Jump to content
  • Announcements

    • Xmat

      Pravidlo pro postování v TTT

      Do sekce Tipy, triky, tutoriály nepatří žádné dotazy.   Postujte sem vaše návody, tipy a různé další věci jež uznáte za vhodné sdělit zdejšímu osazenstvu, ale veškeré dotazy směřujte do sekce Všeobecná diskuse.
    • Replik

      Seznam návodů a důležitých témat v této sekci

      Pro lepší přehlednost jsem vytvořil tento seznam, který vás, méně zkušené, lépe provede touto sekcí. Věřím, že zde najdete, co hledáte. Vypsané jsou návody, které jsou oficiálně uznané jako návody. Běžné diskuze, které neposkytují postupy a rady zvěřejněny nejsou.   Instalace vlastního MaNGOS Serveru Díky těmto návodům budete (měli by jste být) schopni vytvořit a následně spustit váš vlastní server. Nastavení je pro verze s i bez datadisku.   Instalace MaNGOS Serveru (bez datadisku TBC) - Autor Benny Instalace MaNGOS Serveru (s datadiskem TBC) - Autor Malfik Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor charlie Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor kupkoid   Chyby a jejich řešení při přihlašování k serveru - Autor Cybe   Zálohování uživatelských dat   Dávkový soubor (BAT soubor) pro vytvoření SQL záloh - Autor Replik   Kompilování - tvoření vlastních release (revizí)   Tvorba kompilací pro Win32 (MangoScript) - Autor bLuma   Ostatní - těžko zařaditelné, ale neznamená to, že nejsou dobré   VIP Systém - Autor charlie Tvorba Webových stránek pro MaNGOS - Autor zahuba Tvorba teleportačních NPC (MangoScript) - Autor Replik Registrační web (původně předělaná SPORA) Funkční pro Antrix i MaNGOS - Autor Replik Nastavení a spuštění Minimanager pro MaNGOS - Autor BlackMartin Nastavení MaNGOS Website - Autor Artorius   Samozřejmě jsou zde i jiné návody, ale tyto jsou nejvíce používané, proto věřím, že vám budou nápomocné. Tuto sekci budeme upravovat podle potřeby. Pokud by jste něco nenašli nebo si nevěděli rady, hledejte na fóru a teprve potom založte vlastní topik. Pokud nějaký autor vytvoří kvalitní návod a chtěl by ho zveřejnit i v tomto seznamu, doporučuji, aby mi napsal zprávu skrze PM.   Díky a přeji hezký den na WoWResource   Replik
    • Aristo

      Příspěvky tam, kde nemají co dělat

      Dodržujte zákaz přispívání do topiků s repaky pokud si to zakladatelé nepřejí!! Opakované psaní příspěvků bude trestáno warnem.
    • Aristo

      Používání spoilerů

      Poslední dobou má většina uživatelů fora zvláštní nutkání postovat extrémně dlouhé texty nebo kódy, které zabírají v nejedenom případu i 80% obsahu celé stránky a hodně tak zvedají nepřehlednost v topiku. Chtěl bych všechny uživatele požádat, aby při postování citací, jakýchkoliv kódů, errorů, atp... delších než 30 řádků používali funkci spoileru.   Funkci vyvoláte příkazem [spoiler] text [/spoiler]   Ukázka:  
Sign in to follow this  
kamtar

Nápady na RPG systém

Recommended Posts

Zdravím,

Už nějaké ty měsíce možná rok přemýšlím o tom jak trochu oživit RPG a dodat "epický nádech". Chtěl bych se do tvorby pustit ale teď pravděpodobně ne asi až po maturitě na výšce proto se se svými návrhy podělím a chtěl bych slyšet váš názor.

 

HP Systém

V první řadě bych chtěl odstranit standarní HP. Byly by dva ukazatele jeden pro boj a druhý něco ve stylu standartních HP (říkejme tomu zdraví). Při boji by se zapl ukazatel max hodnota by se nastavila na hodnotu zdraví. Souboje bych chtěl udělat realnější (něco ve stylu red orchestry 2) i jedna rána vás může zabít. Tohle "zdraví" v boji by se rychle obnovalo ovšem pokud by utrpěl nějakou vážnější ránu snížila by se hodnota jeho celkového HP a tím i tohodle zdraví kde by nedošlo už k jeho plné regeneraci ale jenom částečně.

 

Dejme tomu že hráč přežil nikdy se mu nedostal ukazatel "okamžitého zdraví" pod nulu.

Po boji se provedou výpočty kolik vážných ran utrpěl atd.. a úměrně se sníži hodnota jeho HP. Pokud např. utrpěl tolik ran které přežil jenom díky regenaraci ale bylo jich opravdu moc tak že se po výpočtu snížilo HP k nule nebo na nulu tak by po boji upadne vyčerpáním pomalu do bezvědomí.

 

HP by mělo vliv také na hráčovi artributy a neregenerovalo by se časem. Pouze jídlem a spánkem.

Myslím si že by tenhle systém mohl přidat na prožitku ze hry.

 

Bojový systém

Kvůli systému zdraví bude boj uvládán přímo hráčem a založen na krytí.

Levý tlačítko úder pravý krytí. Jednoduché nic složitého.

úder,kryt štítem,úder,kryt..

Abych ponechal atmosféru a realitičnost tak boj např. s nějakým obřím orkem vybaveným dvouručním kladivem stejně velkým jak hráč by byla téměř jistá sebevražda proto bude taky kladen velký důraz na boj zdálky. Obchodníci by byly ve hře minimálně proto by si hráč musel věci jako vrhací kopí a ostatní zbraně opatrovat jako oko v hlavě, šetřit a cenit si každého šípu. Musel by si občas shánět dřevo na opravu vrhacích kopí neboť by to byla jedna z mála zbraní která dokáže složit mohutnější stvůry.

 

Zpestření atmosféry

Rád bych také spestřil hru tím že grafické prvky budou doplňovány textem více než je u většiny her zvykem. Např. Hráč uslyší něco zachrastit zbystří objeví orka a než ho stihne postřehnout hra se pauzne, orazovka se stmaví a vypíše text ve stylu "Mohutná bestie oděná v rezavé plechové zbroji se k tobě řítí za doprovodu řevu plného agrese a hněvu. V pravé ruce dřímá starý železný štít a levá ruka se sekerou poskrvěnou krví goblinů hrozivě imponuje nad hlavou.Její odporné tělo plné šrámů a otevřených ran se blíží,země duní a tvá mysl zaplavená strachem upadá v chaos" Takových textů bude jenom desítka a budou se zobrzovat výjmečně aby je hráč za hru nečetl dvacetkrát.

 

To je asi vše.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobně nevím, řekl si jen zlomek, co by to mělo být. Je tu spousta aspektů jako dějová linie? Nebo to budou pouze boje bez děje? bez úkolů, krajin, atp..?

Chce to více rozepsat celkový nápad, ale samozřejmě, je to tvoje věc, podle mě by bylo lepší kdybys začal a pak nám předvedl co si udělal a ptal se, co zlepšit, jestli se nám líbí todle a tamto..

 

Takhle není o čem psát. :-) Neber to zle, na mě to takový dojem udělalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikde jsi nenapsal, k čemu to vše je. To chceš tvořit vlastní RPG? Pokud ano, tak koncept by měl být na 100 stránek a né na půlku jedné. Navíc mi to vše přijde jako něco, co tu už je. Ten bojový systém je např. úplně jako v Mount and Blade nebo Age of Chivalry, což jsou mj. výborné hry a není důvod tvořit lepší, protože to nezvládneš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ano možné někdy bych chtěl .. Nikde jsem nepsal že se jedná o koncept rpg pouze nápady na pár prvků který v klasických rpg moc nejsou.

 

Ten bojový systém je např. úplně jako v Mount and Blade nebo Age of Chivalry, což jsou mj. výborné hry a není důvod tvořit lepší, protože to nezvládneš.

Ano soubojový systém to je docela obecný ale při hraní mount and blade mě napadlo že by nemuselo být špatné to použít u klasických fantasy rpg. To je poněkud nesmyslné tvrzení. To samý jak když řekneš někomu kdo si píše pro zábavu jednoduché povídky že to nemá cenu že stejně netroufne tolkiena. Když člověk něco vytváří neznamená že chce konkurovat někomu třeba to dělá jen pro zájem o obor, pro zkušenosti a pro to něco si sám vytvořit a vyladit to podle sebe samotnýho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×