Jump to content
  • Announcements

    • Xmat

      Pravidlo pro postování v TTT

      Do sekce Tipy, triky, tutoriály nepatří žádné dotazy.   Postujte sem vaše návody, tipy a různé další věci jež uznáte za vhodné sdělit zdejšímu osazenstvu, ale veškeré dotazy směřujte do sekce Všeobecná diskuse.
    • Replik

      Seznam návodů a důležitých témat v této sekci

      Pro lepší přehlednost jsem vytvořil tento seznam, který vás, méně zkušené, lépe provede touto sekcí. Věřím, že zde najdete, co hledáte. Vypsané jsou návody, které jsou oficiálně uznané jako návody. Běžné diskuze, které neposkytují postupy a rady zvěřejněny nejsou.   Instalace vlastního MaNGOS Serveru Díky těmto návodům budete (měli by jste být) schopni vytvořit a následně spustit váš vlastní server. Nastavení je pro verze s i bez datadisku.   Instalace MaNGOS Serveru (bez datadisku TBC) - Autor Benny Instalace MaNGOS Serveru (s datadiskem TBC) - Autor Malfik Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor charlie Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor kupkoid   Chyby a jejich řešení při přihlašování k serveru - Autor Cybe   Zálohování uživatelských dat   Dávkový soubor (BAT soubor) pro vytvoření SQL záloh - Autor Replik   Kompilování - tvoření vlastních release (revizí)   Tvorba kompilací pro Win32 (MangoScript) - Autor bLuma   Ostatní - těžko zařaditelné, ale neznamená to, že nejsou dobré   VIP Systém - Autor charlie Tvorba Webových stránek pro MaNGOS - Autor zahuba Tvorba teleportačních NPC (MangoScript) - Autor Replik Registrační web (původně předělaná SPORA) Funkční pro Antrix i MaNGOS - Autor Replik Nastavení a spuštění Minimanager pro MaNGOS - Autor BlackMartin Nastavení MaNGOS Website - Autor Artorius   Samozřejmě jsou zde i jiné návody, ale tyto jsou nejvíce používané, proto věřím, že vám budou nápomocné. Tuto sekci budeme upravovat podle potřeby. Pokud by jste něco nenašli nebo si nevěděli rady, hledejte na fóru a teprve potom založte vlastní topik. Pokud nějaký autor vytvoří kvalitní návod a chtěl by ho zveřejnit i v tomto seznamu, doporučuji, aby mi napsal zprávu skrze PM.   Díky a přeji hezký den na WoWResource   Replik
    • Aristo

      Příspěvky tam, kde nemají co dělat

      Dodržujte zákaz přispívání do topiků s repaky pokud si to zakladatelé nepřejí!! Opakované psaní příspěvků bude trestáno warnem.
    • Aristo

      Používání spoilerů

      Poslední dobou má většina uživatelů fora zvláštní nutkání postovat extrémně dlouhé texty nebo kódy, které zabírají v nejedenom případu i 80% obsahu celé stránky a hodně tak zvedají nepřehlednost v topiku. Chtěl bych všechny uživatele požádat, aby při postování citací, jakýchkoliv kódů, errorů, atp... delších než 30 řádků používali funkci spoileru.   Funkci vyvoláte příkazem [spoiler] text [/spoiler]   Ukázka:  
Sign in to follow this  
ntdrt

World of Warcraft Server List

Recommended Posts

Konečně někdo kdo o tom pouze nemluví ale koná :) Dobrá práce jsem docela pro aby se to nasadilo vypadá to hodně dobře.

 

Edit : Funguje to skvěle ;) Jen by bylo dobré kdyby si napsal jakou ot má zátěž jak často se obnovují informace atd...

Edited by newster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak systém sám o sobě nezatěžuje server vůbec, všechny dotazí se kešují (nebo budou kešovat), takže 75% času se nebude kontaktovat ani databáze.

 

Dostupnost se bude zjišťovat každou hodinu, takže tam to zatížení bude největší. Tuhle kritickou část bych nerad psal v PHP, takže by to chtělo vybrat nějaký rychlejší jazyk, který nemá takové omezení (Perl, Python, ...). Jednou za 24 hodin se pak sebraná data uloží do databáze systému - vygenerují grafy atd...

 

Tudiž bych tady neviděl extra problém. Samotný systém může běžet kdekoliv, pro záznam statistik to bude chtít externí VPS/Server nebo hosting podporující zvolený jazyk.

Edited by ntdrt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Až budu mít trochu víc času než jen na chvilkový rejpání tady na foru, tak snad na něco přijdu.

 

Jedna otázka k tomu rand() - ty hodnoty generuješ s každým obnovením stránky? To já jen tak, zajímá mě to...

 

Ale je to docela hezkej graf. Jenom mi neni jasná jedna věc. Když je to graf dostupnosti, jaký mají význam ty hodnoty a jak tu dostupnost chceš počítat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Randem jsem naplnil databázi (u sebe na PC), z databáze to jde do keše, z keše potom na web.

 

Každou hodinu se bude testovat spojení se serverem, denně se pak udělá procentuální dostupnost, ta se uloží do databáze a s tou pak pracuje web. Takže na grafu vidíš procentuální dostupnost za jeden den, v případě roku potom dostupnost za měsíc. Prostě klasický měření dostupnosti, normální služby mají sice měnší interval (5 minut), to je ale v tomhle případě zbytečné.

 

Já za svojí wowadminovskou kariéru podobnou službu nenašel, takže to bude celkem i užitečné pro administrátory serveru. Krásně budou vidět výpadky. Jediná podmínka bude zajistit kvalitní hosting pro skripty, které to budou počítat, jinak by uživatel viděl logicky výpadky onoho webu a ne serveru. To sá dá vyřešit používání alespoň dvou strojů na statistiky, což problém nebude a v případě výpadku/absence statistik se šáhne k dalším strojům.

Edited by ntdrt

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, já jenom že na grafu vidím rozsah -20 až 120, to mi na tom nesedí. Beru tedy v úvahu, že to bude od 0% do 100%. je to tak? Takže v podstatě hodnoty půjdou po krocích s rozestupem hruba 4.166666666666667 a bude tam 25 stavů (včetně nuly).

 

O tom, že budou vidět krásně výpadky, bych si dovolil nesouhlasit. Krásný by to bylo, kdyby se to ověřovalo častěji. Server může vypadávat na 55 minut a ty se krásně můžeš trefovat do stavů, kdy to běží normálně. Může nastat i opačná situace. Například při restartu serveru se může stát, že ho zrovna nezměříš a rázem má server o 4% menší dostupnost v daném dni. Otázkou pak snad jen zůstává, jak by se tomu dalo předejít. Každopádně u wow-serverů tohle měření není zas až tak kritický, že by na tom nějak záleželo. Koneckoncům, kdo chce podrobnější statistiky, sleduje si server sám, nebo kontroluje logy.

 

A co třeba server který nepojede nějakou dobu (třeba týden), označit za mrtvý a dále ho nepingovat? Odeslal by se například informační e-mail správci serveru o tom, že byl server v listu označen za mrtvý a že pro obnovení měření dostupnosti serveru je za potřebí se přihlásit a obnovit ho. Měření by bylo hned obnoveno, pokud se podaří server pingnout.

 

Dva stroje na statistiku? To je podle mě zbytečný. Co přesně by obsluhovali? Já myslím že jedno železo to v pohodě utlačí. Pokud jde o výpadky, stroje s počítáním statistik a bojíš se toho, že při výpadku tam budou nulový hodnoty, tak řešení je přece jednoduchý. Přestat průměrovat. Tím myslím to, že přeci vezmeš výsledky měření (tam asi bude bool, nebo odezva v ms) a to vydělíš počtem proběhnutých měření. Ne? Ono se nic nestane, když se pár měření vynechá kvůli výpadku měřícího stroje. S počtem strojů přece rapidně klesá efektivita provozu. A v tomhle případě se na přesnost moc asi hrát nebude. Pokud jsem to špatně pochopil, tak to neřeš.

Edited by Wolfox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Těch +- 20% je tam kvůli grafu, nedokázal jsem nastavit aby tam ty krajní hodnoty nebyly a zároveň to bylo o ty hodnoty odsazené, musím se na to trochu podívat :).

 

O těch výpadcích jsem si to také uvědomil, časy o kterých mluvíš problém nejsou, problém jsou porty. Zatím je to posatveno tak, že tam dáváš port realmu a realm padá leda se strojem, takže to o stabilitě game serveru nevypovídá vlastně vůbec nic. A já ani nevím, jak zjistit, zda je na portu game server a nebo realm... Bojím se, že se to rozlišuje na úrovni paketů, tam se PHP neškrtá a psát to v C++ je trochu overkill. Jinak změna intervalu je to nejmenčí, stačí v configu změnit číslo a hned bude měření přesnější. Zatím nevím čím to budu měřit, takže jsem řekl hodinu.

 

To pročíštění databáze mě už napadlo :), bližší info máš v prvním postu. A od prvního zvěřejnění to je i implementované (respektive zatím jen statusy serverů, zda je aktivní a nebo ne).

 

Tak všechny ty pomocný servery budou jen otevírat/zavírat TCP spojení se serverama a data na požádání předaj v XML, takže to na stroj náročné není, to utáhne i nějaký Atom. Mě tam šlo čistě o 100% dostupnost, aby tam právě nebyly díry. Každý server má výpadky (ať už díky chybě nebo údržbě), i když u nějakého webového serveru je to doslova pár výpadku za rok. Tohle by mělo smysl, kdyby se sledovala dostupnost gameserveru a šlo by opravdu o minuty výpadku.

Edited by ntdrt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kam to chceš dotáhnout když si tady necháváš mazat příspěvky a kritiku ? Aby to nebyl jen OT tak si dej pozor na SEO url, když už něco děláš, tak ať je to v pořádku už od začátku.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Google už nějakou dobu kašle na tvary adres http://support.googl...en&answer=76329 - důležitá je hned první věta "should be", kde potom bereš tu jistotu, že "/dashboard/" má radši než "/dashboard"? Dokonce ani sám Google URL neukončuje lomítkem. Respektive on má většinou všude klasické GET paramtery, příkladem může být ten odkaz. Změnit URL je otázka jednoho řádku kódu ale mě se osobně neukončená URL líbí víc.

 

Když si vyhledám hodně obecná klíčová slova (auto, motorka, test, ...) tak shodou náhod první místo mají stránky bez ukončených URL.

 

Parseru, co doluje slova, je to je taky fuk... Máš kus textu:

 

Normální text a hle odkaz http://server.tdl/page text pokračuje dál
Lorem <a href="http://server.tdl/page">pravý odkaz</a>

 

V prvním řádku ukončuje adresu mezera, v druhém případě uvozovky. Proč by teoreticky tedy Google vyžadoval další znak pro ukončení?

 

Zobrazování koncovek vypnuté není, systém je stavěn trochu jinak. Jediný soubor, který uživatel volá, je index.php, žádný jiný soubor dostupný není. Ten pak startuje celou aplikaci včetně routeru a ten teprve potom řeší co je v URL. Obsah URL tedy nepasuje ani na soubory, ani na adsářovou strukturu. Kdybych chtěl mít .php/.html, musel bych to umělě vytvořit.

 

Dobrý postřeh u toho stránkování, jak to testuji přes AJAX, tak si toho ani nevšímám - http://wows.kolinger...e/www/servery/2 to už by šlo, ne? Nebo je lepší "/strana-2"?

Edited by ntdrt

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, já jenom že na grafu vidím rozsah -20 až 120, to mi na tom nesedí. Beru tedy v úvahu, že to bude od 0% do 100%. je to tak? Takže v podstatě hodnoty půjdou po krocích s rozestupem hruba 4.166666666666667 a bude tam 25 stavů (včetně nuly).

 

Už by to mělo vykreslovat jen 0 - 100%. Doporučuju dát F5, pro jistotu.

 

http://wows.kolinger...effender-bg-fun

Edited by ntdrt

Share this post


Link to post
Share on other sites

V popisu serveru může být použita Texy! syntaxe - uživatel si může nastylovat text jak chce, je ale stále pod kontrolou. Samozřejmostí je zákázání všech nebezpečných tagů. Vyzkoušet si to můžete ve správě serveru za testovacího uživatele.

 

Přihlášení: http://wows.kolinger.../www/prihlaseni

E-mail: [email protected]

Heslo: test

 

Správa sreveru: po příhlášení v pravo nahoře - http://wows.kolinger...ww/user/servers

Výsledek: http://wows.kolinger...estovaci-server

Edited by ntdrt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Google už nějakou dobu kašle na tvary adres http://support.googl...en&answer=76329 - důležitá je hned první věta "should be", kde potom bereš tu jistotu, že "/dashboard/" má radši než "/dashboard"? Dokonce ani sám Google URL neukončuje lomítkem. Respektive on má většinou všude klasické GET paramtery, příkladem může být ten odkaz. Změnit URL je otázka jednoho řádku kódu ale mě se osobně neukončená URL líbí víc.

 

Když si vyhledám hodně obecná klíčová slova (auto, motorka, test, ...) tak shodou náhod první místo mají stránky bez ukončených URL.

 

Parseru, co doluje slova, je to je taky fuk... Máš kus textu:

 

Normální text a hle odkaz http://server.tdl/page text pokračuje dál
Lorem <a href="http://server.tdl/page">pravý odkaz</a>

 

V prvním řádku ukončuje adresu mezera, v druhém případě uvozovky. Proč by teoreticky tedy Google vyžadoval další znak pro ukončení?

 

Zobrazování koncovek vypnuté není, systém je stavěn trochu jinak. Jediný soubor, který uživatel volá, je index.php, žádný jiný soubor dostupný není. Ten pak startuje celou aplikaci včetně routeru a ten teprve potom řeší co je v URL. Obsah URL tedy nepasuje ani na soubory, ani na adsářovou strukturu. Kdybych chtěl mít .php/.html, musel bych to umělě vytvořit.

 

Dobrý postřeh u toho stránkování, jak to testuji přes AJAX, tak si toho ani nevšímám - http://wows.kolinger...e/www/servery/2 to už by šlo, ne? Nebo je lepší "/strana-2"?

 

No tak si mysli svoje :) Mám spoustu webů na to, abych to co jsem napsal potvrdil.

 

Co bych doporučil:

  • Udělej odkaz z Word of Wacraft Servers, lidi asto klikají na logo/nápis aby se dostali na mainpage.
  • To stránkování je na tobě, klidně bych nechal servery/x/ u toho to půjde lépe zabezpečit na SQL inject pře x bude vždy číslo.
  • Trošku bych si pohrál s css, vyber si zda budeš používat ostré objekty nebo oblé. Kombinovat to je šílenost.
  • Pohrál bych si s tím vyhledáváním. Možná bych jej udělal jako samostatnou page a ne přímo nad servery.

 

Snad tyto připomínky vezmeš k úvahu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne že by tvůj názor seo kouzelníka neměl pro mě váhu, ale tady bych potřeboval nějaké argumenty. Z hlediska programátora mě příjde, že je to opravdu fuk. Hlavní myšlenkou friendly-URL jsou klíčová slova, což splňuji.

  1. odkaz z nadpisu - hotovo
  2. už jsem to předělal na /strana-XY, ať je jasné, co to číslo znamená
  3. všude by měly být oblé hrany, co ti připadá ostré?
  4. to se trochu příčí s mojí myšlenkou, chtěl bych, aby to uživatelé používali, opravdu to ušetří čas a je to jedna z hlavní featur tohoto systému, proto to nechci uklízet za roh, kde na to nikdo neklikne

Edited by ntdrt

Share this post


Link to post
Share on other sites

3. navbar-inner určitě oblý není, černý rámeček má ostrý rohy.

4. Tak bych to v tomto případě udělal co nejjednodušší. Lidi složitý věci nepoužívají resp. věci, co složitě na první pohled vypadají. Možná bych to udělal formou JS okna, kde by si každy naklikal filtr a vyhledal co je třeba.

Edited by Wladass

Share this post


Link to post
Share on other sites

3. http://wows.kolinger.name/www/servery nic jiného mě nenapadlo

4. tak to je prakticky to samé... na téhle stránce uživatel vysedávat nebude, přijde, najde a jde zase pryč - onen filtr by ani najít nemusel... nehledě na fakt, že když hledám server, vím jaký chci patch a vím jaké chci raty... tudíž filtr budu potřebovat tak i tak

Edited by ntdrt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zrovna tohle je nutné zlo, jsou to parametry pro grid, je jich snad 10, takovéhle probnosti bych řešil spíš z nudy, teď tam jsou vážnější nedostatky. Většinou k nim uživatel příjde přes AJAXový formulář, takže to IMHO nevad, většinou to ani nevidí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl bys zájem o nějaké spolupráci a nasazení na servery.wowresource.eu? Původní plán bohužel nevyšel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×