Jump to content
  • Announcements

    • Xmat

      Pravidlo pro postování v TTT

      Do sekce Tipy, triky, tutoriály nepatří žádné dotazy.   Postujte sem vaše návody, tipy a různé další věci jež uznáte za vhodné sdělit zdejšímu osazenstvu, ale veškeré dotazy směřujte do sekce Všeobecná diskuse.
    • Replik

      Seznam návodů a důležitých témat v této sekci

      Pro lepší přehlednost jsem vytvořil tento seznam, který vás, méně zkušené, lépe provede touto sekcí. Věřím, že zde najdete, co hledáte. Vypsané jsou návody, které jsou oficiálně uznané jako návody. Běžné diskuze, které neposkytují postupy a rady zvěřejněny nejsou.   Instalace vlastního MaNGOS Serveru Díky těmto návodům budete (měli by jste být) schopni vytvořit a následně spustit váš vlastní server. Nastavení je pro verze s i bez datadisku.   Instalace MaNGOS Serveru (bez datadisku TBC) - Autor Benny Instalace MaNGOS Serveru (s datadiskem TBC) - Autor Malfik Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor charlie Instalace MaNGOS Serveru v prostředí Linux - Autor kupkoid   Chyby a jejich řešení při přihlašování k serveru - Autor Cybe   Zálohování uživatelských dat   Dávkový soubor (BAT soubor) pro vytvoření SQL záloh - Autor Replik   Kompilování - tvoření vlastních release (revizí)   Tvorba kompilací pro Win32 (MangoScript) - Autor bLuma   Ostatní - těžko zařaditelné, ale neznamená to, že nejsou dobré   VIP Systém - Autor charlie Tvorba Webových stránek pro MaNGOS - Autor zahuba Tvorba teleportačních NPC (MangoScript) - Autor Replik Registrační web (původně předělaná SPORA) Funkční pro Antrix i MaNGOS - Autor Replik Nastavení a spuštění Minimanager pro MaNGOS - Autor BlackMartin Nastavení MaNGOS Website - Autor Artorius   Samozřejmě jsou zde i jiné návody, ale tyto jsou nejvíce používané, proto věřím, že vám budou nápomocné. Tuto sekci budeme upravovat podle potřeby. Pokud by jste něco nenašli nebo si nevěděli rady, hledejte na fóru a teprve potom založte vlastní topik. Pokud nějaký autor vytvoří kvalitní návod a chtěl by ho zveřejnit i v tomto seznamu, doporučuji, aby mi napsal zprávu skrze PM.   Díky a přeji hezký den na WoWResource   Replik
    • Aristo

      Příspěvky tam, kde nemají co dělat

      Dodržujte zákaz přispívání do topiků s repaky pokud si to zakladatelé nepřejí!! Opakované psaní příspěvků bude trestáno warnem.
    • Aristo

      Používání spoilerů

      Poslední dobou má většina uživatelů fora zvláštní nutkání postovat extrémně dlouhé texty nebo kódy, které zabírají v nejedenom případu i 80% obsahu celé stránky a hodně tak zvedají nepřehlednost v topiku. Chtěl bych všechny uživatele požádat, aby při postování citací, jakýchkoliv kódů, errorů, atp... delších než 30 řádků používali funkci spoileru.   Funkci vyvoláte příkazem [spoiler] text [/spoiler]   Ukázka:  
Sign in to follow this  
OneB1t

Visual studio 2010 express debug mode

Recommended Posts

ahoj

potreboval bych poradit chtel bych vyuzit debugovacich schopnosti visual studia ale nedari se mi spustit zkompilovany oregoncore

muj postup:

 

cmake with_debug yes > generate

pustim oregon-core.sln dam build

nastavil sem oregoncore.conf a realmcore.conf pri spusteni z mista kde je zkompilovano server normalne nabehne

pokud se to vsak pokusim pustit pres visual studio v debug rezimu (takovy to jak si muzete dat breakpointy preskakovat v kodu podle toho kde program zrovna je apod) tak to napise ze oregoncore.conf is missing :-( a konec badam nad tim uz 2 hodky a nevim kde to prenastavit aby to ten soubor naslo

 

tady obrazek erroru

beeee.png

Edited by OneB1t
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

blbej dotaz. Přejmenoval jsi oregoncore.conf.něco na oregoncore.conf? U všech emu to ke konfigům dává nějakou chytrou koncovku.

 

edit: aha, koukám že jo, neumím číst :D

edit2: ovšem stejně je to možný, pokud bys to nastvil v release folderu, ale u debug binárek ne; což je celkem pravděpodobný :P

Edited by Hkarta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám takovej dojem, že visual studio to jede po krocích. Tam je nějakej runtime debuger, nejsem si jistej co přesně tam máš ty. bLuma by to určitě věděl. S tímhle by mohl mít víc zkušeností. Kdyžtak napíšu láďovi žežulovi, ten se mi o tom jednou zmínil v jednom mailu.

 

EDIT: btw, mám takovej dojem, že při tom debugu to visualko spustí jako-by v "sandboxu" (emulovaně). Takže věškerý configy tam asi nebudou. Nevím jak se to nstavuje.

Edited by Wolf Officious

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ted sem to konzultoval s jednim programatorem a rikal ze to bude asi tim ze visualko tomu nepovoli pristup temhle souborum kvuli sandboxu no :-( coz me dost stve protoze si chci zdebugovat po krocich jeden spell a ted nemuzu :D

Edited by OneB1t
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale stejně. Kdybys to debugoval jak se říká "step-by-step", tak bys možná mohl mít problém s timeoutem klienta. Těžko říct, já to znám jenom z rychlíku. A možná bys k tomu ani toho klienta nepřipojil. Proč? Protože sandbox. :D Ale nevím, je to jenom moje doměnka.

Edited by Wolf Officious

Share this post


Link to post
Share on other sites

mu chvili trva nez se odlogne :-) nektery lidi to tak delaj uz sem to videl

 

je to skoro stejny jako kdyz ti zamrzne jadro klient se udrzi klidne i dalsich 5 min :D

Edited by OneB1t
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, jen tak mimochodem - já jsem třeba v runtime debuggeru spouštěil i wow.exe (cata). Sledoval jsem pohyb dat v paměti, etc.. Ale to sem teď tahat nebudu, to je něco jinýho. :D

 

Jo, on se 5 minut udrží (možná i dýl?), ale otázkou je, co to udělá pak. Ten debugger ti to může pozastavovat třeba i při prolítnutí funkce Player::Update(), nebo.. Hele, každopádně pěvně věřím, že se ten debugger dá nějak nastavit. Debugger je důležitá věc, takže by neměl bejt hloupej. :unsure:

 

Možná pomůže:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/k70yt3e2%28v=VS.100%29.aspx

http://www.hermetic.ch/cfunlib/debug.htm

http://cplus.about.com/od/learningc/ss/vc6compile_6.htm

 

(ps: nevím co si mám představit pod pojmem "nativní debugger") :D

 

BTW: Just-In-Time debugger?

a ještě třeba.. http://www.zezula.net/cz/prog/debug_vs_release.html

 

nevím, hledám kde se dá, co se dá.. ..nejlépe něco česky.

Edited by Wolf Officious

Share this post


Link to post
Share on other sites

uz sem to opravil

 

 

oregon-core -> properties -> debugging -> working directory -> set full path

 

nevim jak je to mozny ale zacalo to jit s tim co je tam defaultne to me ani Ramonovi nefunguje :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, nastavíš pracovní adresář debuggeru, pak je to v pohodě asi. Možná za to může nastavení proměnných v cmake. Ale když už ti to běží, je to super. :) Já se z toho taky poučím a příště budu vědět.

 

Po dlouhý době dobrej topic, kde se alespoň řeší něco, co má hlavu a patu. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hohohoooo muj prvni breakpoint zasazen sekne se to ale neodpoji te to

 

jedina blba vec je ze na ty bugy co chci opravit potrebuju pomerne hodne hracu takze budu muset provozovat asi 3-4 wowka naraz no

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nebylo by lepší sehnat pár aktivních hráčů? Myslim že lazy-client :sleeping: ti je na prd. Ale záleží taky na tom, jakou chybu vlastně hledáš. :blink:

 

Jen tak pro zajímavost. Tady http://www.zezula.net/cz/prog/pm_app_debug.html jsou nějaký informace o tzv. "post morte" a něco málo o jist-in-time debuggeru "Dr. Watson". Nedokážu říct do jaký míry jsou tyhle informace dnes použitelný.

Edited by Wolf Officious

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ladeni pres visual studio je pro spelly desne pohodlny treba ted mam problem ze mi frostnova rusi channeled spelly tak sem nasel vsechny mista kde je sendinterrupt a ty monitoruju pak to vyzkousim a vyhodi me to hodnoty ktery tam sou ted uz jen musim vymyslet jak to opravit ale vim kde to mam opravit :-)

 

v praxi:

 

debug.png

Edited by OneB1t

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×