Jump to content
  • Announcements

    • Xmat

      Pravidlo pro postování v TTT

      Do sekce Tipy, triky, tutoriály nepatří žádné dotazy.   Postujte sem vaše návody, tipy a různé další věci jež uznáte za vhodné sdělit zdejšímu osazenstvu, ale veškeré dotazy směřujte do sekce Všeobecná diskuse.
    • Replik

      Seznam návodů a důležitých témat v této sekci

      Pro lepší přehlednost jsem vytvořil tento seznam, který vás, méně zkušené, lépe provede touto sekcí. Věřím, že zde najdete, co hledáte. Vypsané jsou návody, které jsou oficiálně uznané jako návody. Běžné diskuze, které neposkytují postupy a rady zvěřejněny nejsou.   Instalace vlastního MaNGOS Serveru Díky těmto návodům budete (měli by jste být) schopni vytvořit a následně spustit váš vlastní server. Nastavení je pro verze s i bez datadisku.   Instalace MaNGOS Serveru (bez datadisku TBC) - Autor Benny Instalace MaNGOS Serveru (s datadiskem TBC) - Autor Malfik Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor charlie Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor kupkoid   Chyby a jejich řešení při přihlašování k serveru - Autor Cybe   Zálohování uživatelských dat   Dávkový soubor (BAT soubor) pro vytvoření SQL záloh - Autor Replik   Kompilování - tvoření vlastních release (revizí)   Tvorba kompilací pro Win32 (MangoScript) - Autor bLuma   Ostatní - těžko zařaditelné, ale neznamená to, že nejsou dobré   VIP Systém - Autor charlie Tvorba Webových stránek pro MaNGOS - Autor zahuba Tvorba teleportačních NPC (MangoScript) - Autor Replik Registrační web (původně předělaná SPORA) Funkční pro Antrix i MaNGOS - Autor Replik Nastavení a spuštění Minimanager pro MaNGOS - Autor BlackMartin Nastavení MaNGOS Website - Autor Artorius   Samozřejmě jsou zde i jiné návody, ale tyto jsou nejvíce používané, proto věřím, že vám budou nápomocné. Tuto sekci budeme upravovat podle potřeby. Pokud by jste něco nenašli nebo si nevěděli rady, hledejte na fóru a teprve potom založte vlastní topik. Pokud nějaký autor vytvoří kvalitní návod a chtěl by ho zveřejnit i v tomto seznamu, doporučuji, aby mi napsal zprávu skrze PM.   Díky a přeji hezký den na WoWResource   Replik
    • Aristo

      Příspěvky tam, kde nemají co dělat

      Dodržujte zákaz přispívání do topiků s repaky pokud si to zakladatelé nepřejí!! Opakované psaní příspěvků bude trestáno warnem.
    • Aristo

      Používání spoilerů

      Poslední dobou má většina uživatelů fora zvláštní nutkání postovat extrémně dlouhé texty nebo kódy, které zabírají v nejedenom případu i 80% obsahu celé stránky a hodně tak zvedají nepřehlednost v topiku. Chtěl bych všechny uživatele požádat, aby při postování citací, jakýchkoliv kódů, errorů, atp... delších než 30 řádků používali funkci spoileru.   Funkci vyvoláte příkazem [spoiler] text [/spoiler]   Ukázka:  
Sign in to follow this  
Ritch98

Dubble server upgrade ?

Recommended Posts

Chci se zeptat zda de mít 2 fyzicke servery, a mít na nich jeden wow server (trinity core).

 

1.PC. dual core 3Ghz

4Gb ram

2.pc. quad core 3,6ghz

12gb ram

 

Pude mi ,,propojit''ty dva pc a mit na ninich jeden wow server ?

 

Nepište mi prosím že je to k ho*nu

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, TC2 server se skládá z

  1. World server
  2. Auth server
  3. DB server

 

Teoreticky můžeš mít každý na jednom počítači a pokud je budeš mít propojeny nějakým datovým spojem s dostatečnou propustností tak to může být výkonnostně hodně poznat.

 

"báj voko" bych hodil AUTH+WORLD na 1 server a přes gigabit ethernet připojil 2. server s Databází ... třeba.

 

Otázka je proč to dělat? Budete mít tolik hráčů že vám to pc1 nebo nedej bože pc2 samostatně nedá?

Akorát budete platit zbytečně za elektřinu.

 

Edit.: určitě by nějak šlo rozdělit na samostatný server instance a world, nebo battlegroundy ale to by bylo trochu jiný kafe ;-)

Edited by hisgrak
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozdělit world server na bettlegroups by znamenalo přepsat skoro celej emulátor, takže odpověď je NE - nejde to.

 

Můžeš ale separovat auth server ale to je trochu zbytečný (jelikož nic nežere a v podstatě nic nedělá). Můžeš si taky udělat dedikovanou databázi ale v tom bych spíš viděl problém než výhodu (je to hodně náročné na linku)... První předpoklad je ten, že musíš mít hodně kvalitní a stabilní 1gbs linku, zkrátka ty server mít vedle sebe.

 

Pokud ti server nebude počet hráčů zvládat, tak místo propojování ten druhej PC prodej a kup nějaký 15k disky popřípadě SSD do raidu pro MySQL - tím serveru pomůžeš mnohonásobně víc.

Edited by Tomáš Kolinger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoreticky by šlo dať Auth + World na jeden a databázu na druhý ako hisgrak vraví. Myslím, že na začiatok ti kludne stačí PC 1 a keď by bolo 100+ hráčov prehodiť na PC 2 (to ti utiahne tak 500 hráčov) takže čo chceš je podla mňa zbytočnosť ;) Uvidíš kolko budeš mať hráčov a potom sa rozhodni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je jako tvrzení, že člověk si dnes může koupit smartphone co má rozlišení UltraHD, jen si ten smartphone musí nejdřív vyrobit. Je dopředu jasný, že tenhle člověk si nebude stavět vlastní emulátor stejně jako si nebude dělat vlastní smartphone. Takže odpoveď je opravdu "ne", rozdělit to nejde.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hisgrak: Gigabit ethernet je zbytečné, tady ti bohatě stačí stovka. Mezi emu a db není zas až takový traffic. Já mám takhle dedikovanou databázi, mám to propojené stovkou a celý interface jede asi na 2%.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ntdrt a hisgrak:

To je zas slovickareni... pravdu mate oba :D

ano, teoreticky by slo rozdelit world na vice stroju, tak to funguje na offiku :)

a ne, prakticky to tazateli nepujde. Pokud se na tuhle otazku musi ptat, je videt, ze do problemu absolutne nevidi.

 

Troufnu si rict, ze na tomhle foru jsou tak 3 lidi, kteri maji dostatecny znalosti o emulech a prgani, ze by mohli teoreticky uvazovat ze by se do te upravy pustili. Tazatel mezi nimi rozhodne neni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ariczek

Já bych řekl, že tu není nikdo kdo by to zvládl (vzhledem k low-lvl programování a velikosti úpravy). Musela by se napsat celá vrstva na komunikaci mezi jednotlivejma worldama a jenom to by bylo na opravdu hodně tisíce řádků... Samotnou úpravu emulátoru ani v potaz neberu, nějaký společnýh queue jsou proti tomu už drobnost. Když nad tím tak přemýšlím, tak by musel bejt nějakej BG server, na kterej by se klienti přesměrovávali. Zkrátka kotel kódu.

 

To není slovíčkaření... Prostě to nejde. TrinityCore to neumí a na to se ptal. Po týhle úpravě by to už nebylo trinitycore, předělal by si celej systém komunikace s klientem.

 

@Ritch98

Co máš pořád s tím spojováním serverů? :D V drtivé většině případů to nemá smysl... Jediný prakticky využití je u velkejch počítačů, který potřebujou pořádný GFLOPS na výpočty (kde pár desítek jader prostě netačí)... Popřípadě v CLOUDu, kde to zajišťuje pružnost a hlavně dostupnost služeb. To tvůj případ určitě nebude.

Edited by Tomáš Kolinger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak teď už si rejpnu i já, souhlasím s Ari, také vím o těchto lidech co to tady zvládnou. Ty je sice neznáš, ale já tuším, že má určitě Ari namysli třeba bLumu. K tématu, vem si 2. pc a neřeš to u tvých znalostí. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono jako zvládnout to může každej, i já bych to na 100% dokázal, kdybych měl motivaci... Ale nejdřív bych se musel naučit, jak vůbec ta komunikace s WoW funguje a strávil bych na tom roky (doslova)... Trochu to přeformuluju - není tu nikdo, kdo by si sedl a zfleku to udělal... Řekl bych, že i plno vývojářů TC celý emulátor nezná... Ono psát nějaký scripty a upravovat ten "frontend" zvládne každý... Napsat ale něco svojeho, to je už jiná. Hlavně tady jde i o reverzní inženýrství a to je prostě jinej level.

 

Molten-WoW ohlásilo vývoj cross-realm bg a odhadovaný dokončení bylo v prosinci 2012 s tím, že neví, zda je to vůbec možný a pokud vím, tak to zprovozněny ještě není. O jiným vývojí nevím.

 

bLumu vůbec neznám a nevím co umí... Nicméně aby to člověk dokázal, tak ten emulátor musí perfektně znát a už jen proto, že ho neznám a nikdy jsem o něm nic neslyšel nenapovídá faktu, že by byl top-guru emulace wowka. Našel jsem jedno podobné vlákno - http://www.wowresour...opic=23829&st=0 nicméně výsledkem je to, že se nic nevyřešilo.

 

Důležitej je fakt, že NIKDO na tomhle fóru to NIKDY dělat nebude. Máchat tady rameny "já bych to zvládl" či "on by to zvládl" je o ničem. Výsledkem je to, že to prostě neexistuje a existovat jen tak nebude.

Edited by Tomáš Kolinger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobné dohodování tvoří 90% aktuálního obsahu fóra a je to dobře - jinak by to tu bylo úplně mrtvý.

 

Navíc tě tu balamutí, tak by si mě spíš měl poděkovat. Kdybych nereagoval, tak teď zrovna implementuješ battelgroupy do TC :D.

Edited by Tomáš Kolinger
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hisgrak: Gigabit ethernet je zbytečné, tady ti bohatě stačí stovka. Mezi emu a db není zas až takový traffic. Já mám takhle dedikovanou databázi, mám to propojené stovkou a celý interface jede asi na 2%.

Kolik máte hráčů? Docela by mě zajímalo jakej je u tohoto traffic, když jich hraje online třeba 2K.

Edited by hisgrak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolik máte hráčů? Docela by mě zajímalo jakej je u tohoto traffic, když jich hraje online třeba 2K.

 

Hráčů máme málo, ve špičce teď třeba 12. Nicméně hladina zátěže se skoro nemění (a to ukládáme hráče do db každou minutu). Jestli chceš, zjistím ti to přesně a můžeš si to pak vynásobit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jenže server, kde je 1000 hráčů, ukládá do databáze hráče prakticky neustále. Každých pár sekund se někdo odlogne, respektive kupa lidí se odlogne a tím vyvolá nejnáročnější operaci = save postavy. V případě 10 lidí se to děje raritně. Dále obecně čím víč hráčů tam je, tím víc operací jeden hráč udělá - v případě deseti hráčů ve hře prakticky nemají co dělat a jen stojí na místě, na velkém serveru běží paralelně mnoho BG, arén, raidů kde se ukládají pro charaktery další a další data. Ve finále máš masivní nárust komunikace mezi databází a serverem v průměru na jednoho hráče.

 

Takže to nejde jednoduše vynásobit - dostaneš určitě menší čísla, než kdyby byl server "plný" a každý hráč měl plnohodnotné interakce se světem.

 

EDIT: dost by mě zajímalo, z jakého důvodu máš pro desítky hráčů dedikovanou databázi... Když by to utáhl všechno jeden slabý počítač, třeba i nějaký Atom.

Edited by Tomáš Kolinger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jenže server, kde je 1000 hráčů, ukládá do databáze hráče prakticky neustále. Každých pár sekund se někdo odlogne, respektive kupa lidí se odlogne a tím vyvolá nejnáročnější operaci = save postavy. V případě 10 lidí se to děje raritně. Dále obecně čím víč hráčů tam je, tím víc operací jeden hráč udělá - v případě deseti hráčů ve hře prakticky nemají co dělat a jen stojí na místě, na velkém serveru běží paralelně mnoho BG, arén, raidů kde se ukládají pro charaktery další a další data. Ve finále máš masivní nárust komunikace mezi databází a serverem v průměru na jednoho hráče.

 

Takže to nejde jednoduše vynásobit - dostaneš určitě menší čísla, než kdyby byl server "plný" a každý hráč měl plnohodnotné interakce se světem.

 

EDIT: dost by mě zajímalo, z jakého důvodu máš pro desítky hráčů dedikovanou databázi... Když by to utáhl všechno jeden slabý počítač, třeba i nějaký Atom.

Dedikovanou databázi mám proto, že mi na tom neběží jen Neoteric, ale X (a to opravdu velké X) dalších projektů, procesů, které neustále hrabou do databáze. Nejvíce ji zatěžují ajaxové aplikace posílající třeba 20 000 requestů za sekundu, ve kterých se provede třeba 5 SQL dotazů, což už je dost kruté číslo.

 

Jinak to číslo se samozřejmě nedá přesně zjistit vynásobením, ale zátěž na databázi se zvyšuje vcelku lineárně (né úplně, ale rozhodně není růst vyšší jak třeba 10%). S vyšším počtem se určitě více jak linárně zvyšuje náročnost na procesor i na paměť, ale u zátěže do db to není, protože ač je online 1000 hráčů nebo 10 hráčů, pořád je jejich čas strávený ve hře přibližně stejně dlouhý a load/save charakterů je proto čistě lineární, stejně jako načítání mobek při hráčském pohybu atp. Ale ano, samozřejmě se bavíme o hrubém odhadu, nicméně tady si troufám tvrdit, že rozhodně nebude mít extra velkou (třeba dvojnásobnou) odchylku od skutečnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Důležitej je fakt, že NIKDO na tomhle fóru to NIKDY dělat nebude. Máchat tady rameny "já bych to zvládl" či "on by to zvládl" je o ničem. Výsledkem je to, že to prostě neexistuje a existovat jen tak nebude.

 

Jo a už přestaneš flamovat? S tvýma slohama mi fakt připomínáš spolužáka....

 

Edit: A když říkáš, že bys to na 100% dal, tak začni, motivace mě nezajímá, dokonce umíš i vytvořit hodiny s vodotryskem žejo? :diablo:

Edited by Nex

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xmat

100 tisíc dotazů za SEKUNDU? Proboha to někdo špatně nastvil timeout ne? :D To už je slušná zátěž. Každopádně radši bych šel po straně optimalizace či úplně SQL databázi vypustil a šel do nějaké memory-stored, na tohle není MySQL stavěné. Pokud na tom běží i jiné projekty, tak to určitě smysl má. Já myslel, že si platíš dva servery, jen kvůli pár wow serverům :).

 

Když se na serveru točí 100 hráčů, tak je to nic. Pokud máš ale hráčskou základnu s desetitísícem hráčů (případ twinu?), tak těch uložení je mimo .saveall strašná kupa a to si pár desítek procent ukousne. Pokud by měl server 10 miliónu aktivních hráčů, tak by průměrný traffic klienta byl mnohonásobně ale opravdu mnohonásobně větší, než na tvém serveru - každou milisekundu by někdo udělal save. Těžko říct, kolik je to v tomhle případě procent, to se odhadnout nedá... Ale odhadoval bych to na desítky. Taky hodně záleží na nastavení serveru, já dokážu server tak blbě nastavit, že bude mít dvojnásobnej traffic jak nic.

 

@Nex

Motivace je to nejdůležitější v živote a ty řekneš, že tě to nezajímá? Pokud má člověk dostatečnou motivaci a vůli, tak může dosáhnout prakticky čehokoliv. V případě programování to platí dvojnásob - nemáš tu žádné omezení (finanční, fyzické, atp.) a brzdí tě jen to co (ne)víš. A proto nechápu, proč bych to já nezvládl? Dobrý základ mám a tak se jedná "jen" o naučení konkrétní problématiky.

 

Dělat to ale určitě nebudu - nevidím v tom smysl a tak mě to vůbec nezajímá a proto do toho nebudu v žádném případě investovat tolik měsíců času. A jak jsem řekl, tak podobné diskuze jsou o ničem, nedá se to prokázat a to co říkám já, může říct 90% lidí na planětě - aneb když se chce, všechno jde a je to pravda.

Edited by Tomáš Kolinger

Share this post


Link to post
Share on other sites

... A proto nechápu, proč bych to já nezvládl? Dobrý základ mám a tak se jedná "jen" o naučení konkrétní problématiky...

 

bLumu vůbec neznám a nevím co umí... Nicméně aby to člověk dokázal, tak ten emulátor musí perfektně znát a už jen proto, že ho neznám a nikdy jsem o něm nic neslyšel nenapovídá faktu, že by byl top-guru emulace wowka.

 

Takže napřed tvrdíš, že neznáš nikoho, kdo je toho schopný, ale v zápětí napíšeš, že jsi toho ty sám 100% schopný. bLumu ohodnotíš, jako někoho, koho neznáš, takže hned tím pádem to nezvládne.

Tvůj přístup mi přijde lehce sobecký :)

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tady jde o to "to udělat" a nebo "se s tím párat roky"... To je velký rozdíl a dle mě tu není nikdo, kdo by to jen tak z fleku udělal, aniž by se to musel učit... Ale to jsem už psal. A už vůbec tu není někdo, kdo by na to měl trpelivost ;)

Edited by Tomáš Kolinger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tome, k čemu si myslíš že slouží v core managery (...Mgr.cpp, Mgr.h)? Kam myslíš že ty data jdou? Core má ORM, všechno co je třeba často číst (eg. questy, npc, texty, etc...) je v paměti. Takže tvoje tvrzení "bych úplně SQL databázi vypustil a šel do nějaké memory-stored", je hooodně mimo-mísu.

 

Vraťme se ale kousek zpět. O tvém problému se sociální interakcí víme snad všichni, to řešit nechci. Tvůj výkřik "ne - není to možné" je nesmysl. Já osobně mám dva roky starý experimentální projekt jménem Multi-MaNGOS. Je tam 6 world démonů a jeden realm démon. Díky nedostatku času, náročnosti a samotářství jsem se na to po čase vybodnul. Je to rozdělený na 3 světy, 1 instanční, 1 pvp. Poslední byl pro zakázaný a starý zóny. Ale jak jsem řekl, nikdy jsem to nedokončil. Vývoj emulátorů a DD bych stejně nikdy sám dohnat nemohl a nechtěl jsem se dělit o kód.

 

Každopádně bych tuhle debatu ukončil, protože díky tobě ztratila smysl a důstojnost.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×