Jump to content
  • Announcements

    • Xmat

      Pravidlo pro postování v TTT

      Do sekce Tipy, triky, tutoriály nepatří žádné dotazy.   Postujte sem vaše návody, tipy a různé další věci jež uznáte za vhodné sdělit zdejšímu osazenstvu, ale veškeré dotazy směřujte do sekce Všeobecná diskuse.
    • Replik

      Seznam návodů a důležitých témat v této sekci

      Pro lepší přehlednost jsem vytvořil tento seznam, který vás, méně zkušené, lépe provede touto sekcí. Věřím, že zde najdete, co hledáte. Vypsané jsou návody, které jsou oficiálně uznané jako návody. Běžné diskuze, které neposkytují postupy a rady zvěřejněny nejsou.   Instalace vlastního MaNGOS Serveru Díky těmto návodům budete (měli by jste být) schopni vytvořit a následně spustit váš vlastní server. Nastavení je pro verze s i bez datadisku.   Instalace MaNGOS Serveru (bez datadisku TBC) - Autor Benny Instalace MaNGOS Serveru (s datadiskem TBC) - Autor Malfik Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor charlie Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor kupkoid   Chyby a jejich řešení při přihlašování k serveru - Autor Cybe   Zálohování uživatelských dat   Dávkový soubor (BAT soubor) pro vytvoření SQL záloh - Autor Replik   Kompilování - tvoření vlastních release (revizí)   Tvorba kompilací pro Win32 (MangoScript) - Autor bLuma   Ostatní - těžko zařaditelné, ale neznamená to, že nejsou dobré   VIP Systém - Autor charlie Tvorba Webových stránek pro MaNGOS - Autor zahuba Tvorba teleportačních NPC (MangoScript) - Autor Replik Registrační web (původně předělaná SPORA) Funkční pro Antrix i MaNGOS - Autor Replik Nastavení a spuštění Minimanager pro MaNGOS - Autor BlackMartin Nastavení MaNGOS Website - Autor Artorius   Samozřejmě jsou zde i jiné návody, ale tyto jsou nejvíce používané, proto věřím, že vám budou nápomocné. Tuto sekci budeme upravovat podle potřeby. Pokud by jste něco nenašli nebo si nevěděli rady, hledejte na fóru a teprve potom založte vlastní topik. Pokud nějaký autor vytvoří kvalitní návod a chtěl by ho zveřejnit i v tomto seznamu, doporučuji, aby mi napsal zprávu skrze PM.   Díky a přeji hezký den na WoWResource   Replik
    • Aristo

      Příspěvky tam, kde nemají co dělat

      Dodržujte zákaz přispívání do topiků s repaky pokud si to zakladatelé nepřejí!! Opakované psaní příspěvků bude trestáno warnem.
    • Aristo

      Používání spoilerů

      Poslední dobou má většina uživatelů fora zvláštní nutkání postovat extrémně dlouhé texty nebo kódy, které zabírají v nejedenom případu i 80% obsahu celé stránky a hodně tak zvedají nepřehlednost v topiku. Chtěl bych všechny uživatele požádat, aby při postování citací, jakýchkoliv kódů, errorů, atp... delších než 30 řádků používali funkci spoileru.   Funkci vyvoláte příkazem [spoiler] text [/spoiler]   Ukázka:  
kobrisek

phase

Recommended Posts

Prosim udelal jsem si bose a chci aby spelloval treba jako Kelthuzad,chci aby spelloval treba na 3 faze a aby zacal tou 1 a do druhe faze presel treba po 3 minutach jak se to dela prosim? :mellow:

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpověď je jednoduchá. Udělej to scriptem v SD2. Nebo pokud už nějaký boss používá podobný script, koukni se jak se ten script jmenuje a dej ho k tomu tvýmu. Já jsem třeba v "horním" Hyjalu měl Illidiana, kterej měl Patchwerkův script.. :whistling: Aůůůů, to už je ale tak dááávno.. B)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpověď je jednoduchá. Udělej to scriptem v SD2. Nebo pokud už nějaký boss používá podobný script, koukni se jak se ten script jmenuje a dej ho k tomu tvýmu. Já jsem třeba v "horním" Hyjalu měl Illidiana, kterej měl Patchwerkův script.. :whistling: Aůůůů, to už je ale tak dááávno.. B)

Pres EventAI? kde to tam je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pres EventAI? kde to tam je?

 

O EventAI jsem nenapsal jediný slovo.

 

Píšu o tabulce `creature_template`, kde je sloupec "scriptname"..

 

 

 

EDIT: Překlep.

Edited by Wolf Officious
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přes EventAI jdou fáze udělat taky,ale nejjednodušší to máš,když mu dáš spelly z phasu 1 třeba do 75% života.Spelly,co má mít v phasu 2 do 40% života a spelly v phasu 3 do 0%,ale pokud to chceš přes ty fáze a máš aspon začáteční znalost EAI,tak bych ti s tim mohl pomoct.ICQ mam v profilu

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O EventAI jsem nenapsal jediný slovo.

 

Píšu o tabulce `creature_template`, kde je sloupec "scriptname"..

 

 

 

EDIT: Překlep.

Takze kdyz chci nastavit u kella aby delal presne to co je na wowheadu tak nastavit script name boss_Kel'Thuzad ?

 

Přes EventAI jdou fáze udělat taky,ale nejjednodušší to máš,když mu dáš spelly z phasu 1 třeba do 75% života.Spelly,co má mít v phasu 2 do 40% života a spelly v phasu 3 do 0%,ale pokud to chceš přes ty fáze a máš aspon začáteční znalost EAI,tak bych ti s tim mohl pomoct.ICQ mam v profilu

Ok urcite ti napisu

Edited by bLuma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takze kdyz chci nastavit u kella aby delal presne to co je na wowheadu tak nastavit script name boss_Kel'Thuzad ?

 

Když už, tak scriptname je:

boss_kelthuzad

..protože v souboru "boss_kelthuzad.cpp" je:

NewScript->Name = "boss_kelthuzad";

V SD2 (rev. 1703) uvádějí, že script je hotovo jenom 75%

 

hele:

/* ScriptData
SDName: Boss_KelThuzud
SD%Complete: 75
SDComment: Timers will need adjustments, along with tweaking positions and amounts
SDCategory: Naxxramas
EndScriptData */

Není nic jednodušího, než si to otevřít a zjistit jak to vlastně je..

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když už, tak scriptname je:

boss_kelthuzad

..protože v souboru "boss_kelthuzad.cpp" je:

NewScript->Name = "boss_kelthuzad";

V SD2 (rev. 1703) uvádějí, že script je hotovo jenom 75%

 

hele:

/* ScriptData
SDName: Boss_KelThuzud
SD%Complete: 75
SDComment: Timers will need adjustments, along with tweaking positions and amounts
SDCategory: Naxxramas
EndScriptData */

Není nic jednodušího, než si to otevřít a zjistit jak to vlastně je..

Takže to funguje ze 75%,já to chci mít komplet vše

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže to funguje ze 75%,já to chci mít komplet vše

 

 

Asi keby to bolo tak jednoduché, tak by to nebolo 75% nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi keby to bolo tak jednoduché, tak by to nebolo 75% nie?

 

No, oni spíš zamrzli a nebo zapoměli.. Píšou tam že timery budou potřebovat úpravy, a pak nějaký vyladění hodnot (pozice, množství).. A o tom je SD2, je to takový "udělej si sám".. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit: Byls rychlejší ;)

 

Ježiš to je hotový, si přečti co k tomu píšou.

Timers will need adjustments, along with tweaking positions and amounts

- časovače budou potřeba upravit, zároveň je potřeba doladit pozice a mnoštví (předpokládám spawnů)

 

(což je předpokládám těch 25% co chybí)

Edited by Hkarta
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit: Byls rychlejší ;)

 

To víš, to je jasný.. :beach:

 

EDIT: Kdo zaváhá, tomu spadne pěna.. :cheers:

Edited by Wolf Officious

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a kdybych měl vlastního bose tak EventAI bude npc_eventai. A jak to rozdělim na fáze tam? třeba od 100% - 75% bude castit toto a toto a v další zase jiné spely. Není na to pole event_inverse_phase_mask ? Koukal jsem na to na wiki ale nevyznam se zrovna v tehle...

Edited by kobrisek

Share this post


Link to post
Share on other sites
One more thing: event AI can support phases. A "phase" is just a way to group certain events + actions together so that the creature will perform certain actions based on what event it is currently on. The way the phase system works in event AI is that for every event added, it needs to be specified under which phases the event SHOULD NOT occur. This is a bit confusing at first, so let's look at it more closely. A creature can have more than one phase, up to a max of 32 different phases (with the first one being phase 0, and last one being phase 31). How the phase selection field works is that it contains a 32bit number. Each bit in the number represents a possible phase, with the bit in the least significant position signifying phase 0 and the most significant bit signifying phase 31. The default value of zero in this field has no bits set and since the field controls when the event should NOT trigger, it would then mean that the event will always be triggered independent of the current phase the creature is in. Therefore, if you want to specify what phases the event should occur in, you need to add up all of the corresponding bits for all the other phases where the event shouldn't trigger in (confusing...yes).

 

For example, let's say that a certain creature using event AI will have a max of four phases. We are then dealing with a 4 bit number in this field. Let's further say that that certain creature has an event that will only trigger in its third phase (a timed spell cast for instance). Then the field should contain all of the phases the event SHOULDN'T be triggered in...then out of the four bits, we leave the third bit alone (off) and turn on all of the other bits so we get 1011 which is equal to 11, so we put in 11 as the inverse phase mask for the event entry. As another example, let's say that the same creature previously mentioned has another event that is only triggered in the first and fourth phases. This would mean that we need to ignore the second and third phases, so our bitmask would be 0110 which is equal to 6 so we put in 6 for this event's inverse phase mask field. Please note that both examples were tailored for a creature with four and only four phases. If you decide to add more phases later on, you will have to redefine all of the nonzero bitmasks for all of the mob's events.

 

Omluv překlad, bude volný. nechce se mi to překládat doslovně.

 

EventAI může používat fáze. Fáze je prostě jen způsob, jak spojovat eventy a akce do skupin - creature bude vykonávat eventy a akce v závislosti na tom v jaké je fázi. V EventAI fáze fungujou tak, že pro každej event musí být určeno v kterých fázích BY SE NEMĚL vykonávat. To můžeč bejt na první pohled matoucí, takže se na to podívejme trochu blíž. Příšerák může mít víc než jednu fázi (až 32) - první fáze je fáze 0, poslední 31. Políčko pro výběr fází funguje takhle: obsahuje 32bitové číslo. Každý bit v číslu značí možnou fázi, v zásadě se jde zleva doprava, vlevo je 1. fáze, v pravo poslední fáze. Základní hodnota je 0 -> žádnou fázi to neignoruje a vykoná se to pokaždý, nezávisle na současné fázi. Takže když chceš aby se to vykonávalo v určitejch fázích, musíš přidat hodnoty bitů fází, ve kterejch se vykonávat NEMÁ. Je to matoucí, já vim.

 

Například, řekněme že jistý potvorák používající EventAI bude mít 4 fáze. Takže v políčku phasemask pracujeme se 4 bitovým číslem. A teď to zkrátím protože mě to nebaví přepisovat:)

Tady je supr čupr stránka ( http://acc6.its.brooklyn.cuny.edu/~gurwitz/core5/nav2tool.html ) a na ní Binary number to convert:

Teď řekněme že máš event, kterej se má vykonávat ve fázi 1 a 4. To znamená, že z těch 4 fází se NEBUDE vykonávat ve fázi 2 a 3. To by znamenalo, že naše phasemask bude vypadat takhle: 0110. Fáze jdou 1-4 zleva doprava, fáze kde NECHCEME aby se ten event vykonával nastavíme na 1.

 

No a teď je to lehký. Otevřeš si tu kouzelnou stránku, vezmeš si to divný čísílko ( 0110 ), napíšeš ho tam. Pak zmáčkenš Convert to Deciaml a vypadne ti 6. Takže do políčka inversephasemask napíšeš 6. A je hotovo.

 

A když chceš změnit fázi, je tam na to někde action, takže nastavíš event třeba na 75% hp, k němu dáš akci která přene na fázi 2 a je hotovo.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omluv překlad, bude volný. nechce se mi to překládat doslovně.

 

EventAI může používat fáze. Fáze je prostě jen způsob, jak spojovat eventy a akce do skupin - creature bude vykonávat eventy a akce v závislosti na tom v jaké je fázi. V EventAI fáze fungujou tak, že pro každej event musí být určeno v kterých fázích BY SE NEMĚL vykonávat. To můžeč bejt na první pohled matoucí, takže se na to podívejme trochu blíž. Příšerák může mít víc než jednu fázi (až 32) - první fáze je fáze 0, poslední 31. Políčko pro výběr fází funguje takhle: obsahuje 32bitové číslo. Každý bit v číslu značí možnou fázi, v zásadě se jde zleva doprava, vlevo je 1. fáze, v pravo poslední fáze. Základní hodnota je 0 -> žádnou fázi to neignoruje a vykoná se to pokaždý, nezávisle na současné fázi. Takže když chceš aby se to vykonávalo v určitejch fázích, musíš přidat hodnoty bitů fází, ve kterejch se vykonávat NEMÁ. Je to matoucí, já vim.

 

Například, řekněme že jistý potvorák používající EventAI bude mít 4 fáze. Takže v políčku phasemask pracujeme se 4 bitovým číslem. A teď to zkrátím protože mě to nebaví přepisovat:)

Tady je supr čupr stránka ( http://acc6.its.brooklyn.cuny.edu/~gurwitz/core5/nav2tool.html ) a na ní Binary number to convert:

Teď řekněme že máš event, kterej se má vykonávat ve fázi 1 a 4. To znamená, že z těch 4 fází se NEBUDE vykonávat ve fázi 2 a 3. To by znamenalo, že naše phasemask bude vypadat takhle: 0110. Fáze jdou 1-4 zleva doprava, fáze kde NECHCEME aby se ten event vykonával nastavíme na 1.

 

No a teď je to lehký. Otevřeš si tu kouzelnou stránku, vezmeš si to divný čísílko ( 0110 ), napíšeš ho tam. Pak zmáčkenš Convert to Deciaml a vypadne ti 6. Takže do políčka inversephasemask napíšeš 6. A je hotovo.

 

A když chceš změnit fázi, je tam na to někde action, takže nastavíš event třeba na 75% hp, k němu dáš akci která přene na fázi 2 a je hotovo.

Super díky moc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omluv překlad, bude volný. nechce se mi to překládat doslovně.

 

EventAI může používat fáze. Fáze je prostě jen způsob, jak spojovat eventy a akce do skupin - creature bude vykonávat eventy a akce v závislosti na tom v jaké je fázi. V EventAI fáze fungujou tak, že pro každej event musí být určeno v kterých fázích BY SE NEMĚL vykonávat. To můžeč bejt na první pohled matoucí, takže se na to podívejme trochu blíž. Příšerák může mít víc než jednu fázi (až 32) - první fáze je fáze 0, poslední 31. Políčko pro výběr fází funguje takhle: obsahuje 32bitové číslo. Každý bit v číslu značí možnou fázi, v zásadě se jde zleva doprava, vlevo je 1. fáze, v pravo poslední fáze. Základní hodnota je 0 -> žádnou fázi to neignoruje a vykoná se to pokaždý, nezávisle na současné fázi. Takže když chceš aby se to vykonávalo v určitejch fázích, musíš přidat hodnoty bitů fází, ve kterejch se vykonávat NEMÁ. Je to matoucí, já vim.

 

Například, řekněme že jistý potvorák používající EventAI bude mít 4 fáze. Takže v políčku phasemask pracujeme se 4 bitovým číslem. A teď to zkrátím protože mě to nebaví přepisovat:)

Tady je supr čupr stránka ( http://acc6.its.brooklyn.cuny.edu/~gurwitz/core5/nav2tool.html ) a na ní Binary number to convert:

Teď řekněme že máš event, kterej se má vykonávat ve fázi 1 a 4. To znamená, že z těch 4 fází se NEBUDE vykonávat ve fázi 2 a 3. To by znamenalo, že naše phasemask bude vypadat takhle: 0110. Fáze jdou 1-4 zleva doprava, fáze kde NECHCEME aby se ten event vykonával nastavíme na 1.

 

No a teď je to lehký. Otevřeš si tu kouzelnou stránku, vezmeš si to divný čísílko ( 0110 ), napíšeš ho tam. Pak zmáčkenš Convert to Deciaml a vypadne ti 6. Takže do políčka inversephasemask napíšeš 6. A je hotovo.

 

A když chceš změnit fázi, je tam na to někde action, takže nastavíš event třeba na 75% hp, k němu dáš akci která přene na fázi 2 a je hotovo.

22 ACTION_T_SET_PHASE Phase # N N Nastaví stav na fázi číslo 'Phase #'

Tímhle? Stačí když tam napíšu do Phase # 1? a když má boss 3 phase a ja chci první tudíž číslo 011 = 3 takhle?A když chci potom další phasi 2? Takže číslo 101 = 5 a stačí když u toho eventu dám Phase # 2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuším že to funguje takhle:

Máš event, třeba combat timer, tick máš na 60 vteřin. Řekněme že pro jednoduchost máš dvě fáze. A chceš udělat po 1 minutě enrage. Tenhle event by měl inverse phase mask 01, tzn by se vykonával jen v první fázi. Jako action bys měl ACTION_T_SET_PHASE (a teď nevím, myslím že by mělo stačit číslo. Vzhledem k tomu že první fáze má číslo 0, druhá by měla mít 1. Takže ACTION_T_SET_PHASE 1). To ti zapne druhej event, třeba taky combat timer. Tick bude mít třeba 5 vteřin, inverse phase mask 10 a jako akci nějakej stackovací enrage spell. Chápeme se? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuším že to funguje takhle:

Máš event, třeba combat timer, tick máš na 60 vteřin. Řekněme že pro jednoduchost máš dvě fáze. A chceš udělat po 1 minutě enrage. Tenhle event by měl inverse phase mask 01, tzn by se vykonával jen v první fázi. Jako action bys měl ACTION_T_SET_PHASE (a teď nevím, myslím že by mělo stačit číslo. Vzhledem k tomu že první fáze má číslo 0, druhá by měla mít 1. Takže ACTION_T_SET_PHASE 1). To ti zapne druhej event, třeba taky combat timer. Tick bude mít třeba 5 vteřin, inverse phase mask 10 a jako akci nějakej stackovací enrage spell. Chápeme se? ;)

Už na 99% díky Akorát 01 = 1 a 10 = 2 ne? :nw2_guitar:

Edited by kobrisek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano.

 

edit: Ale upřímně event ai nemám moc rád, vždycky se do ní totálně zamotám když dělám nějakej složitější script. Přes ScriptDev je to sice trochu těžší na naučení, ale jakmile se s tím trochu naučíš tak mnhem lehčí na psaní a uděláš s tím mnohem víc věcí. Jen to prostě vyžaduje aspoň základní znalost programování. ;)

Edited by Hkarta

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak jsem nastavil,že jakmile nabere aggro tak aby dal ACTION_T_SET_PHASE 1! do Invertphase jsem dal taky 1,protože podle http://acc6.its.broo...5/nav2tool.html 01 = 1 a poté jsem udělal event ve kterém měl kell summonovat skeletony po 10 sec a event inversephasemask jsem dal na 1 - protože 01 = 1 a fungovalo to!

Ovšem když jsem dal další event aby za 20 sec ACTION_T_SET_PHASE 2 a inversephasemask také na 2 - protože 10 = 2 už mi to nefungovalo nevíte čím to je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protoše phase 1 = 0 a phase 2 = 1, viz

Příšerák může mít víc než jednu fázi (až 32) - první fáze je fáze 0, poslední 31

Což by znamenalo že jsem to blbě pochopil pro změnu já, a fáze 1(0) je ta nejvíc v pravo a fáze 2 (1) ta vlevo. Což by pak sedělo, protože tím set phase 1 jsi vlastně spustil fázi 2, a inverse phasemask jsi měl nastavenej obráceně, tzn bylo to povoleno v phase 2.

Edited by Hkarta
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protoše phase 1 = 0 a phase 2 = 1, viz

 

Což by znamenalo že jsem to blbě pochopil pro změnu já, a fáze 1(0) je ta nejvíc v pravo a fáze 2 (1) ta vlevo. Což by pak sedělo, protože tím set phase 1 jsi vlastně spustil fázi 2, a inverse phasemask jsi měl nastavenej obráceně, tzn bylo to povoleno v phase 2.

Takže když chci spustit druhou fázi? Dám Action phase na 1 a inversphasemask na 2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inverse phase mask toho eventu co to pouští dáš na 2, protože 10, ale eventy v druhé fázi na 1, protože 01.

Takhle už by to snad fungovat mělo, v event ai jsem pekelně dlouho nic nedělal a ani dělat nebudu, ale snad to už konečně říkám správně.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inverse phase mask toho eventu co to pouští dáš na 2, protože 10, ale eventy v druhé fázi na 1, protože 01.

Takhle už by to snad fungovat mělo, v event ai jsem pekelně dlouho nic nedělal a ani dělat nebudu, ale snad to už konečně říkám správně.

Jetu jen malý problém,když nastavím Inverse phase mask na 1 (pro první fázy 01)tak se event nespustí..... četl jsem to na wowwiki a nejde no ....

Edited by kobrisek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tos nastavil obráceně, ne? Jestli chceš první fázi, musíš mít 10 (=2), ne 01 (=1), protože je to INVERSE phase mask.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×