-
Announcements
-
Pravidlo pro postování v TTT
Do sekce Tipy, triky, tutoriály nepatří žádné dotazy. Postujte sem vaše návody, tipy a různé další věci jež uznáte za vhodné sdělit zdejšímu osazenstvu, ale veškeré dotazy směřujte do sekce Všeobecná diskuse. -
Seznam návodů a důležitých témat v této sekci
Pro lepší přehlednost jsem vytvořil tento seznam, který vás, méně zkušené, lépe provede touto sekcí. Věřím, že zde najdete, co hledáte. Vypsané jsou návody, které jsou oficiálně uznané jako návody. Běžné diskuze, které neposkytují postupy a rady zvěřejněny nejsou. Instalace vlastního MaNGOS Serveru Díky těmto návodům budete (měli by jste být) schopni vytvořit a následně spustit váš vlastní server. Nastavení je pro verze s i bez datadisku. Instalace MaNGOS Serveru (bez datadisku TBC) - Autor Benny Instalace MaNGOS Serveru (s datadiskem TBC) - Autor Malfik Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor charlie Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor kupkoid Chyby a jejich řešení při přihlašování k serveru - Autor Cybe Zálohování uživatelských dat Dávkový soubor (BAT soubor) pro vytvoření SQL záloh - Autor Replik Kompilování - tvoření vlastních release (revizí) Tvorba kompilací pro Win32 (MangoScript) - Autor bLuma Ostatní - těžko zařaditelné, ale neznamená to, že nejsou dobré VIP Systém - Autor charlie Tvorba Webových stránek pro MaNGOS - Autor zahuba Tvorba teleportačních NPC (MangoScript) - Autor Replik Registrační web (původně předělaná SPORA) Funkční pro Antrix i MaNGOS - Autor Replik Nastavení a spuštění Minimanager pro MaNGOS - Autor BlackMartin Nastavení MaNGOS Website - Autor Artorius Samozřejmě jsou zde i jiné návody, ale tyto jsou nejvíce používané, proto věřím, že vám budou nápomocné. Tuto sekci budeme upravovat podle potřeby. Pokud by jste něco nenašli nebo si nevěděli rady, hledejte na fóru a teprve potom založte vlastní topik. Pokud nějaký autor vytvoří kvalitní návod a chtěl by ho zveřejnit i v tomto seznamu, doporučuji, aby mi napsal zprávu skrze PM. Díky a přeji hezký den na WoWResource Replik -
Příspěvky tam, kde nemají co dělat
Dodržujte zákaz přispívání do topiků s repaky pokud si to zakladatelé nepřejí!! Opakované psaní příspěvků bude trestáno warnem. -
Používání spoilerů
Poslední dobou má většina uživatelů fora zvláštní nutkání postovat extrémně dlouhé texty nebo kódy, které zabírají v nejedenom případu i 80% obsahu celé stránky a hodně tak zvedají nepřehlednost v topiku. Chtěl bych všechny uživatele požádat, aby při postování citací, jakýchkoliv kódů, errorů, atp... delších než 30 řádků používali funkci spoileru. Funkci vyvoláte příkazem [spoiler] text [/spoiler] Ukázka:
-
Cronosus
-
Content count
26 -
Joined
-
Last visited
Posts posted by Cronosus
-
-
měl jsem namysli ten "Zdroják" co u té 11106 je, nikoli už skompilovanou verzi.
-
flavor text? ted nechápu jak to myslíš, ja jsme snad nikdy neviděl u itemu v db ten popis.
-
ale neodpověděls jak, pač já to nemůžu najít.. podobně jako ted řeším, proč mizí corpse od npc ihned jak se zabijí.
-
Itemu jo, spellů ne.
no já mám namysli ten popisek u itemu, když item dělá nějaký cast, tak popis toho spellu
-
drobnej dotaz.. zdroják na to SD2 je přímo v tom packu se zdrojákem? nebo ho musím stáhnout samostatně někde?
-
musí to jít i bez patche, pač tam měli opravdu jiný popis, ale žádný patch od nich nemám.
-
Měl bych dotaz, zda se tu někde nenajde script popř úprava jádra, aby mohl být u itemu se spellem vlastní popis spellu..
už jsem to viděl na více serverech, že měli item co učil jistý spell ale v popisu bylo napsané něco jiného, popř jinak.
hodilo by se mi to jak na pprávě to učení spellů, tak na použití existujících spellů k něčemu jinému a tam už by jiný popis vypadal dost blbě..:/
dík předem.
-
Dík všem za podporu, postup jsme ověřil i pro 335 a upravil i postup, nebyl úplně přesný a mohl některé zmást.
-
Změna rasy
in MaNGOS
jak už bylo napsané, stačí vytvořit patch kde pro všechny rasy budou stejné modely
-
sandbox slouží jako virtuální server pokud vím, na online server je to k ničemu.
-
to já se ted usilovně, ale neuspěšně snažím najit skiny itemů co má LichKing :-D
nepotřebuju displayID, tu si umim udělat, jen ty skiny a textury, jestli tam někde jsou...
-
evidentně ti tam budto ten soubor/složka chybí, nebo do něj nelze zapisovat..
předpokládám však že jen neumíš číst, protože k tomu slouží obvykle přiložené soubory "Readme"
-
aby ten titul viděli všichni, musí být v patchi u klienta, zároven však i v dbc na serveru a všech ostatních účastníků, co ho mají vidět.
tzn musíš ho mít ty, server a i ostatní hráči.
-
a napdlo tě vzít už hotovou gunku třeba (export), přepsat ID, Display.. popř dmg atd a pak vložit zpět?
- 1
-
Tvorba vlastního patche s gameobjecty
Pro vlastni objekt nejsem dost dobry v 3D, sice jsem to zkoušel, ale moc to nevyšlo, krom toho se mi nedaří do hry něco importovat, ani objekt ani npc, proto jsem využil pouze objekty co už ve hře jsou (a nejen ty objekty, ale i npc atd..)
1) nejdřív je nutné vytvořit mpq archiv, ideální to je přes Mywarcraftstudio, ten nedělá problémy, přes něj už jen vložíš složku s dbc do archivu (či fonty a jine věci co upravite) a vložte do nějk jaké zíklad nějaký txt soubor (třeba s infem pro jakou verzi wow a jménem autora).
2) nejdřív je však nutné soubor k editaci vyexportovat z originálního mpq archivu ve wow, v mem připadě GameobjectDisplayInfo.dbc, takže si to otevřete přes mywarcraftstudio, naleznete ho ve svem klientovi (World of Warcraft/data/enUS/" a tam soubor "Patch-enUs-3.mpq", v něm je pak složka "DBFilesClient".
Nejlepší je si to vyexportovat do složky se jmenem stejnym jako je i v tom mpq archivu, tedy "DBFilesClient".
Tento dbc archiv pak editujeme.
Poté je tu více možností editace:
1) Pro přídání více objektů naráz, tedy ve velkém množství..
A ) Taliis, v tom vyexportovat do csv (zachovejte stejný název jako dbc, původní dbc raději přejmenujte)
B ) Vyexportovane csv otevřete v CSview a klikněte na file a edit, pak připravené řádky s novými objekty vložte na konec stránky a pak uložte (na začátku stránky může chybět hlavička je dobré si zjistit jaká u daného dbc má být .. mywarcrafstudio vám obvykle názvy sloupců vypíše) u Gameobjectdisplayinfo je to:
"id";"filename";"Column #3";"Column #4";"Column #5";"Column #6";"Column #7";"Column #8";"Column #9";"Column #10";"Column #11";"Column #12";"Column #13";"Column #14";"Column #15";"Column #16";"Column #17";"Column #18";"Column #19"
C ) přes Taliis dejte import a vyberte tuto upravenou csv a následně dejte uložit a jako dbc
D ) tuto dbc si otevřete v MyDbcEditor a na prvním řádku může být nesmyslný řádek s id 1 a názvem "filename", na tento řádek klikněte pravym a vyberte spodní možnost "delete line" a následně uložte.
Tímto máme hotové dbc
Toto dbc poté opět přes Mywarcraftstudio importujte do mpq archivu (celou tu složky DBFilesClient).
Pro ty co nevědí je nejlépe dát edit mpq archive a pak import folder po kliknutí pravým na txt soubor který jsme si tam předem dali (popř pouze file pokud už v mpq archivu složku máte, pak ale musíte kliknout na tu složku, aby se importoval do ní) a aby bylo toto dbc ve správné složce, pak stačí pouze uložit a máme hotovo.
----------------------------------------------------------------------------------
2) Pro přidání jen pár objektů..
Vhodné je použít jen MyDbcEditor kde si těch pár souboru přidaš lehce a vynecháš krok s csv.
Poté stači jen přidat do klienta a samotnou upravenou dbc samozřejmě i na server do příslušné složky.
Nezapomeňte, že v DBC musí mít ty soubory jako koncovké ne m2, ale budto wmo (statické) nebo mdx (dynamické) ..popř jiné pokud si troufnete i na jiné věci než jen budovy atp co jsou pod World/...
Přidávání:
Jednotlivé objekty mají několik informací:
--------+--------------+-----------------------------------------------------------------------------------sloupec | význam | typ proměnné (nebo referenčníID: & propojení s...) a něco málo k tomu, jako popis
--------+--------------+-----------------------------------------------------------------------------------
0 | ID | int - celočíselný typ (displayID)
1 | Filename | string - řetězec, text (jméno souboru oběktu)
2 | Stand | iRefId: SoundEntries - ID zvuku přehrávaného když je objekt v klidu (nic nedělá)..
3 | Open | iRefId: SoundEntries - ID zvuku přehrávaného při otevírání..
4 | Loop | iRefId: SoundEntries - ID zvuku přehrávaného ve smyčce (stále)..
5 | Close | iRefId: SoundEntries - ID zvuku přehrávaného při zavírání..
6 | Destroy | iRefId: SoundEntries - ID zvuku přehrávaného při zničení (bomby?)..
7 | Opened | iRefId: SoundEntries - ID zvuku přehrávaného když už je oběkt otevřen..
8 | Custom0 | iRefId: SoundEntries - ID nějakého vlastního zvuku..
9 | Custom1 | iRefId: SoundEntries - ID -||-
10 | Custom2 | iRefId: SoundEntries - ID -||-
11 | Custom3 | iRefId: SoundEntries - ID -||-
12-17 | Vec3D[2] | s největší pravděpodobností "provázané" boxy nebo něco podobného..
18 | Nově u WotLK | iRefId: ObjectEffectPackage (pouze na těch létajících lodích v Icecrownu.)
--------+--------------+-----------------------------------------------------------------------------------
pro ID (využívejte čísel 20000+ raději), cesta k objektu třeba:
World\Dreaming\PassiveDoodads\DreamCatchers\EmeraldDreamCatcher03.mdx
Tady je malá ukázka mnou přidaného řádku:
56257;"World\SkillActivated\TRADESKILLNODES\Bush_FrozenHerb.mdx";0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;-1037410413;-1037217932;-1053518252;1113021093;1110261505;1116018809;0
Takže to neni příliš složité, jen šlo o to najít vhodné a fungující programy, což mi zabralo skoro celý den, pak už je sepisování těch objektů atd... ale mnohé jsem našel už sepsané (tedy skoro všechny) a jen jsem to upravil. Všechny najdete přes WoWmodelviewer včetně cest k nim.
Screeny přídám případně později, ale přikládám potřebné programy.
Vše vyzkoušeno na Wotlk 333a, takže dbc je z tama. (funkční i na 335, přidán rar dole)
Pro lenochy:
..Mywarcraftstudio si snad najdete..
Dodatek: Pokud si opravdu nevíte rady, mohu vám nějaký to dbc udělat ikdyž má člověk větší radost z vlastní práce, bude jen stačit napsat které (cesty).
EDIT: 14.11.2010.. postup ověřen pro 335 a trochu jsem opravil chybky v postupu a dopiloval ho. ;-)
- 9
-
Také bych tento addon uvítal, možná to bude nascriptované, nebo to může být dokonce spell, ale je to maximálně užitečná věc, která by mnoha lidem ulehčila práci a pokud si to Xanador syslí, svědčí to o něm něco.
-
doporučuji použít Mywarcraftstudio, ten ti ukaže vše spravně a vidiš krasně co kde je a umožní u vyhledávat podle nazvu.
Ten editor co používáš je s prominutím na prd, naprosto neužitečný.. ja dbc i upravuju a vlastní Gameobjectdisplayinfo.dbc jsem vytvořil, a to s přes 45 000 objekty a vystačil jsme si d mywarcraftstudio, Taliis, csview a MyDbcEditor pro doladění.
-
Zardis.. špatná verze Quice
-
-
Já pracuju na jednom serveru, pro který už patch mám udělaný, obsahuje sadu českých fontů, dbc s více než 45000 objekty + pro gm ještě programmer a designer isle.
Ale mám v PC i Cataclysm (nejnovětší revizi, stale si to patchuju) a když jsem se tam dival, našel jsem moc pěkne objekty a ncps (samozrejme) a napadlo mě, co tak nějaký skusit i přesunout na wotlk a pak využít na našem serveru případně.
Jen jsme nečekal že to bude taková fuška, první problém nastal při extrakci, kde mi to píše neznámý formát m2, když jsme to překonal a podařilo se přidat do patche i dbc, tak se to stejně nezobrazilo.. tedka du skusit to npc (pokus na deathwingovi) pokud nevyjde ani to, tak si už opravdu nevim rady.
EDIT: tak npc už vubec
-
v dbc by stačilo přidat do tabulky Item id itemu a pak display, jen je tam vice čisel, což ještě nemám odkoukaný, co kde napsat.
zda by to ale pomohlo nevim, ja osobně radim využít existující kombinace Item-Display, mnohé ani ve hře nenajdete (zrušené, třeba Item 17), ale v dbc jsou, pak už jen možnost použít fixery na itemy, osobně jsem hned 3 našel, a pak už jen ta úprava dbc.
Stejně se ale přikláním k použití existujících, pokud děláš Fun, tak je to pro tebe menší zlo.
Na problém co máš ty jsem ale ještě nenarazil, je tu stale možnost, že to máš špatně nastavený.
-
Potreboval bych mirně poradit, jak bych mohl dostat objekty popř i npc z datadisku Cataclysm (zatím pouze Beta) do Wotlk (přes patch samozřejmě).
Mám totiž mírně potíže, ikdyž jsem vyexportoval model (m2) a dal ho do patche, poté zapsal i do dbc a vytvořil tak patch, dbc umistil i na server a patch do klienta, tak se objekt stale nezobrazil.
U npc hodlám vyzkoušet ještě jeden nápad, ale hlavně s objekty bych potřeboval pomoct.
Někde jsem něo viděl o přeexportovani do mdx a pote až přemistit do patche a druheho klienta, ale nevim jak na to.
dodam, že dbc je vytvořený správně, jine mnou přidane objekty funguji bez potíží (existující ve wotlk).
budu vděčný za každou radu.
-
Mám jen drobný dotaz ohledně objektů, s kterým si nevím moc rady.
Chci, aby objekt vykonával nějakou činnost (animaci), aniž by ji musel někdo pouštět..
třeba truhla (displayID 1 třeba) aby zůstala trvale otevřená, nebo se otevírala a zavírala stále dokola.
nevím, jak toho docílit, budu vděčný za každou radu. ;-)
-
tak jsem to zkoušel a vytvořilo to obyčejnou kostku. Má teda ještě někdo jiný nějaké display ID???
spawnovat celé SW nemá smysl, mám to vyzkoušené a dost to blbne, občas je vidět, občas ne, takže semtam prostě čověk spadne pod texturu, ikdyž je na náměstí.
co se displaye týče, jde i o to, na jakou verzi.
item-spell
in Scripting
Posted · Report reply
tak description to jednoznačně být nemůže, to je jen popis itemu, nikoli toho, co zacasti.