIP_ACTION_INFO_DEF+2);
 player->ADD_GOSSIP_ITEM(2, "Cooking", GOSSIP_SENDER_MAIN, GOSSIP_ACTION_INFO_DEF+3);
 player->ADD_GOSSIP_ITEM(2, "Enchanting", GOSSIP_SENDER_MAIN, GOSSIP_ACTION_INFO_DEF+4);
 player->ADD_GOSSIP_ITEM(2, "Engineering", GOSSIP_SENDER_MAIN, GOSSIP_ACTION_INFO_DEF+5);
 player->ADD_GOSSIP_ITEM(2, "Jewelcrafting", GOSSIP_SENDER_MAIN, GOSSIP_ACTION_INFO_DEF+6);
 player->ADD_GOSSIP_ITEM(2, "Leatherworking", GOSSIP_SENDER_MAIN, GOSSIP_ACTION_INFO_DEF+7);
 player->ADD_GOSSIP_ITEM(2, "Tailoring", GOSSIP_SENDER_MAIN, GOSSIP_ACTION_INFO_DEF+8);
 player->ADD_GOSSIP_ITEM(2, "PORT NA NAMESTIE", GOSSIP_SENDER_MAIN, GOSSIP_ACTION_INFO_DEF+9);

 player->SEND_GOSSIP_MENU(DEFAULT_GOSSIP_MESSAGE, npc->GetGUID());

 return true;
}
bool OnGossipSelect(Player * player, Creature * npc, uint32 sender, uint32 action)
{
 player->PlayerTalkClass->ClearMenus();
 switch(action)
 {
 case GOSSIP_ACTION_INFO_DEF+1: player->CLOSE_GOSSIP_MENU();  // ALCHEMY
	  player->TeleportTo(0,-436.4202f,1539.3240f,19.6134f,3.1832f);
	  break;
 case GOSSIP_ACTION_INFO_DEF+2: player->CLOSE_GOSSIP_MENU();  // BLACKSMITHING
	  player->TeleportTo(0,-345.0581f,1501.8697f,1.8095f,6.1985f);
	  break;
 case GOSSIP_ACTION_INFO_DEF+3: player->CLOSE_GOSSIP_MENU();  // COOKING
	  player->TeleportTo(0,-390.3982f,1552.5391f,16.9680f,6.1543f);
	  break;
 case GOSSIP_ACTION_INFO_DEF+4: player->CLOSE_GOSSIP_MENU();  // ENCHANTING
	  player->TeleportTo(0/,-400.3223f,1596.6992f,18.0910f,2.3312f);
	  break;
 case GOSSIP_ACTION_INFO_DEF+5: player->CLOSE_GOSSIP_MENU();  // ENGINEERING
	  player->TeleportTo(0,-364.3973f,1582.0101f,18.0410f,0.0567f);
	  break;
 case GOSSIP_ACTION_INFO_DEF+6: player->CLOSE_GOSSIP_MENU();  // JEWELCRAFTING
	  player->TeleportTo(0,-380.8897f,1431.2985f,26.8268f,3.4888f);
	  break;
 case GOSSIP_ACTION_INFO_DEF+7: player->CLOSE_GOSSIP_MENU();  // LEATHERWORKING
	  player->TeleportTo(0,-431.2386f,1523.3721f,19.5363f,4.1563f);
	  break;
 case GOSSIP_ACTION_INFO_DEF+8: player->CLOSE_GOSSIP_MENU();  // TAILORING
	  player->TeleportTo(0,-356.5742f,1533.9705f,24.9184f,4.7588f);
	  break;
 case GOSSIP_ACTION_INFO_DEF+9: player->CLOSE_GOSSIP_MENU();  // PORT NA NAMESTIE
	  player->TeleportTo(0,-403.3943f,1532.8489f,17.4450f,1.5331f);
	  break;

 }
 return true;
}
};
void AddSC_PandaPorter()
{
 new panda_porter();
}

 

a úsek zo ScriptLoader.cpp (áno mám dynamic portera od Wolfa, za čo som mu veľmi vďačný :D)

#ifdef SCRIPTS
/* This is where custom scripts' loading functions should be declared. */
void AddSC_npc_dynamic_teleporter();   //Wolf teleporter
void AddSC_PandaPorter();
#endif
void AddCustomScripts()
{
#ifdef SCRIPTS
   /* This is where custom scripts should be added. */
   AddSC_npc_dynamic_teleporter();
   AddSC_PandaPorter();
#endif
}

 

za každú radu budem rád.

 

Lernias

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak to mas zapsane v databazi? jake to ma unit_flagy a npc_flagy bo tak nejak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

C++ vypadá dobře, spíš bych to viděl na tu DB, má NPC nastavenou GOSSIP flag ? Máš správně přiřazeno ScriptName ?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Áno chyba bola v DB, už som to opravil, reštartoval ale stále to nenabehlo.

Okopíroval som data z NPCcka, použitého na Dynamic teleportera, ktorý mi funguje. Prikladám teda dotazované data z DB:

 

gossip_menu_id : 0

npc_flag: 1

unit_flags: 512

type_flags: 0

ScriptName: panda_porter

 

EDIT: Po par hodinovom prechádzaní kódu a trhaní si vlasov som na to prišiel. Pri ENCHANTING porte mam za mapID preklep a za 0 mam "/" :D

Edited by Lernias

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×